Her er en lille mindbreaker til dem af os som alligevel ikke kan sove..
Jeg står i den temlig specielle situation, at jeg har en specifik side (en enkelt html fil) som under ingen omstændigheder må findes på google eller andre søgemaskinger. Hvad kan jeg gøre for at forvirre fjenden, uden at hele domænet forsvinder fra Googles søgninger??
1) Enten passwordbeskytter du filen OMHYGGELIGT! Med denne løsning skal du dog være opmærksom på at Google godt kan finde på at indeksere siden alligevel - dog uden at se selve indholdet.
Du kan jo lade være med at linke til denne fra nogen offentlig tilgængelig fil.
Eller du kan placere HTML filen uden for root , så kan kun du tilgå den.
Du kan navngive HTML filen så lang / mærkeligt at ingen nogensinde kan gætte sig frem til det + ikke linke til den fra nogen side som bliver indexet af google.
1) Enten passwordbeskytter du filen OMHYGGELIGT! Med denne løsning skal du dog være opmærksom på at Google godt kan finde på at indeksere siden alligevel - dog uden at se selve indholdet.
Så vidt jeg ved er det ikke alle søgerobotter som overholder NOINDEX osv. og Google gør vidst heller ikke altid, så nej den sikre ikke imod det. Det er som Mikkel siger at passwordbeskytte siden og så evt lave en 404 over for brugere som ikke er logget ind. så er du sikker på at siden ikke bliver indekseret.
Hvad med robots.txt - vil det ikke kunne stoppe enkelte filer fra at blive vist af "robotte" ?
Robots.txt vil holde Googlebot fra at crawle din enkeltside. Og forudsat at ingen linker til den, vil den så heller ikke blive indekseret.
Men til gengæld vil det via din robots.txt fil stå lysende klart for verden, at du har noget interessant liggende lige dér, så det er heller ikke en anbefalelsesværdig løsning, hvis det skal være tys-tys.