Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webudvikler referencer - link udveksling?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder som webudvikler med det problem som mange i branchen sikkert gør:

Når jeg laver en ny side tilføjer jeg ofte et lille signatur link et sted på siden, der linker til min egen side. Fra min egen side linker jeg selvfølgelig også til mine referencer, men vil dette ikke opfattes som linkudveksling?

Er det en bedre ide at linke til mine referencer med et javascript link der ikke bliver læst af søgemaskinerne? Eller vil et nofollow være nok?

På forhånd tak.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det link du laver. Er det på et billede i form af dit logo eller på et tekstlink? Hvis det er et tekstlink skriver du så bare dit firmanavn eller? 

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Gadensgaard:

Jeg sidder som webudvikler med det problem som mange i branchen sikkert gør:

Husk nu på at man betaler ikke en masse grunker til en designer for at optræde som reklameplads Smile

Når det så er sagt putter vi følgende meta tag ind i headeren på de shops vi laver:

<meta name="Designer" content="Get A Shop - http://getashop.dk" />

Jeg er ikke klar over om dette tag overhovedet gør noget overhovedet, men det tolkes i hvert fald ikke som et link tilbage til vores site.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har gennem mange år rådgivet mine kunder til at fjerne henvisninger til leverandører - og gør det fortsat, med mindre de har en klar aftale om det og faktisk ønsker det. Jeg synes det er groft når leverandører bare smider det på uden en forudgående aftale. For mig at se er det en annonce - og den slags betaler man altså for.

Hvis du systematisk linker mellem dine kunder og dig selv er der meget stor risiko for at det slet ingen positiv effekt har i søgemaskinerne. Det er netop en af de "strategier", som søgemaskinerne har slået ned på og fremhævet som noget de ikke bryder sig om. Det er en "unaturlig" form for links.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil også sige, at det eneste tidspunkt jeg kunne finde på at gøre sådan noget var, hvis en kunde ikke havde kapital til et projekt... så kunne man evt. aftale noget reklame på siden.

Men de steder jeg har set det er blevet gjort, har det typisk været et lille diskret logo i bunden af siden. :)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

2 af dem der før har hjulpet mig den ene skrev i kontrakten jeg godkendte den ikke fordi , at han skrev at det kostet 3500 kr. at få fjernet linket, jeg kunne dog ikke finde de betingelser inden på hjemmesiden dengang .

folk tager tit dem der ligger øverste på google og webmaster ved tit hvordan de laver Reference links så google ikke ser dårligt på det og vidste du får et reference links fra en side f.eks en. Pagerank 4-5 på alle undersider har det en ekstrem værdi for søgemaskine

 det var ikke gratis vidste jeg linket til dem ligefrem han ville have for siden 23750 kr den ene gang

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:

 

Når det så er sagt putter vi følgende meta tag ind i headeren på de shops vi laver:

<meta name="Designer" content="Get A Shop - http://getashop.dk" />

Jeg er ikke klar over om dette tag overhovedet gør noget overhovedet, [...]

Det er en give-away til konkurrenter at de i kildekoden kan se hvor de skal henvende sig for at få smedet et godt design Smile

Så jeg ville nok bede jer om at fjerne dette, hvis jeg købte et design hos getashop.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

ThomasVJ:
Det er en give-away til konkurrenter at de i kildekoden kan se hvor de skal henvende sig for at få smedet et godt design Smile

Præcist. Vi laver ingen backlinks eller lign. men dem som eksplicit leder efter en fed ny Magento shop og som kigger på kilden, vil blive henvist til os. Det var idéen. Og så synes jeg nu ikke at et meta tag som dette gør noget særligt. Se bare hvad mange kommercielle CMS'er putter i html'en.

Indtil videre er det også mest på forsløgsstadiet, jeg kan ikke forestille mig at vi har fået nogen kunder på dette, og hvis en kunde eksplicit beder os om at fjerne dette, gør vi det selvfølgelig.

Tilmeldt 23. Oct 07
Indlæg ialt: 84
Fra  Decode Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

ThomasVJ:

Rasmus Lindgren:

 

Når det så er sagt putter vi følgende meta tag ind i headeren på de shops vi laver:

<meta name="Designer" content="Get A Shop - http://getashop.dk" />

Jeg er ikke klar over om dette tag overhovedet gør noget overhovedet, [...]

Det er en give-away til konkurrenter at de i kildekoden kan se hvor de skal henvende sig for at få smedet et godt design Smile

Så jeg ville nok bede jer om at fjerne dette, hvis jeg købte et design hos getashop.

Virkelig? Mener du at hvis du har fået lavet et godt design, som du er tilfreds med, så vil du ikke have lyst til at henvise andre til det firma der har lavet det?

Med venlig hilsen,
Bjørn Fridal

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 328
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg har gennem mange år rådgivet mine kunder til at fjerne henvisninger til leverandører - og gør det fortsat, med mindre de har en klar aftale om det og faktisk ønsker det. Jeg synes det er groft når leverandører bare smider det på uden en forudgående aftale. For mig at se er det en annonce - og den slags betaler man altså for.

Selvfølgelig skal man altid spille med åbne kort og ikke bare smide en reference på bagefter. Men når det er sagt så har jeg intet imod at man som producent til et produkt diskret viser sit logo, navn eller ligende.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)