Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis Sitemagic CMS - Værs'go!

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer.

Det er med stor glæde, at vi nu, et år efter påbegyndt udvikling, endelig kan frigive Sitemagic CMS. Content Management Systemet kan hentes kvit og frit fra siden.

Sitemagic CMS er en fantastisk ny webplatform, til administration af simple såvel som avancerede hjemmesider. For almindelige brugere er Sitemagic CMS en simpel løsning, der er nem at installere og administrere. For udviklerne er det en platform, der tillader hurtig udvikling af nye funktioner og skabeloner, og hvor kvaliteten af den tekniske implementering har haft høj prioritet, hvilket kommer til udtryk ved velstruktureret kode og et gennemtænkt design.

Inden for overkommelig tid startes et partner-program, hvis formål er at skabe kunder til Jer, der arbejder med kundespecifik udvikling af funktionalitet, udformning af design-skabeloner (templates) og SEO. Vi vil helst koncentrere os om udvikling af kerne-funktionaliteten i Sitemagic CMS, og således overlade kundespecifik udvikle til vores partnere. Mere om dette følger i nærmeste fremtid.

Vi forventer at kunne starte undervisning på Fyn (Odense) i det nye år, for dem der vil lære at udvikle udvidelser (extensions) og design-skabeloner (templates) til Sitemagic CMS. For dem der ikke kan vente, anbefaler vi et kig i vores udvikler-dokumentation, som med eksempler hurtigt vil få den skarpe udvikler i gang.

Vi håber I vil tage godt imod først version af Sitemagic CMS. Vi modtager meget gerne ris og ros fra Jer, helst via vores eget forum, så vi bedre kan følge op på sagerne. Med Jeres input vil næste version af Sitemagic CMS blive endnu bedre, hvilket vi ser frem til at arbejde hen imod.

Rigtig god fornøjelse med Sitemagic CMS!

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 12:28

Da der synes at være stor interesse for SEO herinde, har vi lagt en kort artikel op, som beskriver hvilke tiltag der er gjort, for at gøre Sitemagic CMS søgemaskine-venligt.

Vi satser naturligvis på at indgå samarbejde med SEO-eksperter, som kan bistå kunder i forbindelse med etablering af effektive søgemaskine-strategier. Vi er gode til udvikling, den mere avancerede SEO lader vi eksperterne om.

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 13:15

Det ser godt ud, håber I får stor succes med det Smile Det bliver spændende at følge udviklingen...

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 13:26

Det var da dejligt.

Hvad er det at jeres cms bidrager med som diverse open source cms'er ikke gør? Jeg har netop prøvet en demo af administrationen og finder den ret basal, så hvad er salgsargumenterne for at nogen skulle vælge jeres cms fremfor fx. Joomla eller Wordpress?

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 13:39

Jeg har også kigget lidt rundt. Umiddelbart ser det jo meget fint ud, men man kommer meget hurtigt til at mangle mange funktioner, som fx Joomla, WP eller drupal har. Også i forhold til extensions vil I jo komme til at halte bagefter - medmindre i selvfølgelig sætter maksimalt ind i forhold til at få programmeret diverse extensions.

Hvad med at I istedet valgte en niche fra start, som så kunne være jeres stærkeste salgsargument. Det jeg mangler i fx. Joomla og wp er fx, at de er helt optimerede til søgemaskinerne.

Så hvad med denne vinkel:

• 100% kontrol af alle links - så du kan styre no-follow på alle links fra et simpelt administrationspanel. Dette såvel i menulinks som tekstlinks.
  • En "bot", der kontrollerer, om du har udfyldt sidetitlerne godt nok; evt. en, der krydsrefererer tekstindholdet på siden og holder dette op imod sidens titel... Så I på den måde kan få 100% kongurens i forhold til de enkelte siders keywords
  • Automatisk dannelse af søgemaskinevenlige urls - her med fuld kontrol over alle.
  • Måske mulighed for tilkøb i form af tilmelding til linkkataloger direkte fra administrationspanelet.
  • Fuld integration med Google analytics
  • Kod det op imod et eller andet keyword analyse program, således at du fra dit kontrolpanel får frisk data fra din ranking i google og konstant kan holde øje med antallet af inlinks til hver enkelt side. Her kan du så - på samme måde som SEO-supporten - betale x antal pr. måned, for at jeres applikation også holder øje med konkurrenterne.

Mulighederne er mange - og jeg tror virkeligt der er mange penge at hente ved at forsøge at diffentiere sig lidt i forhold til konkurrenterne. Og jeg tror bestemt, at den der formår at skabe et CMS, der er fuldt optimeret til søgemaskinerne  - og som samtidig kan give brugbar SEO-statestik og overvågning i én og samme applikation - har meget at vinde!

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 23:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej igen :-)

Først og fremmest tak for de pæne ord, og interessen for Sitemagic CMS. Det er dejligt at se, at I vil byde ind med gode forslag til forbedringer.

Rasmus Lindgren og Rasmus Hoeks sætter begge spørgsmålstegn ved Sitemagic CMS' eksistens-berettigelse, og med rette. For vi drukner efterhånden i Content Management Systemer. Jeg har derfor skrevet en mindre artikel om årsagen til, at vi udviklede Sitemagic CMS. Jeg håber I vil tage Jer tid til at læse og kommentere den.

