Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovligt at købe fra webshop og sælge videre?

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Michelle1991:
Hvordan kan vi vide om de har patent på noget, altså fx billeder eller varer så vi ikke må videresælge.

Man kan som udgangspunkt ikke bruge andres billeder uden tilladelse. I vil hermed krænke deres ophavsret (ikke patent). Spørg dem om lov, længere er den ikke.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Betyder det man faktisk må købe varer i BILKA og sælge dem videre på sin egen shop ?

Troede faktisk kun man måtte købe vare fra grossister/importører og så videre

God jul

Mikkel

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er da ikke nogen der forhindre dig i at købe noget som helst og sælge det videre i loven.

Det eneste sted du kan komme på glatis er i forhold til parallel import.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

okay så blev jeg også klogere :-)

Dog ikke lige planer om at købe ind i BILKA ;-)

 

Mikkel

Tilmeldt 23. Dec 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er parallel import? :-)

Tilmeldt 8. Nov 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michelle.

Med hensyn til jeres spændende nye shop du skriver om,så har jeg nogle rigtig interessante produkter i kan se nærmere på.

Du kan sende mig en email på : tobias_henningsen@hotmail.com

Rigtig glædelig jul

MVH Tobias

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Michelle1991:

Hvad er parallel import? :-)

 

Lad os sige at jeg har fået eneretten til at importere "X" bukser til Danmark, så skal alle danske forhandlere købe "X" bukserne af mig. Der er så en dansk forhandler der finder ud af at han kan købe "X" bukser hos en butik i Italien til den halve pris. Derfor vælger han at købe bukserne i Italien istedet for at købe dem hos mig. Det er parallel import.

Parallel import er helt lovligt så længe det er originale varer og man kan bevise dette. Men finder "X" ud af at "X" forhandleren i Italien sender "X" bukser til Danmark, så kunne "X" godt finde på at fratage forhandleren i Italien retten til at sælge "X" bukser i fremtiden. Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michelle.

Jeg vil gerne vide mere om jeres produkter når i får dem hjem, jeg har nogen stykker som har spurgt på disse produkter. Og vil kunne afsætte større mænger for jer.

Dette vil måske i sidste ende også gøre i vil kunne optjene en mængerabat, ved større køb.

5353 9333 el. info@rengoringssalg.dk

Handel med varepartier via Trademen

Fra Horsens
Tilmeldt 26. Dec 08
Indlæg ialt: 141
Fra  Trendhim ApS Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej Michelle.

 

1. Man behøver ikke have en fortjeneste på 50.000kr, eller omsætning eller noget som helst, som der er blevet skrevet. Du kan sagtens inde i overhovedet har tænkt på om i vil i gang, oprette din virksomhed og blive momsregistreret, det kræver ingenting. Og så får du automatisk dit CVR nummer. (Det får man, når man bliver momsregistreret) Det med de 50.000kr er blot en grænse for hvor meget du må tjene uden at være momsregistreret, fx må en privatperson godt sælge ydelser og varer og tjene 45.000kr årligt uden at være momsregistreret, men 55.000kr, den går ikke, så skal der momsregistreres.

2. Vær opmærksom på, at når man bliver momsregistreret skal man selvfølgelig ikke betale moms af købte varer og ydelser i Danmark, det får du tilbage. Men køber du fra England, kan du ikke trække den engelske moms fra (VAT) desværre. Selvom det er blevet skrevet i denne tråd. Så skal du være momsregistreret i England.

3. Det behøver ikke være en skidt idé at købe varer i England på en webshop, det kan være en fin pris, og dejlig nemt i starten. Du må dog ikke bruge hverken deres billeder eller tekster, uden at få lov.

 

Held og lykke med projektet! :-) Og god jul.

 

Mvh. Sebastian Petersen

Stifter og medejer af Trendhim ApS & Lucléon ApS. - Læderarmbånd

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

2. Vær opmærksom på, at når man bliver momsregistreret skal man selvfølgelig ikke betale moms af købte varer og ydelser i Danmark, det får du tilbage. Men køber du fra England, kan du ikke trække den engelske moms fra (VAT) desværre. Selvom det er blevet skrevet i denne tråd. Så skal du være momsregistreret i England.

 

Held og lykke med projektet! :-) Og god jul.

 

Mvh. Sebastian Petersen

Det er ikke korrekt beskrevet her:

Jo du skal betale moms når du køber ind i Danmark - men du fratrækker momsen i dit momsregnskab ( indgående/udgående moms).

Jo du kan godt fratrække momsen på varer købt i EU.

I praksis giver du dit momsnr. til forhandleren, og så kan de sælge dig varerne uden moms.

Mvh

Jesper

 

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)