Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

når Scientologi vil købe mit domænenavn...?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Var det en decideret hjælpeorg. kunne jeg overveje at sælge domænet billigt til dem, men når det er en org. som dém, ville jeg personligt malke dem for penge.
Find ud af hvad du minimum vil have for domænet, og lad være med at gå under det. Er de liderlige nok, hoster de op.

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 20:00
Jeg har sådan lidt den idé om forskellige samfund som dette, og andre såsom johovas vidner osv. at de gør hvad de kan for at malke deres medlemmer for penge.. Jeg ved da i hvert fald at der ligger ikke så lidt igen, af penge i Jehovas Vidner, og at deres øverste hoveder har en ret så klækkelig årsløn :p..

Så ja.. Hvorfor ikke lidt give dem samme tur, og sørg for at få lidt penge ud af dem... Det er hardcore business, ja, men sådan er det jo engang imellem..

Jeg er ret enig i at det er et skide godt navn for en coach.. Men hvis du kan få en fin bonus, plus refundering af de penge/rescourser du har brugt på siden, og kommer til at bruge på at skulle lave nyt, så ville jeg uden tvivl se hvor meget jeg kunne få ud af det..
Det skal selvfølgelig være godt regnet igennem, så du selv vinder noget på det, økonomisk.. For hvis dine udgifter til grafiker bliver 30.000 mere, og du har solgt det til 20.000.. Så er det ret "bad business" for dig jo..

Gå ind og skab en god "win-win" situation..

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 21:00
Forhandlingsteknisk, ville jeg fortælle dem at beløbet i givet fald er laaaaaaaaaaaaangt under hvad du forventer og de må komme op med noget bedre - se hvad de kommer tilbage med. Næste gang kan du fortælle dem at du har brugt oceaner af tid og grafikerpenge på at lave det og de skal komme op med noget mere. Tredie gang siger du at det har stor betydning for dit firma, og kommer med dit modbud og trækker dem yderligere op.
Tilmeldt 25. Sep 06
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 21:13
Er der nogle der har et bud på, hvad det normalt løber op i for en grafisk linie for en lille virksomhed.. logo, papirlinie etc..

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 23:56
Jeg ville bestemt kigge på hvad din forventet indtjening vil give dig med det navn. Et navn er jo ikke ligegyldig, og mener du navnet er kanont og du har bygget dit koncept op omkring det navn, og har brugt tid på det og tror på ideen og den ellers er god, så det jo bare give den en ordentlig tand op.

Det vil jo i værste tilfælde betyde du ikke får den forventet omsætning som du havde planlagt, så kan du jo sidde bagefter og læse deres magasin med dit navn og ikke have råd til smørret på brødet. Jeg ville ærge mig hvis det var mig at sidde med følelsen at havde solgt for billigt.

Men igen kan du komme i tvivl om dit navn er mere end 2000 kr værd, så det vel ikke så svært at skifte navnet

Om det er 2.000, 10.000 eller 100.000 er vel kun som kan svare på, og det manden som har lavet konceptet og ejer domænet. Hvis du mener det er 100.000 værd og de kun vil give dig 20.000 så ville jeg nok klø på med det du nu har gang i :)

Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 02:09
Breeeems!

25.000 er da også alt alt for lidt!

Hvis du er "in it for the money" så prøv om du kan fiske ud af dem om de overvejer andre navne eller har dummet sig godt og grundigt ved at sætte sig fast på et navn der ikke var ledigt.

Edit: Hele mit indlæg her kom til at lyde som om jeg ville bestemme det hele, da jeg læste det igennem efter at have skrevet det... ups... men jeg har ikke tid til at omformulere det, så du kan selv trække den overformynderiske
tone fra hvis du orker ;)

Kunne det tænkes at det er en del af et internationalt tiltag med magasiner i andre lande som hedder noget lignende?
Hvis ja, så er det meget meget meget mere værd end 2.000.
Læs lidt på lektien - forhør dig og søg dig frem til om der er noget internationalt i gære i stil med "humanist.org" eller i den dur. Spørg til hvem det præcist er der skal have overdraget rettighederne. Er det selve organisationen eller en privat scientolog? Prik til dem... tilbyd dem evt. at de kan leje brugsretten til det for et år ad gangen indtil du endeligt beslutter dig.

