Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til C5!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har et mindre problem i min C5, som jeg ikke har kunne finde hjælp til nogen stder, jeg håber I kan hjælpe:

Jeg vil gerne kunne lave en oversigt over hvor mange jeg har solgt af et bestemt varenummer i en bestemt periode, men hvordan går jeg dette?

Håber der sidder en der kan hjælpe mig, så jeg ikke skal sidde og sammentælle det manuelt!

Tilmeldt 25. Sep 06
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 22:02
er godt nok lidt rusten i c5 - efterhånden..

men.. mener der er nogle muligheder under lagerstatestik - hvis altså du her lagermodulet aktivt i dit system..

vh

Peter

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Skrevet kl. 22:06
Hej Peter.

Jeg har lagermodulet og ved godt at man kan finde det et sted i lagerstat.
Problemet er bare at jeg ikke kan finde det

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 09:26
Hej

Nu har jeg oprettet mig som bruger for at kunne svare dig, og desværre er der lige gået et par dage med at finde ud af systemet og ikke mindst få hjælp til at få lavet en signatur.

For en ordens skyld skal siges, at jeg tit har kikket med på Amino, og jeg er imponeret over, hvad der ligger her af "guldkorn", så jeg ville alligevel oprettes her.

Tilbage til dit spørgsmål. C5 købes jo i moduler, og da modulerne jo ikke bare koster i engangsomkostninger, men også i opdateringsabbonnement, så skal man jo lige tænke sig om, inden man køber for mange moduler.

Jeg har f.eks. kun lagermodulet som light og jeg har slet ikke statistikmodulet. Alligevel kan jeg godt udskrive både debitor- og varestatistikker.

Jeg udskriver varestatistikken således (jeg har p.t. version 3,0 af C5):
Vælg lager + rapporter + statistik + vare/kunde. I vare/kundestatistik-boksen, der så fremkommer, vælger du aktuel debitorgruppe og skriver intet under debitornr.. I næste boks laver du en sortering, der hedder varegruppe og varenr. (og intet andet). Du vælger så ønsket varenummerinterval (i dit tilfælde her sammen varenr. i begge bokse) og ønsket periode og trykker OK. I udskrivningsboksen vælger du subtotal (2.nederst i højre hjørne) og her skal der kun være "hak" i totaler (ikke noget hak i subtotaler). Her ville jeg faktisk gerne lige kunne sætte mit skærmbillede ind til dig, men det kan jeg ikke finde ud af, så her er mine data: Niveau: 4, Linjeskift: 1, hak i: Nulstil efter udskrift og også hak i: Udskriv total hvis kun een.

Håber dette er dækkende, ellers er du meget velkommen til at vende tilbage til mig.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Skrevet kl. 11:17
Hej Lisbeth,

Mange tak for svaret, det virker bare perfekt!

Jeg har købt en C5 for dummies, men der er ikke spcielt mange tips i den, som jeg kan bruge...

Ved du også hvordan man laver en liste over hvad en enkelt kunde har købt af de forskellige varenumre i en bestemt periode?

Så det er sorteret på varenumre og ikke køb!

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Skrevet kl. 11:52
Hej Brian

Tak for dit svar, og godt at høre, at det virker.

Jeg har i sin tid selv fundet ud af det, bare ved at prøve mig frem på med de muligheder, der er.

Det, du spørger om nu, kan klares ved at vælge den pågældende debitor i "første" boks, og udskrive som før, det virker i hvert tilfælde i min.

Har også prøvet at skrive en liste ud for alle debitorer, så vælger du i næste boks kun subtotaler (istedet for totaler), men jeg får dog flere posteringer frem på samme varenummer og debitor så, men det står dog sammen. Måske skal man lege med niveauerne så?

Håber du kommer videre, uden at være nødt til at købe statistikmodulet.

Iøvrigt F1 giver en udmærket hjælp, når du står med dialogboksene, virker dog ikke i min lige nu pga. en Windows 2003 serveropdatering, men da jeg om 14 dage opdaterer til version 4, venter jeg lige med at få hjælp til at virke.

eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 21:54
Dato: 19-10-2006 11:51:33
Forfatter: Lisbeth T. J.
Iøvrigt F1 giver en udmærket hjælp, når du står med dialogboksene, virker dog ikke i min lige nu pga. en Windows 2003 serveropdatering, men da jeg om 14 dage opdaterer til version 4, venter jeg lige med at få hjælp til at virke.

Jeg har muligvis en forklaring.

Det skyldes at .CHM-filer betragtes som usikre efter en opdatering af Internet Explorer engang i 3. kvartal 2005. Du skal lave en ændring i registreringsdatabasen for at få lov at køre dem over netværk.

Et par links:
http://www.helpscribble.com/chmnetwork.html (god guide til at lave de ændringer der skal til)

Microsofts forklaring:
http://support.microsoft.com/kb/896358
Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Skrevet kl. 16:26
Hej Magnus

Mange tak for dit svar, ja det er faktisk det, der er så fint med Amino: Der er åbenbart altid er nogen, der melder ind med hjælp. I dette tilfælde starter jeg med at prøve at hjælpe én, og ender med selv at få hjælp .

Jeg havde imidlertid længe haft en link stående fra C5´s webforum om det samme (tror jeg), men jeg har helt ærligt ikke været for glad for at pille mere end højst nødvendigt ved registreringsdatabasen, så derfor ville jeg egentlig vente, til jeg skulle opdatere, men nu er det gjort, det tog 4 minutter, var ikke svært, og hjælp virker igen.

Da der imidertid sidder måske stadig sidder andre C5 brugere hvor online-hjælp ikke virker, vil jeg lige beskrive, hvad jeg har gjort. Jeg fandt linket via Microsoft C5 på http://www.microsoft.com/danmark/modtaginfo/community/default.mspx?pg=8&lang=da&cr=DK&guid=&sloc=da-DK&dg=microsoft.public.dk.c5&fltr=, og godt og vel halvejs i spørgsmålene står spørgsmålet: Hjælp virker ikke ved serverløsning. Svaret fra Mads Westen følges så.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:53

Hej brian.

Jeg kan godt hjælpe dig med dit problem i c5. Jeg har bare det problem at jeg ikke kan komme ind i mit program. Jeg har fået min harddisk formateret og skulle nu til at indtaste koder, så jeg igen kan bogføre, men det lykkedes mig ikke. Måske kan du hjælpe? ellers melder jeg tilbage når jeg har løst problemet. Jeg har brug for at sidde med programmet tændt for at kunne guide dig.

Hilsen Gitte C

Tilmeldt 22. Jun 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:44

Hej,

Du skal vælge en lager udskrift der passer dig, vælg i sortering varenummer som nummer 1.

Derefter skal du ved valg af printer gå til subtotaler, og sætte det subtotal niveau som passer til sorteringen.

Med venlig hilsen

Flex Data A/S

Claus Henriksen

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)