Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flash baseret tags-liste

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ved at undersøge en ny mulighed for at vise en tag-liste som er baseret på Flash.

Her er et eksempel fra en anden (upcoming) Magento shop som benytter sig af denne mulighed:
http://evani.dk/gnaver.html

Jeg er med på at Flash oftest er noget snavs i forhold til SEO, så ved første øjekast afskrev jeg denne mulighed.

Efterfølgende prøvede jeg så at checke siden på seo-browser.com og kom frem til dette resultat (søg efter Theo) og her ser det faktisk ud som om at tag-linkene bliver vist korrekt på trods af at de er pakket ind i en flash app.

Kan jeg regne med at seo-browser.com er pålidelig mht. til denne problemstilling og at søgemaskinerne og de andre også kan se disse tag links på samme måde som seo-browser kan?

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 01:33

Hej Thomas

Hvorfor egentligt vise tags på en shop? Som kunde har du ingen glæde af dem. Langt størstedelen af befolkningen aner ikke hvad det er. Er det så ikke bedre at bruge pladsen til nogle mere sælgende features?

Hilsen Morten

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Skrevet kl. 02:27

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Hej Thomas

Hvorfor egentligt vise tags på en shop? Som kunde har du ingen glæde af dem. Langt størstedelen af befolkningen aner ikke hvad det er. Er det så ikke bedre at bruge pladsen til nogle mere sælgende features?

Hilsen Morten

Hej Morten,

På produktsider er jeg enig i at en tags-liste ikke hører hjemme. På andre sider kan det give brugeren (de af dem der "tør" klikke) en anden vej rundt i butikken - måske give dem inspiration. Jeg har lige hurtigt checket med googles webstedsoverlejring, og i følge denne akkumulerer tags-listen samlet set salg - dog ikke voldsomt meget. Måske har du ret i at pladsen kunne udnyttes mere effektivt salgsmæssigt.

Derudover binder tags-listen også shoppen sammen på endnu en måde og med de enkelte tags nederst på produktsider er der afaik mulighed for at fange stavefejl.

Fra Odense NV
Tilmeldt 30. Nov 09
Indlæg ialt: 101
Fra  Swift Media Skrevet kl. 06:22

Hej Thomas,

Efter at have kigget i kildekoden kan jeg oplyse, at de brugte tags i flash-animationen, bliver lavet på normal vis i koden som almindelige links. De ligger blot inde i et element, der via style er blevet sat til ikke at blive vist overhovedet. Google opfanger derfor tagsne, da de reelt set bliver brugt et eller andet sted på siden. 

Google opfanger ikke links brugt i flash-animationer (så vidt jeg er klar over), hvilket også er grunden til, at de pårørende har gjort, som de har gjort.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:24

WideEyes.dk & AAimport.dk:
Hvorfor egentligt vise tags på en shop? Som kunde har du ingen glæde af dem. Langt størstedelen af befolkningen aner ikke hvad det er.

Er det ikke bare et spørgsmål om at kalde dem noget andet? "Populære produkttyper (klik på en af dem for at se vores udvalg)". Jeg synes egentlig at det er ret godt implementeret (uden at tage stilling til SEO-delen).

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Skrevet kl. 19:04

Tommy:

Er det ikke bare et spørgsmål om at kalde dem noget andet? "Populære produkttyper (klik på en af dem for at se vores udvalg)". Jeg synes egentlig at det er ret godt implementeret (uden at tage stilling til SEO-delen).

Lidt enig med dig der, Tommy - Min overvejelse gik på at kalde dem "Populære søgninger".

