Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan til en anderledes køreskole

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej

'Jeg tænkt

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 22:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Okay - så er det tid, at lade os, der ikke har kørekort komme til orde.  (Jeg tror eksempelvis hellere jeg vil dø, end at skulle til Julefrokost-arrangement med de 18 årige og alkoholiserede midaldernde mænd, der deltager på sådanne kurser). 

Hvad kan du gøre for at skille dig ud, fra andre køreskoler?
Du kan være køreskole på elevernes præmisser. Jeg ved ikke, hvad lovgivningen er, indenfor området, men jeg har - til trods for, at jeg er 30 år gammel - aldrig fået taget mig sammen til at tage et kørekort, da jeg simpelthen ikke orker at indrette mit liv efter de skemaer, der opstilles.

Teori kl. 16.30 den første tirsdag i måneden. Dernæst er det torsdag kl. 20. Med mindre det er fuldmåne, så er det om onsdagen, kl. 14.10 - med mindre det er den sidste onsdag i måneden, så flyttes lektionen til næste onsdag kl. 17.55.  Lektionen derefter, afholdes torsdagen tre uger senere og så mødes vi på glatbanen kl. 06.10 lørdag morgen, med mindre der senere på dagen afholdes en fodboldturnering et sted i Portugal. Da rykkes lektionen til kl. 15.45.
Hvis du misser en undervisningstime, er du nødt til at vente to uger, på at du kan genoptage lektionen - men hvis du misser 2 lektioner i træk, skal du starte forfra, og gå baglæns ind på køreskolen næste gang du ankommer, mens du synger "Min kat den danser tango tango tango".

Vi lægger kun beslag på dit liv, din kalender og dine aftaler i de næste 3 måneder. Men så lærer du til gengæld også at bruge blinkeren, samtidigt med at radioen spiller. It's just like Rocket Science, man! 

Jeg forstår simpelthen ikke, at jeg ikke - som et voksent menneske - kan dukke op, give dig alle mine penge, kigge dig i øjnene, mens jeg rekvirerer en teoribog, og så gå hjem og læse lortet, og så i øvrigt lade dig smide alle de teoriprøver efter mig, du orker indtil du tror, at jeg vil kunne bestå teoriprøven. Jeg forstår ikke, hvorfor det skal være så besværligt - og ligesom alt andet ; være indrettet efter de idioter, der ikke kan finde ud af det. Jeg tror simpelthen at jeg kværker den næste blonde tøs, der spilder min og alle andres tid, ved ikke at forstå flettereglerne eller blive ved med at skyde hånden i vejret og for at få forklaret præcis hvordan en gearstang fungerer.

Gør teori til dem der har BRUG for det. Jeg kan godt dukke op på køreskolen og sidde og læse i bogen, hvis du vitterligt ikke tror, at jeg kan finde ud af at bladre i en bog på egen hånd - og jeg kan også godt leve med, at være overvåget mens jeg roder rundt med en teoriprøve på 90'er CD-rom. Jeg sidder der også gerne fuld tid i en uge, hvis det skulle være.   Men jeg sætter helst ikke mit liv on hold i 2-3 måneder, for at forsøge at forstå jeres bizarre skemaer, udarbejdet af en skizofren gibbonabe på crack. 

Lav skemaer til voksne mennesker, der kan arbejde med frihed under ansvar - og som i øvrigt ikke har nogen som helst interesse i at stå og sludre med en 18 årig gymnasieelev og en 38 årig kamphundsejer, der kom til at køre en eller andens farmor ned i en brandert for et par år siden, og nu bare røvgerne vil kunne køre i sin Toyota Corolla igen, ude ved køleskabet i pausen.

... Så skal jeg nok komme, med lommerne bugnende af penge.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:12

Lone S. Hansen:

Okay - så er det tid, at lade os, der ikke har kørekort komme til orde.  (Jeg tror eksempelvis hellere jeg vil dø, end at skulle til Julefrokost-arrangement med de 18 årige og alkoholiserede midaldernde mænd, der deltager på sådanne kurser). 

Hvad kan du gøre for at skille dig ud, fra andre køreskoler?
Du kan være køreskole på elevernes præmisser. Jeg ved ikke, hvad lovgivningen er, indenfor området, men jeg har - til trods for, at jeg er 30 år gammel - aldrig fået taget mig sammen til at tage et kørekort, da jeg simpelthen ikke orker at indrette mit liv efter de skemaer, der opstilles.

