Hej Rasmus Det jeg så godt kan lide ved Jimmy's cms er ærligheden!!! Han siger det som det er, at cms'et satser hårdt på at være det bedste valg for udvikleren! I stedet for at snakke om flyvske begreber her har du uendelig frihed eller alt koster gratis etc. Hvis man ser på tingenes praktiske tilstand, så er det når vi taler smv segmentet også rigtigt rigtigt fornuftigt, at satse på udviklerne. Fordi det idag i en langt overvejende del af tilfældende er udvikleren, der vælger platform ud fra hvor han lettest kan opfylde kundens behov. Så rent forretningsmæssigt, så giver det fornuft, at gå efter udvikleren. Mht. differentiering så er SiteMagic jo næppe det eneste cms, der går efter udviklerne. Men kan jeg ikke se er ens betydende, at det ikke kan blive nogen succes. Men det kommer selvfølgeligt har det også meget med Jimmy's ambitioner. Som jeg lige umiddelbart ser det, så kommer SiteMagic's succes, til at afhænge af hvor god en evangelist Jimmy er. Hvis han er har et stort netværk og generelt betragtes som en flink fyr, så ville han formendtligt få en fornuftig skare af tilhænger. Dernæst han det om hvor gode, de er til at lytte til udviklernes behov. I forhold til eksisterende systemer, så har jeg hørt en del omtale Joomla som værende tungt at danse med. Så måske SiteMagic komme ind, som værende lidt lettere, men stadig mere kraftfuld som cms, end WordPress. Det ville ikke være første gang i historien, at et firma outperformer sine konkurranter ved at gøre mindre.
|
Lundsby:I forhold til eksisterende systemer, så har jeg hørt en del omtale Joomla som værende tungt at danse med. Så måske SiteMagic komme ind, som værende lidt lettere, men stadig mere kraftfuld som cms, end WordPress. Det ville ikke være første gang i historien, at et firma outperformer sine konkurranter ved at gøre mindre.
Det er en fantastisk pointe Lyndsby kommer frem til her. Jeg facineres meget af evne til at gøre ting simplere. Vi har sikkert alle hørt ordene "KISS - Keep it simple (stupid)", hvilket jeg personligt er stor tilhænger af. Det er klart, at et system som Joomla, der favner meget bredt, til hver en tid slår mindre systemer i fleksibilitet og umiddelbare muligheder. Men der er rigtig mange projekter, hvor sådanne systemer mildest talt er i overkanten (overkill om man vil), hvor Sitemagic CMS ville give langt bedre mening. Mange projekter har tendens til at drukne i teknisk kompleksitet.