Til gengæld er jeg kommet i tvivl om hvor brugervenlig flash metoden er til at vise disse tags, specielt hvis den er fyldt. - Bevares, det ser da avanceret ud, men et avanceret look sælger ikke nødvendigvis. Jeg hælder lidt til at den normale magento måde at vise tags-listen på nok er en anelse mere brugervenlig. Se den eventuelt på forsiden af e-lygter.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:55
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

ThomasVJ:
Jeg hælder lidt til at den normale magento måde at vise tags-listen på nok er en anelse mere brugervenlig. Se den eventuelt på forsiden af e-lygter.dk

Fordelen der er jo at de mest populære bliver vist som værende størst. Ved din nuværende løsning ser det ud som om de skiftes til at være størst, hvilket ikke er retvisende for dem der kender ideen med tags. Omvendt tiltrækker din nuværende meget mere opmærksomhed.

Jeg aner ikke om min side med fødselsdagskort kan give nogle ideer. Det er næsten blevet en sekundær menu for mit vedkommende, men jeg har fået meget positiv feedback og tror efterhånden at den bliver brugt mere end den reele menu (tagsene er håndteret med javascript og lidt kluntet rent kodemæssigt, men ideen var til ære for brugerne og ikke søgemaskinerne).

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:21
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes det er fedt med et nyt tiltag på dette område, man ser tit de andre, og der tænker brugere tit hvad er det for noget, flashmodellen er lidt federe synes jeg selv, og da Google læser teksten som står i flashen, tror jeg bestemt også at de læser links som er på teksten, medmindre dette bliver lagt på via AS på et MC, men det ser ikke ud til at det er tilfældet.

Når man kigger i Actionscriptkoden, så kan man se at der faktisk bliver lavet reelle HTML links i flashen. ved endnu ikke om Google faktisk kan opfange linksne på nuværende tidspunkt, men mon ikke at det snart kommer hvis ikke de kan nu. Men jeg må sige at det ville undre mig lidt hvis ikke de kunne allerede.

Ud over det er Google begyndt at læse flashfiler, dette lagde jeg mærke til, da jeg blev fundet på ting som fotografi af tøj for hjemmeside det eneste ord som reelt har noget med min side at gøre er ordet hjemmeside. De andre ord har noget med den tekst som er i flashen på forsiden at gøre, hvor jeg viser et udsnit af de kunder jeg har. og det har Google Åbenbart opfanget, så det er jo Cool.

Så efter min bedste overbevisning, så kan du godt regne med det.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Odense NV
Tilmeldt 30. Nov 09
Indlæg ialt: 101
Fra  Swift Media Skrevet kl. 00:42

Jeg har undersøgt det nærmere, og Google indekserer rent faktisk Adobe Flash-filer rimelig godt. Ved hjælp af en (naturligvis hemmelig) algoritme, har de fundet en løsning på at opfange alt tekst og indlagte links. Det er ganske vist stadig en god idé, at lægge de ønskede tags ind i den almindelige kildekode på hjemmesiden, som de fleste andre gør, men det er ikke en nødvendighed mere.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Google har læst Flash filer i mange år. Og med de seneste ændringer i Flash-formatet har de fået endnu bedre muligheder. Der er ikke noget hemmeligt i det. Men det ændrer bare ikke så meget ved, at du stadig ikke bør benytte Flash til det indhold som du vil være helt sikker på søgemaskinerne læser og prioriterer - både tekster og links.

Søgemaskinerne - hverken Google eller de andre, læser nemlig indholdet af alle Flash filer. Derudover bliver de nødt til at køre det indhold de finder - enten i Flashfilerne eller i XML'en, igennem nogle særlige filtre, da der er nogle særlige udfordringer med det. Et stort problem er, at søgemaskinerne gerne vil være sikker på, at det brugerne ser - og de ord de indekserer, er det samme. Et andet problem er, at de ikke kan sende brugerne direkte hen til det punkt i Flash-filen, hvor den information der matcher en søgning ligger - kun til "forsiden" af Flashfilen.

Disse problemer - og mange flere - gør, at Flash formatet fortsat ikke er velegnet til SEO. Det er forbundet med alt for mange problemer, usikkerheder og risici. Dine konkurrenter, der laver det samme som dig - men i ren HTML, vil alt andet lige blive mere synlige end dig, og de vil løbe en langt mindre risiko for, at noget gå galt på et tidspunkt.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)