Teori kl. 16.30 den første tirsdag i måneden. Dernæst er det torsdag kl. 20. Med mindre det er fuldmåne, så er det om onsdagen, kl. 14.10 - med mindre det er den sidste onsdag i måneden, så flyttes lektionen til næste onsdag kl. 17.55.  Lektionen derefter, afholdes torsdagen tre uger senere og så mødes vi på glatbanen kl. 06.10 lørdag morgen, med mindre der senere på dagen afholdes en fodboldturnering et sted i Portugal. Da rykkes lektionen til kl. 15.45.
Hvis du misser en undervisningstime, er du nødt til at vente to uger, på at du kan genoptage lektionen - men hvis du misser 2 lektioner i træk, skal du starte forfra, og gå baglæns ind på køreskolen næste gang du ankommer, mens du synger "Min kat den danser tango tango tango".

Vi lægger kun beslag på dit liv, din kalender og dine aftaler i de næste 3 måneder. Men så lærer du til gengæld også at bruge blinkeren, samtidigt med at radioen spiller. It's just like Rocket Science, man! 

Jeg forstår simpelthen ikke, at jeg ikke - som et voksent menneske - kan dukke op, give dig alle mine penge, kigge dig i øjnene, mens jeg rekvirerer en teoribog, og så gå hjem og læse lortet, og så i øvrigt lade dig smide alle de teoriprøver efter mig, du orker indtil du tror, at jeg vil kunne bestå teoriprøven. Jeg forstår ikke, hvorfor det skal være så besværligt - og ligesom alt andet ; være indrettet efter de idioter, der ikke kan finde ud af det. Jeg tror simpelthen at jeg kværker den næste blonde tøs, der spilder min og alle andres tid, ved ikke at forstå flettereglerne eller blive ved med at skyde hånden i vejret og for at få forklaret præcis hvordan en gearstang fungerer.

Gør teori til dem der har BRUG for det. Jeg kan godt dukke op på køreskolen og sidde og læse i bogen, hvis du vitterligt ikke tror, at jeg kan finde ud af at bladre i en bog på egen hånd - og jeg kan også godt leve med, at være overvåget mens jeg roder rundt med en teoriprøve på 90'er CD-rom. Jeg sidder der også gerne fuld tid i en uge, hvis det skulle være.   Men jeg sætter helst ikke mit liv on hold i 2-3 måneder, for at forsøge at forstå jeres bizarre skemaer, udarbejdet af en skizofren gibbonabe på crack. 

Lav skemaer til voksne mennesker, der kan arbejde med frihed under ansvar - og som i øvrigt ikke har nogen som helst interesse i at stå og sludre med en 18 årig gymnasieelev og en 38 årig kamphundsejer, der kom til at køre en eller andens farmor ned i en brandert for et par år siden, og nu bare røvgerne vil kunne køre i sin Toyota Corolla igen, ude ved køleskabet i pausen.

... Så skal jeg nok komme, med lommerne bugnende af penge.

Alle kommentarer efter din er vand... Jeg vælger bare at Skype-GiggleSkype-BigSmileSkype-Giggle... ;D

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:14

Skype-BigSmile Det er simpelthen topunderholdning.... dog må man sige at der måske mangler en mere hurtig og direkte måde at tage sit kørekort på. Nu er det jo åbenlyst ikke alle som gider at sidde og netværke imens de tager kørekortet - men egentlig bare har brug for et speeded program hvor det kan blive overstået.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 22:21
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Big Smile

Jeg skal se om jeg kan få overtalt nogle køreskoler til at lave lektioner for folk der bare er for fede til almindelige mennesker Smile

I øvrigt kom jeg til at tænke på det her, da jeg læste dit indlæg Lone

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 22:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jimi Hove:

Jeg skal se om jeg kan få overtalt nogle køreskoler til at lave lektioner for folk der bare er for fede til almindelige mennesker Smile

Jeg er ingenlunde for fed til andre mennesker. Jeg er bare for gammel til resten af befolkningen, der vil tage et kørekort (og for lidt fra Vestegnen, til dem der har fået frataget det). 

Hvis man er 3 venner, der der lige er fyldt 18, der gerne vil tage kørekort sammen og sidde og tale om ID-voks og hvis fingre der lugter mest af fisse, nede bagerst i lokalet, så kan jeg godt forstå at køreskolerne kan lave nogle arrangementer, der gør de 3 drenge i stand til at møde de 2 piger der sidder på forreste række og spilder alle andres tid, med deres latterlige spørgsmål, fordi de havde for travlt med glattejernet derhjemme til at læse i bogen på forhånd. 

