Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gider du at lytte på en SEO lydbog?

Side 5 ud af 6 (59 indlæg)
Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

God ide med lydbog, keep it going!

Fra -
Tilmeldt 30. Dec 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes ideen med en lydbog er god. Den vil efter min mening skabe et større salg, da jeg selv og sikkert også mange andre sikkert ikke kommer igennnem den læselige version fra start til slut i detaljer. Bogen er af en størrelse hvor den vil blive brugt som opslagsværk i forbindelse med emner eller problemer, hvor lydbogen kan overskues som helhed.

Jeg syntes dit tempo på trods af det er lidt langsomt passer helt fint. Det er dejligt og aflappende, og man er sikker på at forstå det hele i detaljer, hvor der hurtigt kan forsvinde en mening eller andet i et højere tempo.

Jeg har ikke købt din bog, men ville vældig gerne tage den som lydbog i bilen eller som mp3 på tur med hunden.

Håber du har besluttet dig for at arbejde dig igennem den store byrde som det tydeligvis er at læse en bog af den størrelse højt.

 

Fem stjerner fra mig.

StarStarStarStarStar

 


Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Ja, det synes jeg er en meget god sammenligning. Dertil kommer, at der i mange afsnit er kodeeksempler og illustrationer, som det er lidt svært at forklare med ord - det er jo derfor de i bogen er lavet med eksempler og grafik :)

Jeg har desværre mistet min stemme helt p.g.a. en halsbetændelse, så jeg kun kan viske helt svagt. Ikke engang telefon kan jeg trænge igennem i disse dage. Så der går nok lige nogle dage inden jeg kommer videre med indtalingerne ...

Du skal i hvert fald nok sortere en del i indholdet hvis du gør det! Er du klar over hvor lang tid det tager at speaker 1000 sider?! Big Smile

Og til alle jer der giver Yes bare fordi det er Mikkel. Er i klar over hvor lang tid det tager at høre en lydbog på 1000 sider?

(Disclaimer: Ja jeg ved at Mikkel skriver at han kun vil tage udvalgte kapitler, men når man ikke kan begrænse sin bog til mindre end 1000 sider, hvor mange tror I så lydbogen kan begrænses til hvis man bare skal have lidt ud af den? Og nej jeg har ikke læst den fulde bog, men downloadet og skimmet light versionen).

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

For dem der ikke helt har forstået det endnu, så lad mig understrege at den samlede bog IKKE kommer som lydbog. Markedet er for lille og prisen ville blive langt højere end den lille målgruppe ville være villige til at betale.

Rasmus Lindgren:
men når man ikke kan begrænse sin bog til mindre end 1000 sider

Der er vist noget du helt har misforstået, Rasmus - hvilket jo også er let, når du udtaler dig om en bog du ikke har læst :)

Der findes masser af korte SEO-bøger - jeg skrev selv den første af slagsen på Dansk helt tilbage i 1998. Men det som der i alvorlig grad manglede på markedet var en bog der netop IKKE springer let henover de mange vigtige detaljer i SEO, som er nødvendige at kende til i dag for virkelig at sparke røv i søgemaskinerne.

Så det er på ingen måde et spørgsmål om ikke at KUNNE begrænse sig, men om ikke at VILLE det - jeg synes ikke der var nogen pointe i at skrive endnu en mere eller mindre overfladisk bog i rækken af de mange andre der findes. Til dem der hellere bare vil have et par hurtige og forenklede tips findes der andre bøger.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Der er vist noget du helt har misforstået, Rasmus - hvilket jo også er let, når du udtaler dig om en bog du ikke har læst :)

Der findes masser af korte SEO-bøger - jeg skrev selv den første af slagsen på Dansk helt tilbage i 1998. Men det som der i alvorlig grad manglede på markedet var en bog der netop IKKE springer let henover de mange vigtige detaljer i SEO, som er nødvendige at kende til i dag for virkelig at sparke røv i søgemaskinerne.

Så det er på ingen måde et spørgsmål om ikke at KUNNE begrænse sig, men om ikke at VILLE det - jeg synes ikke der var nogen pointe i at skrive endnu en mere eller mindre overfladisk bog i rækken af de mange andre der findes. Til dem der hellere bare vil have et par hurtige og forenklede tips findes der andre bøger.

Det var nu ikke så meget en kritik af længden Big Smile jeg har selv flere programmerings bøger der er over de 1000 sider (længe leve Wrox), men mere for at vise omfanget af en lydbog. Hvis bogens indhold ikke kunne gøres kortere end 1000 sider, hvor lang bliver så ikke lydbogen?!

Som jeg skriver ser jeg den også mere som et slags opslagsværk og det er lidt sværere når det kommer til lydbøger

Tilmeldt 12. Sep 07
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har 27GB plads på min iPhone, så vil være perfekt, hvis den plads kunne bruges til noget man kan blive klogere på :)

Du må meget gerne sende en mail, når lysbogen engang er lavet, eller du begynder med podcast :)

Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 306
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

helt klart, jeg får slet ikke læst alt det jeg burde

og i bilen kan man lytte hvilket jeg er storforbruger af

jeg har desuden eksperimenteret med at få tekst oplæst af programmet "adgang for alle" og optaget det som MP3

Måske en iværksætteride. At lave et konverteringsprogram som i en snuptag laver tekst til mp3 filer

 

Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

creatastica

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey DeMib
Lydbog er helt klart en god ide, der er "nørder" der ude der ikke læser så godt.

jeg sad faktisk og ledte efter en ap til at læse PDF filer højt forleden da jeg skulle Tygge mig igennem en SEO bibel(desværer ikke din)
ellers god læsning, men jeg læser rigtig skid så det tager mig en del længere tid og kommer ikke så langt af gangen før jeg bliver ør i hoved...

Fra Århus
Tilmeldt 13. Jul 07
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

At læse bogen fra ende til anden tog sin tid, og medmindrer du læser hurtigere end mig kan man godt se frem til et meget langt lydspor. Rosenstand bruger lydspor lidt i hans bog, der er langt fra lige så omfattende som din, og det fungerer okay i afsnit, hvor det der skal forklares for nogle vil være svært at forstå.

Problemet med at lave en lydbog er at du mister den visuelle illustration, som du bruger meget aktivt i SEO 2.0 Beta, og som jeg ser det er det helt essentielt, at du kan vise de mange screenshots fra google, seosupport, alexia og ikke mindst dine excel ark når du gennemgår keyword analyser. visability score og reputation management.

Lyd spor kunne være et fedt supplement til den store mængde tekst, men egentlig synes jeg at præsentationsvideoerne, hvor du taler imens man følger din skærm "Live" fungerer bedre, så lav nogle flere af dem, gerne om nogle emner, som er tilkommet efter bogen er blevet produceret.

Så for at summere lidt op, så lad folk der ikke har læst bogen læse den, og hold os andre opdateret med videoer - Du kunne jo tage et beskedent honorar pr. video eller ligende.

Side 5 ud af 6 (59 indlæg)