Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskel på cookietid hos affiliatenetværk

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 04:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sad lige og googlede mit eget navn i kedsomhedens tjeneste og på side 1 stødte jeg på en snart 3 år gammel kommentar jeg havde skrevet til et indlæg på demib.dk: http://www.demib.dk/affiliate-seo-293.html

Halvandet år efter min kommentar viser det sig så at Thomas Christensen fra e-guiden.dk har skrevet et for mig meget relevant indlæg om cookietid på kampagner eller manglen på samme. Big Smile

Jeg vil ikke beskylde nogen for noget, men for et par måneder siden skiftede jeg ca. 80% af mine kampagner på mobiltjek til et andet netværk.

Det kan selvfølgelig skyldes at november og december er rigtig gode måneder, men den gennemsnitlige klikpris på kampagnerne er steget til næsten det dobbelte og hos det nye netværk kan jeg se at jeg har rigtig mange salg via cookies. Efterfølgende har jeg flyttet yderligere 10%, selvom jeg faktisk får en lidt lavere pris på disse kampagner Smile

Andre der har lignende erfaringer?

 

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 22. Sep 07
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, dog i lidt mindre omfang.

Kan du skrive hvilket netværk du rykkede til?

 

Mvh. Kasper

Spar porto (åbner i nyt vindue) hvis du udsender mange fakturaer, rykkere eller salgsbreve

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Makano, Tag et hurtigt kig på hans side, så er det vidst ikke så svært at seSmile

Nicolaj, Men meget spændende at det har haft så stor betydning for dit salg, har aldrig sat mig super meget ind i cookietid, andet end hvad det er og hvordan det fungere. Det kan være man skal til at kigge mere cookietid når man vælger affiliatenetværk.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, der er vist flere af de Danske netværk som ikke helt giver dig 30 dages cookie som ellers er normen, specielt når de skifter kampagne materiale.

Når jeg som affiliate manager har skiftet netværk gav vi altid affilites de dages cookie tid som lovet, men det var også i UK.

Fra Zug, Schweiz
Tilmeldt 27. Jul 08
Indlæg ialt: 135
Fra  GoSocial ApS Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

De fleste danske affiliate netværk har ingen problemer med cookie-tiden. 

Men TradeDoubler og ét andet affiliate netværk laver desværre en del tricks på den front.

Så jeg er ret sikker på, at du skal prøve at skifte igen og split-teste din trafik lidt.

 

Mvh
Robin 

GoSocial.dk - Ingen luftkasteller og tom snak - effektiv eksekvering på de sociale medier.
Europas største annoncør på Facebook i 2010.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Robin Roy Hansen:

De fleste danske affiliate netværk har ingen problemer med cookie-tiden. 

Men TradeDoubler og ét andet affiliate netværk laver desværre en del tricks på den front.

Så jeg er ret sikker på, at du skal prøve at skifte igen og split-teste din trafik lidt.

 

Mvh
Robin 

 

Hvor har du det med TD fra og hvad hedder det andet netværk? Jeg har rigtig mange salg hos TD, som er omkring en måned gamle. (Gerne PB hvis det ikke skal ud offentligt Smile )

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

din side giver mig følgende fejl i IE 8:

 

COULD_NOT_EXECUTE_QUERY

[Select FOLDER from PRICECOMPARISON_LANGUAGE WHERE ID = '1000'] - Table 'mobiltjek.PRICECOMPARISON_LANGUAGE' doesn't exist

mvh. Anders Holm
Arbejder med Konverteringsoptimering, brugervenlighed, troværdighed, omsætningsforøgelse og hastighedsoptimering.

Tilmeldt 18. Oct 06
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Samme fejl forekommer her..

Fra Zug, Schweiz
Tilmeldt 27. Jul 08
Indlæg ialt: 135
Fra  GoSocial ApS Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Det vil jeg helst ikke uddybe - udover følgende...

Men jeg har arbejdet fuldtid i affiliate marketing branchen siden 1999. Bl.a. 5 år hos en af de allerstørste spillere i Skandinavien, som I hvert fald ikke havde nogen problemer på det her område.

Jeg har selv været webmaster i rigtig mange år og har qua mit arbejde fået suppleret mine egne erfaringer med andre menneskers erfaringer med bl.a. TD.

Hvis jeg begyndte at slynge en masse påstande ud ville det hele sikkert ende i en injuriesag Smile

GoSocial.dk - Ingen luftkasteller og tom snak - effektiv eksekvering på de sociale medier.
Europas største annoncør på Facebook i 2010.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for info, jeg er klar over det.

Jeg har fået en VPS i Tyskland og ham der har sat det hele op havde lavet en lille fejl med databasen. Samtidig sidder der en fyr i Pakistan og prøver at få scriptet lagt op, så det er lidt noget rod. Problemet på serveren skulle være løst, så nu håber jeg bare at ham med scriptet også arbejder om søndagen Big Smile

Heldigvis har jeg haft en super december for det koster nok 14 dages omsætning at lave siden om.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)