Men for alle os andre - der bare gerne vil kunne hoppe ind i en bilen vi ejer i forvejen, så er det altså ikke ligefrem networking og råhygge i rygepausen der trækker. Det er bare noget der skal overståes - og så ville det bare være rart, hvis det kunne overståes forholdsvis hurtigt - og på egen hånd. 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 22:59
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Du lyder nu ikke så gammel / voksen. Desuden så tager alle de cool mennesker også kørekort, det er ikke kun de mennesker du hader der kører bil. Jeg tog selv mit kørekort som 32 årig sammen med nogle søde unge mennesker, der sikkert er langt mere kærlige og velopdragne end mig.

Men lad det nu ligge, du har lagt dig fast at alle der tager kørekort er fra Vestegnen. Og det er jo svært at argumentere imod :-)

En hyggelig påske til alle :-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Helsinge
Tilmeldt 4. Apr 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:59

Ja hvordan!

Jeg havde selv en køreskole for nogle år siden, og når jeg tænker tilbage var det bare trist både for mig men helt sikker også for mine elever, dengang ( 1999) forsøgte jeg mig med video undervisning.

Det foregik på den måde at man lånte video film med hjem, så dem når man havde tid, derefter kom man i lokalet på aftalt tid, og gennemgik en test ½ times varighed, hvis den var bestået kørte vi 1 time ellers modtog man undervisning teoretisk yderliger en ½ time.

Dette var en stor succe for eleverne - men kunne ikke hænge sammen for mig som lære - men har tit tænk over om man ikke kunne opbygge nået overnettet fj. undervisning. eller lign.

Ellers skal man bruge mere tid på undervisning i grupper med opgaver, fremfor ren tavleundervisning.

Håber du kan bruge lidt herfra

Tonny

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 23:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hele humlen ved mit forslag om at lave en køreskole, hvor reglerne for deltagelse ikke var så rigide stammer jo netop fra, at jeg HAR "gået til kørekort" - adskillige gange, faktisk og er kørt sur i skemaerne.  
"Skal du på Skiferie i uge 7? Det var dog et besynderligt koncept, vi aldrig tidligere er stødt på. Nu er du desværre nødt til at droppe helt ud af det hold, du går sammen med, da du jo overhovedet ikke vil kunne følge med, når du misser én time, hvor vi ser på lysbilleder fra trafikken i 70'erne i Valby og lægger mærke til cyklister i bakspejlet, mens alle i virkeligheden sidder og griner af, hvor meget Irma's logo har ændret sig igennem årene". 

Så hvor meget erfaring du end måtte have, med at have taget kørekort, så har jeg mindst dobbelt så meget :-)  Og mine erfaringer fra alle de mange teoritimer og de andre elever der deltog i dem, er skam ikke blot arrogante formodninger.  Det er rent faktisk mennesker jeg har mødt. Og stået og talt med, over en kop nescafé i et dobbelt-plastikkrus ude i køkkenet.
Langt, langt de fleste af dem, er da søde, unge mennesker. (Ham fra Vestegnen der havde kørt en Farmor ned, var da også meget flink. Jeg vidste bare ikke helt, hvad jeg skulle tale med ham om, udover at vi begge bruger sukker i nescafén).   Jeg har bare ikke synderligt lyst til at betale penge for at aflyse mine planer, for at skulle tvinges til at være sammen med dem på uregelmæssige tidspunkter.  
I særdeleshed ikke dem, der ikke har gidet at forberede sig og / eller er utroligt usikre.  
Det er min tid altså for knap til.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 23:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lone

Det forstår jeg godt :-) Min kørebog blev stjålet fra et aflåst pengeskab på køreskolen af en fed mand i midten af halvtredserne, der tydeligvis ikke havde været i bad i månedsvis, og som igennem al den tid jeg tog kørekortet, havde en T-shirt på med en reklame for Thailand, hvor han havde købt en ung kvinde. Han blev så ved med , mellem linjerne, at påstå at jeg var bøsse, da jeg så spurgte om han havde et problem (som mænd spørger om inden de smadrer hinanden) , da forsvandt min kørebog fra køreskolen, og jeg måtte starte forfra. Altså dobbelt pris. Den rare mand var min kørelærer.

Eleverne derimod var søde og rare, og her på Frederiksberg er der heller ikke SÅ mange Vestegns typer.

Så måske du skal tage dit kørekort på Frederiksberg, Østerbro , Lyngby eller Hellerup ? Min rare kørelærer blev fyret fra den køreskole kort efter, så han er der ikke mere

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)