Rasmus Hoeks: Det er nogle interessante betragtninger du har. Jeg er fuldstændig enig i, at et CMS med stærk fokus på SEO hurtigt ville blive populært - i særdeleshed her på Amino. Men for at være ærlig, så ligger vores kerne-kompetencer ikke inden for SEO, men udvikling. Dette er årsagen til at vi ønsker at etablere partnerskab med SEO-eksperter, som kan hjælpe kunder med at få deres løsninger baseret på Sitemagic CMS øverst i Google.

Når det er sagt, så vil jeg lige understrege, at vi skam har fokus på grundlæggende SEO, og derfor også dækker flere af de punkter du nævner. Lad mig derfor henvise dig til vores artikel om SEO, som omhandler de fordele vores CMS byder på i forhold til søgemaskine-optimering.

God læselyst :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 23:18

Havde slet ikke læst artikel og forstået pointen med sitet. I har jo netop angrebet en niche. Stærkt. 

Efter at have læst det virker det utrolig interessant. Sådan går det vel, når man er lidt for hurtig på tasterne :)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:59
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Rasmus Hoeks:

Havde slet ikke læst artikel og forstået pointen med sitet. I har jo netop angrebet en niche. Stærkt. 

Efter at have læst det virker det utrolig interessant. Sådan går det vel, når man er lidt for hurtig på tasterne :)

Hej Rasmus

Nu må du lige rette mig her, får jeg er langt fra Joomla ekspert. Men er det ikke fuldstændig samme vej som Joomla går! Er de ikke netop gået over til MVC, og har forsøgt, at skrive programmet baseret på patterns og objekt orienterede principper! Eller er der noget jeg har misforstået ?

(Jeg grunden til at jeg troede det, var at jeg så et fordrag fra en hovedudvikler om en af deres nye versioner)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 00:24

Hej Rasmus.

Det glæder mig meget at du nu kan se mulighederne i vores produkt. Det var kun SEO-artiklen der lå online tidligere. Artiklen om hvorfor Sitemagic CMS blev skabt, har jeg lige skrevet i dag - så jeg synes dit indlæg var meget relevant, ligesom Lindgrens indlæg også var det. Det ville være lidt ærgeligt, hvis vi ikke kunne argumentere for Sitemagic CMS' eksistensberettigelse :-)

Hej Lundsby.

Jeg er ikke i tvivl om, at Joomla og flere andre, er begyndt at omskrive deres kode. Jeg vil vædde med at rigtig meget kode nu er baseret på objekt-orienterede principper. Men jeg vil gætte på at det er noget der har udviklet sig over tid, og en sådan tilgang vil altid efterlade spor fra fortiden. Joomla og flere andre er stærke i den forstand, at de har mange udviklere bag sig. Men det er også deres største svaghed, da det resulterer i kode af ringere kvalitet (forskelligartet kode, forskelligartet kvalitet, forskelligartede teknikker osv). Sikkerhed såvel som pålidelighed kan stadig være rigtig god, eftersom mange brugere tester og rapporterer fejl, men kvaliteten af koden kan næppe måle sig med den i Sitemagic CMS. Om det er retfærdigt at sammenligne, kan vi altid snakke om - kompleksiteten i Joomla og flere andre er nok væsentligt større, da de forsøger at favne breddere. Vi har, som nævnt i artiklen, valgt ikke at fokusere på community-funktionalitet. Her vil Joomla sikkert egne sig fortrinligt.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 00:30

Hej Jimmy

Jeg checkede lige jeres site, og synes helt klart jeres projekt ser rigtigt fedt ud. Da jeg selv er udvikler, synes jeg rigtigt godt om jeres filosofi, med at tænke på frameworket først.

Modsat så mange andre, så mener jeg, at historien har vist at der er plads til rigtigt mange cms'er og de ikke nødvendigvis behøver, at afvige væsentligt. Grunden til det er, at der i cms-branchen (specielt i smv-delen) ikke er opstået en konsolidering, er i høj grad at entry-barrierren er meget lav. Så ja selvfølgeligt er der plads til et cms til.

Jeg har også et par punkter til jer, som I evt. kan overveje til næste version.

I forbindelse med at I er inspireret af ASP.Net Webforms modellen, bør i helt klart også kigge på ASP.Net MVC modellen, sagen er den at MS for en god del tid siden, indså at fremtidens webudviklings værktøj, nok ville ligne Ruby-on-Rails mere, end Webforms. Derfor lavede de ASP.Net MVC.

Nøgleordet da Webforms blev opfundet var helt klart oo-patterns og principper, stærktypethed etc. Mens nøgleordene idag, i høj grad er test-driven-development, (med R-o-R er det også konvertion over konfiguration og svagtypethed), ikke at man har glemt de gamle dyder.

Jeg tror det ville være rigtig ide, hvis den næste version rummede en masse features til test-dreven udvikling. Jeg tror aldrig jeg har hørt et cms blive markedsført som det bedst til TTD. Måske var det noget for jer!

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)