Jeg sad her til middag og søgte på nettet og fik et stort chok. Der har tidligere været folk som har kopieret enkelte af vores produkt tekster (som vi skriver selv) men nu er der altså en der lige har åbnet ny hjemmeside hvor de har kopieret tekst, billeder og priser på 100 - 200 produkter direkte fra vores shop....
Mit spørgsmål er hvad jeg gør ved dette for at få løst det bedst og er det ikke kriminelt på en eller anden måde?
Kontakt personen og sig at han/hun skal fjerne det hele med det samme, eller vil de blive anmeldt..
Der var en fyr det havde kopieret alt på en af mine sider. Jeg ringede og sagde at, han skulle få det fjernet, ellers ville jeg med det samme overdrage sagen til politiet. Siden var nede 10 min. efter og da den kom op igen var det uden noget af min tekst.
Med mindre du har skrevet noget der er så unikt at du kan udgive en bog omkring det, så synes jeg ikke du skal gøre noget ved det.
100% uenig. Få vedkommende til at fjerne det øjeblikkeligt. Du kommer måske til at skulle slås med Google på den konto, hvis han ikke fjerner det. Kig evt. på ham der Seolex's blog. Kopiering af tekster kan blive et stort problem....
Med mindre du har skrevet noget der er så unikt at du kan udgive en bog omkring det, så synes jeg ikke du skal gøre noget ved det.
100% uenig. Få vedkommende til at fjerne det øjeblikkeligt. Du kommer måske til at skulle slås med Google på den konto, hvis han ikke fjerner det. Kig evt. på ham der Seolex's blog. Kopiering af tekster kan blive et stort problem....
Kan man i det hele taget gøre noget ved det? Altså rent juridisk? - Man finder jo snart ikke en webshop hvor der ikke står noget der ikke er set før.. Feks. betalingsbetingelser etc...
Det er ok at låne og man skal i det hele taget tage afstand fra alt det regelrytteri.
Hvis man "låner" noget uden at spørge er det tyveri. Det er usmageligt blot at tage tekster og billeder fra andres hjemmesider. Hvorfor skal jeg måske bruge dyrbare kroner på at få lavet nogle gode unikke tekster og måske egne billeder for at en eller anden nasseprins blot skal have lov at bruge det???
Jeg ved ikke helt hvor meget jeg ville gøre ved det. Politiet gør ikke noget ved det. Hvis du skal have noget ud af det skal man nok bruge en advokat.
Men du kunne stille og roligt kontakte personen / siden og høre hvor de har tekst og billedere fra da du syntes de ligner dem du selv har. Med billeder skal du huske og sikre dig at de ikke er producentens egne billeder for dem må andre forhandler vel også bruge.
Jeg ville ikke begynde at sige til person af du vil bruge en advokat eller sådan noget. Det gør måske at folk er ligeglade eller de bliver sure.
Vores tekster er 100 % unikke og hans har kopieret dem 100 % - og det drejer sig om 80 % af varerne i hans shop som han har kopieret fra os.
Hvis han ikke fjerner det, så kontakt Jacob Tøjner. Han er ikke vild med svindlere/snyltere. Der er mange penge at hente på den slags, så han skal nok fjerne det før eller senere.