Alt afhængigt af hvad din samvittighed byder dig (og hvad din holdning til Scientology er) kan du som jeg ser det ende med at tjene en del mere på det på op til flere måder.

1: Scientology laver deres magasin og du beholder domænenavnet.
Der vil med sikkerhed komme en del trafik til din side fra folk der automatisk skriver humanisten.dk i browseren fordi det selvfølgelig er (burde være) web-udgaven af deres magasin.
Lur mig om ikke en stor del af folk der kunne interessere sig for et blad om humanister ville være særdeles potentielle kunder for DIG og DINE ydelser/tjenester/produkter.
I dette scenarie kan du altså ganske gratis få glæde af hver en krone Scientology bruger på at markedsføre magasinet humanisten.

2: Scientology laver deres magasin og du beholder domænenavnet.
Du laver en hjemmeside (når deres lanceringskampagne ER overstået) der handler om bagsiden af Scientology.
Evt. tilknyttet et forum hvor folk kan fortælle om deres meninger og erfaringer, så det ikke kun er din personlige holdning. Dette forum behøvede jo ikke begrænse sig til danske brugere. Det er så specifikt at folk fra hele verden sandsynligvis vil lave backlinks dertil hvis det er engelsksproget eller har et engelsksproget sub-forum. Folk der ikke er smaddervilde med Scientology ved godt at deres hovedsæde ligger i Danmark hvor de er godkendt som kirkesamfund.

3: Scientology laver deres magasin og du beholder domænenavnet.
Du skriver på siden "Scientology er bare snyd og de synger heller ikke så godt" eller hvad ved jeg.. et eller andet på den rigtige side af loven, der dog vil irritere dem nok til at være villige til at betale dig en betragtelig sum for at overdrage domænet til dem. Og tro mig... hvis de har bladet på gaden og har markedsført det vil det være væsentligt mere end 25.000 de byder.

4: Du venter og holder dem hen så længe du kan. Når de lancerer deres magasin sætter du domænet til salg på en international side med henblik på at sælge domænet til nogen der ikke har moralske skrupler i forhold til ovenstående 3 eksempler... og så tager du på ferie.

5: Du beslutter dig for hvor meget du minimum vil have for det, og sælger det til dem nu... og alle er glade.

6: Scientology har slet ikke valgt noget navn til bladet endnu, surfer på nettet og falder over dette indlæg, og bliver så forskrækkede at de fluks vælger et helt andet navn... og Scientology er glade.

Men du må endelig da ikke sælge det for 2.000 kr. uanset hvad - så byder jeg fluks en krone over (i fald dine oplysninger skulle være i overensstemmelse med sandheden) og overvejer punkt 1-5 på egne vegne ;)

/imekko
Tilmeldt 25. Sep 06
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 10:09
Hey Overformynder Imekko *ggg*

Der er tale om et online-magasin - og altså ikke noget der kommer ud på papir.. deres melding er helt klar - de vil eje navnet - og ikke noget andet - altså ingen "låne/leje" aftaler ol..

jeg smider dig lige et par links med PM - så kan du da se hvad de ellers går og roder med..

og - tak for smæk ! *ggg*

Peter

Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:43
Well... jeg ville bare beholde navnet selv hvis jeg var dig, så.
Det opfylder alle de kriterier jeg ville have til et hjemmesidenavn hvis jeg var din rådgiver.
Gode hjemmesidenavne er ikke altid nemme at få fat i.

Held og lykke - og fortæl os lige hvad det endte med når det er afsluttet, ik? :)

/imekko

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)