Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af APS

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi vil lukke et aps selskab hurtigst muligt og jeg har lige et par spørgsmål i den anledning.

Vi har en del penge til gode fra forskellige annoncenetværk, som bliver betalt løbende over de næste 3-4 måneder. Hvad sker der med de penge og kan man godt lukke selskabet nu alligevel?

/Nicolaj

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 23:24

Hej Nicolaj

En mulighed er at tage selskabet under likvidationsbehandling.  Det kræver at selskabet er solvent, dvs ejer mere end det skylder.

Et selskab kan gå i likvidation selv om om det har tilgodehavender.  Disse skal så bare indbetales inden likvidationen er endelig.

Venligst
E. Mortensen

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:27

Nikolaj

Løsningen og mulighederne hænger sammen med årsagen til lukningen. Så hvis du vil ud med den vil det være nemmer at være konstruktiv i forbindelse med en løsningsmodel. 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:05

Jamen jeg vil da gerne ud med årsagen Smile

Vi er 2 kammerater der startede et aps og indskød 125.000 kr. hver. Vi købte en hjemmeside til 150.000 kr. og har brugt nogle penge på annoncering osv., men også tjent nogle penge. Vi er begge igang med andre ting og har mistet lysten til dette projekt, da det ikke er gået som forventet og er for tidskrævende i forhold til de penge det kaster af sig. Selskabet skylder ingen penge væk. Der står ca. 50.000 i banken og selskabet har omkring 50.000 tilgode, som bliver betalt løbende de kommende måneder. Der er netop lavet årsregnskab.

/Nicolaj

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 00:17

Hej Nikolaj

Jamen så kan der være flere muligheder.

1. I kan se om I kan sælge selskabet til videre drift, måske et glimrende projekt til en iværksætter og hvor der allerede er nogen omsætning og indtjening.

2. I kan som foreslået likvidere selskabet, og der kan en advokat hjælpe med mulighederne.

Måske I kan få en Amino til at lave en beskrivelse af aktiviteterne så den ånd I engang havde kan fanges i en ny iværksætter eller flere der slår sig sammen, og derved få en skilling ud af tingene. Man kunne tænke at den der lavede salgsprojektet fik en lille del for at lave det og en provision ved evt. salg.

Men jeg håber alt går som I ønsker.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 00:21

Prøvede at rette, men det lykkedes ikke.

Hvis ikke I har alt for travlt, så kan jeg godt kigge på tingene om 10-12 dage, ganske uforpligtende.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:32

Lagersalg123:

Prøvede at rette, men det lykkedes ikke.

Hvis ikke I har alt for travlt, så kan jeg godt kigge på tingene om 10-12 dage, ganske uforpligtende.

Det var egentligt fordi vi gerne ville have det lukket i år, så får vi jo fradraget for vores tab tilbage i skat næste år.

Jeg arbejder også på et salg, hvor vi sælger næsten gratis mod at køberen betaler os de penge vi har tilgode. Der får jeg svar i løbet af et par dage, men hvis det glipper, så vil jeg gerne have lukket ned i år.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:19

Det vil da umiddelbart være direkte dumt medmindre I bare ved at de betaler. Lukker I selskabet er det jo mere eller mindre et signal til dem om at de ikke behøver at betale.

Men jo det kan I godt og I får så udlagt disse tilgodehavender som likvidationsprovenu). Men opstår der senere tab på dem har I ikke fradrag for det og kan heller ikke få nedsat beskatningen af likvidationsprovenuet

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 09:40

Ikke helt enig.

Du kan sagtens tage et selskab under likvidation, det frigør ikke debitorer e.a. for at betale deres gæld.  Det må komme an på en vurdering om der er risiko for at debitorer prøver at slippe fri.

En vurdering skal altid gøres om risici m.v. når selskabet tages under likvidation.

Tilgodehavenderne skal ikke udlægges som likvidationsprovenue, men tilgår selskabet i likvidationsperioden. Selvangivelsen og skattekvittancen indhentes i afslutningen af bobehandlingen. Derfor ikke nødvendigvis nogen indflydelse på skatten.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:05

Principielt enig.

Men jeg synes også at det skal slås fast, at det er urealistisk at forvente at selskabet kan være lukket ned inden nytår og dermed skabe fradrag i indeværende skatteår.

Da et skattefradag for 2009 alligevel er hypotetisk så brug tiden på at få afsluttet projektet på en optimal måde. Kan hjemmesiden sælges, evt. firmaet osv.

Henrik

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)