Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis Sitemagic CMS - Værs'go!

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:
Din holdning undrer mig faktisk en smule. Dig som ved alle muligheder du får råber op om "e-købmanden der ikke interesserer sig for teknik"?! Jeg er skam enig i denne betragtning og jeg beklager meget Jimmy, men jeg ser ikke rigtigt en eksistensberetigelse for jeres cms. Det som I skriver mest om her: http://sitemagic.dk/Sammenligning.html er teknik og hvor man skal vælge jeres platform ud fra et teknisk perspektiv.

Hej Rasmus

Det jeg så godt kan lide ved Jimmy's cms er ærligheden!!! Han siger det som det er, at cms'et satser hårdt på at være det bedste valg for udvikleren! I stedet for at snakke om flyvske begreber her har du uendelig frihed eller alt koster gratis etc.
Så er Jimmy meget ærlig og siger, jeg er udvikler og har lavet det her cms, til sådan nogle som mig.

Hvis man ser på tingenes praktiske tilstand, så er det når vi taler smv segmentet også rigtigt rigtigt fornuftigt, at satse på udviklerne. Fordi det idag i en langt overvejende del af tilfældende er udvikleren, der vælger platform ud fra hvor han lettest kan opfylde kundens behov. Så rent forretningsmæssigt, så giver det fornuft, at gå efter udvikleren.
Men ideologisk mener jeg, det er helt forkert, at udviklerne har fået så meget indflydelses når der bygges websites. Det er lykkedes os, at få websites til at handle om Content Management, istedet for Content. Hvilket jeg ikke mener er til kundens fordel. Men sådan er det nu engang, og at lave det om er en ordentlig mundfuld.

Mht. differentiering så er SiteMagic jo næppe det eneste cms, der går efter udviklerne. Men kan jeg ikke se er ens betydende, at det ikke kan blive nogen succes. Men det kommer selvfølgeligt har det også meget med Jimmy's ambitioner.

Som jeg lige umiddelbart ser det, så kommer SiteMagic's succes, til at afhænge af hvor god en evangelist Jimmy er. Hvis han er har et stort netværk og generelt betragtes som en flink fyr, så ville han formendtligt få en fornuftig skare af tilhænger. Dernæst han det om hvor gode, de er til at lytte til udviklernes behov.

I forhold til eksisterende systemer, så har jeg hørt en del omtale Joomla som værende tungt at danse med. Så måske SiteMagic komme ind, som værende lidt lettere, men stadig mere kraftfuld som cms, end WordPress. Det ville ikke være første gang i historien, at et firma outperformer sine konkurranter ved at gøre mindre.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 20:06

Lundsby:

I forhold til eksisterende systemer, så har jeg hørt en del omtale Joomla som værende tungt at danse med. Så måske SiteMagic komme ind, som værende lidt lettere, men stadig mere kraftfuld som cms, end WordPress. Det ville ikke være første gang i historien, at et firma outperformer sine konkurranter ved at gøre mindre.

Det er en fantastisk pointe Lyndsby kommer frem til her. Jeg facineres meget af evne til at gøre ting simplere. Vi har sikkert alle hørt ordene "KISS - Keep it simple (stupid)", hvilket jeg personligt er stor tilhænger af. Det er klart, at et system som Joomla, der favner meget bredt, til hver en tid slår mindre systemer i fleksibilitet og umiddelbare muligheder. Men der er rigtig mange projekter, hvor sådanne systemer mildest talt er i overkanten (overkill om man vil), hvor Sitemagic CMS ville give langt bedre mening. Mange projekter har tendens til at drukne i teknisk kompleksitet.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 20:26

Joomla er så tungt og danse med at det er det efterhåndne er det meste udbredte CMS på planeten.

Joomla er lige præcist, modsat de fleste andre CMS'er som har et framework og kan bruges så fleksibelt og funktionelt, ikke særligt tungt og danse med.

Hvis ikke SiteMagic kan tilbyde nogle specielle features til brugerne (niche specifikt) som de ikke kan hente ved at installere f.eks. Joomla så bliver det nok en kamp op ad bakke ;)

Så kan man jo sige at det kan være på enkeltheden og umiddelbarheden at man skal konkurrere men har står man vel så som sådan bare over for Simple CMS, Wordpress og andre lignende mere enkle systemer der ikke har det samme framework og muligheder som Joomla.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 20:37

Hej Ronnikc.

Jeg gætter på at du er tilhænger af Joomla ;-)

Jeg er overbevist om at Joomla er "tungere" end Sitemagic CMS. Ikke alene på størrelse af installation, men i højere grad på kompleksitet og indlæringskurve. Sitemagic CMS forsøger at være simplere, både i framework og funktionalitet. Og så er der stor fokus på ensartethed. Det må være svært at styre netop sidstnævnte, når mange hundrede (tusinde?) programmøre udvikler på systemet.

At konkurrencen bliver hård kan der ikke være tvivl om. At vi nok skal nå at få et greb i markedet, er jeg heller ikke i tvivl om. Det bliver nok svært at overbevise de hærdede Joomla-udviklere om at skifte (for hvis de har godt styr på Joomla, hvorfor så give slip?), men de knap så hærdede vil se, at de kan blive produktive i et snuptag med Sitemagic CMS.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 20:43

Jeg tror sådan set at min pointe er at det ikke er joomla udviklere du får noget ud af at gå efter som potentielle brugere - det skulle nok snarer være Simple CMS / Wordpress eller lign. systemer.

Jeg kan ikke se hvorfor vi skulle skifte fra 3% af verdens websites som potentielt kundesegment til næsten ikke udbredt system.

Så det handler nok om for jer ikke at skyde over målet fra start og finde den niche og det segment hvor der er plads til jer - og så bliver det nok op ad bakke alligevel :)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 21:12

Hej igen, Ronnikc.

Det glæder mig meget, at vi er enige :-)

Vi går ikke i udpræget grad efter etablerede Joomla-udviklerne. Siteamgic CMS egner sig fortrinligt som alternativ til de simplere Content Management Systemer, med nogle af de fordele man finder i de større systemer, så som skalerbarhed - dog uden at det tilføjede væsentlig kompleksitet til produktet.

Her på Amino satser vi på at blive det foretrukne valg for nystartede, der vil etablere sig med en platform der er tilpasningsvenlig, og som har en indlæringskurve der er overskuelig for de fleste. Vi håber tilsvarende at udviklere vil få øjnene op for Sitemagic CMS, og søger derfor inden for overkommelig tid partnere, der vil tage sig af kundespecifik udvikling. Så kan vi bruge tiden på at gøre kerne-produktet endnu bedre.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 11:19

God formiddag.

Jeg vil lige gøre opmærksom på, at der er blevet frigivet en ny version af Sitemagic CMS med forbedringer og fejlrettelser. Den nye version indeholder en fejlrettelse der er nødvendig, for at vores nye design-skabelon SimplyTabs fungerer.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 21:28
Side 3 ud af 3 (28 indlæg)