Hej 'Jeg tænkt |
Okay - så er det tid, at lade os, der ikke har kørekort komme til orde. (Jeg tror eksempelvis hellere jeg vil dø, end at skulle til Julefrokost-arrangement med de 18 årige og alkoholiserede midaldernde mænd, der deltager på sådanne kurser).
Hvad kan du gøre for at skille dig ud, fra andre køreskoler?
Du kan være køreskole på elevernes præmisser. Jeg ved ikke, hvad lovgivningen er, indenfor området, men jeg har - til trods for, at jeg er 30 år gammel - aldrig fået taget mig sammen til at tage et kørekort, da jeg simpelthen ikke orker at indrette mit liv efter de skemaer, der opstilles.
Teori kl. 16.30 den første tirsdag i måneden. Dernæst er det torsdag kl. 20. Med mindre det er fuldmåne, så er det om onsdagen, kl. 14.10 - med mindre det er den sidste onsdag i måneden, så flyttes lektionen til næste onsdag kl. 17.55. Lektionen derefter, afholdes torsdagen tre uger senere og så mødes vi på glatbanen kl. 06.10 lørdag morgen, med mindre der senere på dagen afholdes en fodboldturnering et sted i Portugal. Da rykkes lektionen til kl. 15.45.
Hvis du misser en undervisningstime, er du nødt til at vente to uger, på at du kan genoptage lektionen - men hvis du misser 2 lektioner i træk, skal du starte forfra, og gå baglæns ind på køreskolen næste gang du ankommer, mens du synger "Min kat den danser tango tango tango".
Vi lægger kun beslag på dit liv, din kalender og dine aftaler i de næste 3 måneder. Men så lærer du til gengæld også at bruge blinkeren, samtidigt med at radioen spiller. It's just like Rocket Science, man!
Jeg forstår simpelthen ikke, at jeg ikke - som et voksent menneske - kan dukke op, give dig alle mine penge, kigge dig i øjnene, mens jeg rekvirerer en teoribog, og så gå hjem og læse lortet, og så i øvrigt lade dig smide alle de teoriprøver efter mig, du orker indtil du tror, at jeg vil kunne bestå teoriprøven. Jeg forstår ikke, hvorfor det skal være så besværligt - og ligesom alt andet ; være indrettet efter de idioter, der ikke kan finde ud af det. Jeg tror simpelthen at jeg kværker den næste blonde tøs, der spilder min og alle andres tid, ved ikke at forstå flettereglerne eller blive ved med at skyde hånden i vejret og for at få forklaret præcis hvordan en gearstang fungerer.
Gør teori til dem der har BRUG for det. Jeg kan godt dukke op på køreskolen og sidde og læse i bogen, hvis du vitterligt ikke tror, at jeg kan finde ud af at bladre i en bog på egen hånd - og jeg kan også godt leve med, at være overvåget mens jeg roder rundt med en teoriprøve på 90'er CD-rom. Jeg sidder der også gerne fuld tid i en uge, hvis det skulle være. Men jeg sætter helst ikke mit liv on hold i 2-3 måneder, for at forsøge at forstå jeres bizarre skemaer, udarbejdet af en skizofren gibbonabe på crack.
Lav skemaer til voksne mennesker, der kan arbejde med frihed under ansvar - og som i øvrigt ikke har nogen som helst interesse i at stå og sludre med en 18 årig gymnasieelev og en 38 årig kamphundsejer, der kom til at køre en eller andens farmor ned i en brandert for et par år siden, og nu bare røvgerne vil kunne køre i sin Toyota Corolla igen, ude ved køleskabet i pausen.
... Så skal jeg nok komme, med lommerne bugnende af penge.