Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen stjæler alt min tekst!

Side 2 ud af 6 (52 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal fjernes. Alt det arbejde I har lagt i det, skal han da under ingen omstændigheder bare kopiere. Andre bruger penge på en tekstforfatter, og hvorfor skulle de betale for at få en tekst skrevet, som er personlig, hvis andre gør den upersonlig ved også at sætte den ind på deres egen side? Det holder simpelthen ikke.

Jeg begriber ikke, at man ikke sætter mere stolthed i sin egen virksomhed. Det mindste, man kan gøre, er da at omskrive teksten. Der er jo ikke noget i vejen for, at man bruger den som inspiration.

Thomas Thomsen, tekstforfatter: www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 13:17
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Krogh:

PJEDSTED:
Det er ok at låne og man skal i det hele taget tage afstand fra alt det regelrytteri.

Hvis man "låner" noget uden at spørge er det tyveri. Det er usmageligt blot at tage tekster og billeder fra andres hjemmesider. Hvorfor skal jeg måske bruge dyrbare kroner på at få lavet nogle gode unikke tekster og måske egne billeder for at en eller anden nasseprins blot skal have lov at bruge det???Ick!

Henrik

Det kommer jo så sandelig an på om det er unikt.  Er det leverandør tekster og billeder som mange bruge, så synes jeg da det er ok at kopiere indtil man en dag får lavet sine egne tekster og billeder.

Har man automatisk copyright på egne tekster bare fordi man offentliggører dem?

xxx

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 13:18

PJEDSTED:

Med mindre du har skrevet noget der er så unikt at du kan udgive en bog omkring det, så synes jeg ikke du skal gøre noget ved det.

Det er ok at låne og man skal i det hele taget tage afstand fra alt det regelrytteri.

Jeg er meget uenig, det er præcis det samme som at stjæle og skal helt sikkert ikke ses som en lille ting.. Specielt ikke når det kan skade ens ejen side at, andre bruger din tekst, som har taget lang tid at udarbejde...

Tilmeldt 10. Jun 09
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 13:19
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Send en faktura. Du skriver prisen på samtlige billeder og tekster, angiver dato for forfald m.m.
Du skal ikke regne med, at de betaler fakturaen. De bliver bange og forsøger at undgå betaling ved at fjerne materialet fra dere website.

Opsøg dem evt. på deres privatadresse, hvis de nægter at gøre noget ved det.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 13:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er virkelig forvirret over hvad jeg skal gøre?

Vi er på et år blevet en af de førende erotik shops i Danmark men det har kostet arbejde i døgndrift. Kan nu se at flere og flere får inspiration fra os (helt ok) men når sådan en fyr laver sådan et nummer bliver jeg sku ærgelig.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:24

InspirationNow123:
Send en faktura

Husk at skrive på fakturaen, at det er for uretmæssig brug af dine tekster og billeder, og at betaling af fakturaen ikke giver ret til fortsat brug.

200 produktbeskrivelser burde let kunne koste i omegnene af 50.000 kr. (250 kr. pr. stk)
Det er almindeligt at kræve dobbelt pris for uretmæssig brug.

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:24

Tonny Andersen:

Det kommer an på hvad du ønsker?

- Kontakt en advokat hvis du ønsker kompensation. Det meste vil sikkert gå til advokaten, men så er der da en konkurrent mindre bagefter.
- Kontant webshopejeren hvis du ønsker det fjernet. Han/hun skal være mere end almindelig dum, for ikke at forstå at han/hun har kvajet sig voldsomt. 

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 13:26

Hej Tonny,

Du skal ikke være forvirret over det. Ring vedkommende op - eller send i første omgang en mail - og gør det klart og tydeligt, at hvis han/hun ikke øjeblikkeligt fjerner det, så får det konsekvenser. Du skal ikke bruge tid på at lade vedkommende komme med udenomssnak, sig hvad du har at sige og sig så farvel.

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 13:27
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Tonny Andersen:

Vi er på et år blevet en af de førende erotik shops i Danmark men det har kostet arbejde i døgndrift. Kan nu se at flere og flere får inspiration fra os (helt ok) men når sådan en fyr laver sådan et nummer bliver jeg sku ærgelig.

Hvad med at ringe og spørge en advokat til råds?  Det er nok de færreste herinde der har prøvet at køre en sag om sådan noget..

xxx

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:27

PJEDSTED:
Er det leverandør tekster og billeder som mange bruge, så synes jeg da det er ok at kopiere indtil man en dag får lavet sine egne tekster og billeder.

Der er himmelvid forskel på at anvende leverandørbilleder og billeder fra en konkurrents hjemmside. Førstnævnte har en økonomisk interesse i at hans produkter bliver solgt. Din konkurrent har en interesse i at klare sig bedre end du.

Men uanset hvem man "låner" tekst fra er det ikke i orden at anvende dette uden tilladelse. At man så nok lettere får det hos sin egen leverandør er noget andet.

Side 2 ud af 6 (52 indlæg)