Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

når Scientologi vil købe mit domænenavn...?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 25. Sep 06
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle aminoer..

Jeg har måske fået lidt uventet "vind" i sejlene...

Jeg har domænenavnet "humanisten.dk" som jeg havde tiltænkt at bruge til min terapeutiske virksomhed... Nu har en fra Scientologi så henvendt sig - da de er ved at skulle sætte et onlinemagasin i søen - med det navn...? de vil så gerne købe navnet - og har da også budt kr. 1-2000 for det...

Men.. hvordan mener i at jeg skal forholde mig til sådan et tilbud... og i fald jeg vælger at sælge,  hvordan skal jeg så prissætte den..?

Vh

Peter

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 14:52
1-2.000 kr. for et domæne navn er et god pris hvis du bare står og overvejer at afmelde domænet. Istedet hvis du havde en reel tanke med domænet, som du er nødtil at sætte i bero, skal du have mere. Hvis de er tæt på at lancerer et blad ved dette navn - er deres budget til mere.

Jeg har netop haft en kunde hvor der var sat 50.000 af til at købe et bestemt domæne, men deres udgangsbud var på højde med det som du har fået. Det betød at de fik det til en del under budgettet. Så skyd højt - jeg vil sige 25.000 måske som udgangspunkt og så kan de komme med et mere seriøst bud. Evt. smid lidt indhold på siden og få lavet et logo, derved kan du sige du har en vis goodwill på domænet som du mister når de køber det. 

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Tilmeldt 25. Sep 06
Skrevet kl. 14:57
Tak for din respons..

Sjovt nok sad jeg netop og var ved at stykke siden sammen - da de ringede ;-)

vh

Peter

Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 14:57
Man kan undre sig over at Scientologi ikke har lagt sig i kø til navnet, hvis de vidste de skulle bruge det, og det er blevet frigivet for kort tid siden.

Men hvorom alting er, så skal du jo tage den pris, du synes er rimelig. Der er dog ingen tvivl om at 2000 kr er for billigt hvis de står og skal bruge navnet. Og så er det jo Scientologi - de har vel sagtens penge nok...

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 15:04
Altså.. 1000-2000 kr er da selvfølgelig en rar omgang, når der bare er tale om et ganske alm. domænenavn.. men men men.. sæt dig lige ind i deres side af sagen..

De har muligvis, ind til videre, fået lavet en del, så som:
logo
layout
en lille smule presse

Er det så ikke utroooolig billigt, at sælge det til 2000 ?.. Hvis du tænker på hvor meget du sparre dem, af omkostninger og besvær, ved bare at sælge det til 20.000,- kr..?

Jeg ville uden tvivl også satse højere end de 2.000,- kr..

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 15:27
Scientologi har penge på kistebunden og er ikke en frivillig, non-profit, velgørenhedsorganisation... så prisen i vejret - det har råd til det.
Specielt hvis du selv er i gang med noget på siden. Brainstorm efter (nyt) navn er ofte en uhyggelig svær proces, specielt hvis man ikke blot vælger et navn, arbejder ud fra det og fire dage inden lancering finder ud af, at domænet er taget af andre... (TDC og nu også
Scientologi...) og derfor må betale kassen for navnet...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 16:08
Helt enig med Nicolai. Prisen i vejret, og ikke så lidt endda. Hvis scientology virkelig står og skal bruge det navn, er de villige til at betale en høj sum, er jeg ret sikker på. Da jeg boede i USA, besøgte jeg flere nyreligiøse bevægelser, eller sekter som man kan kalde nogen af dem, og fælles for stort set dem alle, er at de har MASSER af penge, og klapper i deres store fede hænder, når folk som f.eks Tom Cruise melder sig ind i scientology. Pengene bruges på verdensplan, så bare få dem til at rykke op med nogle penge. 1-2000 er efter min mening alt for lidt.

Billigt Hundeudstyr Online

Tilmeldt 25. Sep 06
Skrevet kl. 16:12
tak for respons..

Jeg kan jo godt se hvor det bære hen - hvis de altså mener "business".. oven i det må jeg jo også lige se på, hvad min grafikker skal have for "spildt" arbejde - + det faktum at jeg jo kommer senere i gang - og dermed også bliver forsinket med omsætning...

og 2 uger går der jo hurtigt - så det må jo takseres til noget.. hmmm

vh

Peter

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 16:58
Du kan evt. skrive tilbage, at du allerede har, som du siger, brugt mange timer og penge på siden, og at de må komme med et mere seriøst bud end de 2000 kr., så kan du måske begynde af få fornemmelsen af, hvad de er villige til at lægge i det. Mange af den slags bevægelser, ved dog ikke lige med scientology, kører med et lignende system som man brugte herhjemme i gamle dage, hvor man betalte "tiende", så det er ikke altid bare bidrag, men organiseret indkomst fra medlemmerne, og derfor tit ligger inde med rigtig mange penge. Så du skal ikke se på det som hvis Folkekirkens nødhjælp eller lign. kom og spurgte, hvor hele overskuddet går til hjælp.

Billigt Hundeudstyr Online

Tilmeldt 25. Sep 06
Skrevet kl. 18:27
Ja, det er også præcis sådan jeg har det - og har egentligt også lidt etik/moral tanker omkring det - på den anden side, så vil de jo uanset hvad stable deres site på benene - så bare med et andet navn - og så er spg jo om ikke jeg ligesågodt kan få "lidt" ud af det...

På den anden side, så er det jo da et kanon godt navn til en side om coaching / personlig udvikling og terapi... eller hvad ? gode ideer til alternativt navn er da også velkommen ;-)

Vh

Peter

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)