Øhhh? Kunne det måske være du skulle skifte branche
Så nævn en branche, hvor der sælges produkter, som har en god Januar eller Februar. Og hvis du nu siger at der bliver solgt en masse tilbudsvarer, så er "tom omsætning" jo ik ligefrem godt. Der er vel en grund til det har fået det navn...
Belysning har lige præcis nogle af sine bedste måneder i december, januar og februar :)
Salg af proteinpulver, kreatin o.s.v. brager ganske rigtig afsted i Januar, men som andre siger så er vi lidt ramt her i December hvor folk desværre ikke køber kosttilskud til at ligge under juletræet :-) Men har været i branchen i over 10 år så kender efterhånden cyklusserne som naturligt opstår næsten uanset hvilken webshop man har, så sveder ikke helt så meget over de (kendte) dårlige måneder længere.
Virkelig mange har via arbejdsgiveren udsat sin lømudbetaling, hvilket betyder at der er mange der får ekstremt meget udbetalt 1.2.2010.
Der vil derfor være afdæmpet julehandel i forhold til hvad den kunne have været uden denne mulighed, da jeg ellers tror folk ville forkæle sig ovenpå de hårde måneder.
Denne forkælelse tror jeg er udsat til medio/ultimo januar og derfor vil de fleste brancher (byggeri/håndværk undtaget) opleve en fremgang og øget villigghed fra forbrugerne til at bruge penge.
God julehandel til dem af jer der har marked der :-)
Virkelig mange har via arbejdsgiveren udsat sin lømudbetaling, hvilket betyder at der er mange der får ekstremt meget udbetalt 1.2.2010.
Der vil derfor være afdæmpet julehandel i forhold til hvad den kunne have været uden denne mulighed, da jeg ellers tror folk ville forkæle sig ovenpå de hårde måneder.
Jeg tror, at de fleste af dem, der har valgt at udskyde lønnen, har nok på kistebunden til ikke at skulle afvente lønudbetalingen. Iøvrigt bliver det meste udbetalt allerede i starten af januar måned via en ekstraordinær lønkørsel.
Jeg kan derfor ikke forestille mig, at denne lille øvelse vil flytte særlig meget på omsætningen i netbutikkerne.