har brug for hjælp med at gøre min køreskole mere anderledes end de andre. Som I alle ved så er alle køreskoler sådan set ens og halvkedelige om ikke helt kedelige. Et lokale med tavle, borde, stole osv. Et sted man skal være ca 3 timer to gange om ugen til man har fået sit kørekort, men der skal jo hele tiden komme nye mennesker og det skal ikke være et kedeligt sted at være. Undervisningssystem er ens for alle, billeder er stort set de samme.
Hvordan kan jeg gøre min køreskole anderledes end alle de andre?
En ide der lige poppede op i mit hoved var at lade køreskolen være en dør til at finde nye venner. Se om du ikke kan holde nogle events på de forskellige hold, så folk måske lære nye mennesker at kende via din køreskole. Julefrokost, en tur i sommer land, køre til grænsen og handle eller noget lignende. Så det bliver en sjov oplevelse at tage kørekort.
Kunne man forestille sig at det var en god idé at være mere aktiv med de ting som man ved de fleste fejler med?
Kunne det være en tilmelding til en mailtest hvor man hver dag/eller hvor ofte det nu er hensigtsmæssigt, får en mail med 3 billeder og så skal man mail svaret tilbage?
Sådan at forstå at hvis man i et undervisningsforløb på måske total på en måned, også har fået en teoriprøve med via mail?
Så mail 1: 3 billeder
Mail 2: seks billeder
osv osv osv, indtil man i princippet har være igennem en teoriprøve.
jeg bruger teoriundervisning.dk hvor eleverne kan tage prøver på nettet og der kan jeg se med det samme på hvilke billeder der har været fejl og kommentere det tilbage via mail.
Det jeg tænker på i forhold til den interaktive del på nettet er, at man unge tjekker mails i løbet af dagen og snakker med venner og veninder, måske der kunne være noget reklame i, at de siger, jeg skal lige tjekke om der er kommet mail fra min køreskole, da jeg ikke vil dumpe til teori prøven.
På den måde kan du måske skille dig ud.
Hvad med små instruktionsvideoer på youtube? ved godt det er et længere projekt, men kan måske igen gøre en forskel i længden. Kunne laves humoristisk med en person der "brænder" for at gøre alt det forkerte :-) Måske lidt langt ude, men kunne måske blive kult.
Tænkte lidt på hvordan du kunne adskille dig, fra de andre køreskoler.
Hvad med parallelle kurser til motorsport, besøg på rigtig motorbane med formel ford vorgne osv. Hvorfor ikke benytte jeres manøvrebaner til lidt sjov, håndbremsevendiger, accelerationsprøver osv., jeg husker godt hvordan jeg selv skulle til at eksperimentere på egen hånd, da jeg havde fået kortet, det var bedre at det foregik under "ordnede forhold" med lidt vejledning osv..
Så kunne du markedsføre dig som motorsportsskolen.
Lav undervisningen lidt om, så du ikke bare står og fortæller teori. Lad eleverne komme med i det, eksempelvis via skuespil, præsentationer. Få nogle underholdene videoer, tag dem med ud og opleve noget. Saml 3-4 elever i en bil, brug en halv dag på at køre et sted hen og lad dem skiftes til at køre. Så kan de hjælpe hinanden når de kører. Eller prøve at ændre teorilokalet, med sofagrupper og andre tiltag, som kan være med til at give dem en "hyggelig" fornemmelse af at være til teori.
Det gælder om at underholde eleverne, ellers bliver de hurtigt trætte af det.
Hvis du stadig er i gang med din køreskole, må du meget gerne kontakte mig via PB.
Jeg er sammen med nogle andre køreskoler i København, Odense og Århus , i gang med et projekt ang kørekort, og en bedre service for alle køreskole-elever. Det er gratis og skal nok skabe en god stemning :-)
Mvh
Jimi
SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,- per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.