Ja og han venter endnu på resten Kenn |
Hej Tonny
Det er sku meget fint strikket sammen
en lille ting er at du blander lidt mellem tiltaleformen dig/du/de/dem,
jeg ville nok holde det i den moderne .. du..
mvh
Jesper
Ja og han venter endnu på resten Kenn |
Hej Tonny Det er sku meget fint strikket sammen en lille ting er at du blander lidt mellem tiltaleformen dig/du/de/dem, jeg ville nok holde det i den moderne .. du.. mvh Jesper |
Hej Tonny, Det er et meget godt eksempel på, hvor kompliceret en størrelse kommunikation kan være. Hvis du læser overskriften "Kommer overalt, også på din græsplane", så prøv at forstille dig, hvordan den kan tolkes :-) Og det er desværre ikke kun fordi, jeg har en fræk tankegang; jeg har netop vist den til min kæreste og en af hendes veninder. De reagerede ikke, som jeg er sikker på, du ønsker, at dine modtagere skal reagere. En god overskrift skal kommunikere klart og tydeligt, hvad den potentielle kunde kan bruge din service til.
|
Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.
Bortset fra det så synes jeg, at resten af teksten er ganske ok, Tonny. Jeg er ikke sikker på, at den er interessant nok til virkelig at fange modtageren, men der er jo ikke andet for end at afprøve det :-) |
Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.
Du skriver du gerne vil have flere virksomhedder. Prøv at overvej din strategi. Du har allerede fat i nogen private, hvorfor ikke holde sig til det, frem for at skyde med spredehagl... Et bud på, hvordan du kunne udvidde på det private område ville være kolonihaver. De fleste haveforeninger har en opslagstavle/udhængsskab og her kunne du lave et opslag på din ydelser. Sådanne steder, kan der godt være brug for lidt hjælp, når der skal lægges fliser, bygge ud/om og haven bliver uoverkommelig. Blot et forslag.
|
Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon
TT tekstforfatter angående ("Kommer overalt, også på din græsplane") så er det mit slogan. |
Undskyld mig, Thomas, men jeg skulle altså tænke mig om mere end tre gange, før jeg forstod "problemet" i den dobbelttydighed. Og da det gik op for mig, syntes jeg egentlig bare, det var morsomt. mvh Hans |
"Kommer overalt, også på din græsplane" fungerer ikke godt, hverken som overskrift eller slogan. Det har en utiltalende tvetydighed (læs: seksuelle undertoner). Jeg testede den som nævnt på min kæreste og hendes veninde uden at have forklaret dem andet end, hvad du tilbyder, og jeg må melde ærligt ud, at de grinte højlydt. Jeg skriver det i den bedste mening. Hvis du vil kommunikere, at I kan klare mange forskellige former for arbejde, så vær helt specifik, fx.: Arbejdsopgaver af enhver art. Hvis man vil forsøge at være lidt mere kreativ og/eller humoristisk, så er det absolut nødvendigt, at overskriften ikke kommunikerer misvisende :-) Når jeg skriver "hvad de kan bruge din service til" mener jeg, at du skal sætte dig i deres sted og tænke over, hvad du ville sige, hvis du med en enkelt sætning skulle fortælle dem, hvorfor de skal vælge netop dig fremfor dine konkurrenter. Hvorfor er netop dit firma interessant for dem? Er det fordi, at du er særligt dygtig i forhold til dine konkurrenter? Eller er det fordi, at du løser så mange forskellige arbejdsopgaver? Det er vigtigt, at du med et éntydigt budskab får fortalt, hvad det er, du kan - ellers er du bare en ud af mange andre salgsbreve. Et eksempel: Jeg skulle lave et salgsbrev for en virksomhed, der løser arbejdsopgaver på kryds af brancher, altså alt lige fra tømrerarbejde og smedearbejde til murerarbejde. Normalt ville man så være nødt til at ringe til flere forskellige firmaer for at få løst disse opgaver, men den pågældende kunde kunne klare det hele. Jeg lavede så overskriften, som var det en lidt dramatisk avisoverskrift netop for at få modtageren til at læse salgsbrevet: Teleselskab giver en murer, en tømrer og en smed helt det samme telefonnummer. I første sætning i salgsbrevet fortæller man så hurtigt, hvordan det helt nøjagtigt hænger sammen: At det er det samme firma, som er i stand til at løse arbejdsopgaver af enhver art. Kunden var meget glad og tilfreds med salgsbrevet og skrev også en anbefaling til min hjemmeside. Mvh Thomas Thomsen |
Haha, ja, det er jeg helt enig i Hans, jeg synes bare ikke, det er særligt fedt til den pågældende virksomhed. Nogen ville nok kalde det ufrivilligt morsomt og noget useriøst. Humor er altid fedt, men hver ting til sin tid, og jeg synes ikke selv, at der er passende her. Hvis man skal "bruge sex til at sælge" så passer det nu engang bedre, hvis det - eksempelvis - er et mandeblad som "M". Jeg føler mig overbevist om, at der er mange, der kunne finde på at vælge Tonny fra, fordi det dybest set er for plat. Og hvis man vælger at sælge på sex, skal det efter min smag være bare lidt mere diskret/subtilt. Min kæreste og hendes veninde grinte i øvrigt ikke, fordi de synes, at overskriften var sjov, men fordi de synes, at den var så komisk malplaceret. Jeg tvivler også meget på, at Tonny var bevidst om tvetydigheden. Hvis han var, så er det naturligvis en smagssag og helt op til Tonny selv.
|
omvendt kunne man også kalde hans slogan "lige i øjet", "spot on", "pletskud" og meget andet... Hvis man vil misforstå ting, er det sjældent svært. Jeg synes hans slogan er udmærket i den kontekst, han arbejder i. |