Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansætte medarbejdere? Registrering af firma nu?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej aminoer.

Jeg er ved at starte et enkeltmandsfirma op. Jeg er nået et pænt stykke af vejen.

Ting jeg stort set er færdige med:

Ting jeg mangler at få svar på:

• Kan jeg ansætte medarbejdere nu hvor jeg er et enkeltmandsfirma? Jeg vil ikke have dem ansat 37 timer om ugen og de skal ikke møde op på en arbejdsplads. De kan arbejde hjemmefra og arbejde når de har lyst. De bliver lønnet efter hvor meget arbejde de laver.

• Skal jeg bare registrere mig som enkeltmandsfirma nu? Jeg har meget svært ved at lave et budget for firmaets omsætning det første års tid. Jeg har et arbejde ved siden af mit firma og satser derfor ikke på at mit firma omsætter specielt meget fra 07 til 08. Måske kun 50.000kr. Men det er også fint, jeg vil gerne starte stille og roligt. Jeg siger dette fordi jeg har en idé om at det har betydning hvor meget man omsætter for, om hvordan man skal registrere sig og hvordan man skal gå frem!?

Jeg har mange flere spørgsmål, men starter med disse, så det ikke bliver for langtrukkent

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:42
Et enkeltmandsfirma kan vel ikke ansætte folk. Men det lyder også mere til, du skulle få et god netværk og bruge freelancere til de opgaver, du har.

Og hvis du holder dig under 50.000 om året i indtjening, behøver du jo ikke momsregistreres. Men kontakt heller skat vedr. de spørgsmål – de er meget flinke til at besvare alle spørgsmål, du måtte have. www.skat.dk

KH: Bettina

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:51
Okay... Jamen det kunne da godt være.

Men så skal jeg jo finde ud af hvad det kræver hvis jeg skal bruge freelancere og hvordan indgår man så aftaler?

Og ang. det med den årlige omsætning og det med 50.000kr, så er jeg godt klar over det med at man så ikke behøver at registrere sig. Men jeg er jo ikke sikker, hvad nu hvis jeg omsætter for 500.000kr, så er det vel et problem jeg ikke har registreret firmaet.

Men ja.. jeg ville nu hellere høre det fra en Amino, der havde noget erfaring på området, men så må jeg jo bare kontakte Skat!

Jeg skriver svaret herinde når jeg modtager det. Så I andre kan se det

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 13:34
Mht aftaler med Freelancere: Hvis du ikke har et firma, svarer det fuldstændig til alle andre aftaler du laver privat. Fx en håndværker. Du aftaler en pris med freelanceren (fx pris pr salg eller hvad der nu måtte være aktuelt og muligt) og så udfører hun eller han arbejdet og sender dig en regning, som du betaler med en bankoverførsel.

Muligvis laver I en kontrakt for samarbejdet, men det kan du let aftale med freelanceren.

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 16:33
Hej Anders..

Så jeg behøver altså ikke oprette et firma??

Og hvornår er det en fordel at være freelancer og hvornår er det fordel at være et firma?

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 20:57

Dato: 09-10-2006 11:42:22 Forfatter: sandfær-andersen Et enkeltmandsfirma kan vel ikke ansætte folk. Men det lyder også mere til, du skulle få et god netværk og bruge freelancere til de opgaver, du har.
Og hvis du holder dig under 50.000 om året i indtjening, behøver du jo ikke momsregistreres. Men kontakt heller skat vedr. de spørgsmål – de er meget flinke til at besvare alle spørgsmål, du måtte have. www.skat.dk

KH: Bettina

Hej Betina,

Hvorfor skulle en enkeltmandsvirksomhed ikke kunne ansætte folk?

Selve begrebet enkeltmandsfirma, betyder at ejerskabet af virksomheden er hos en enkelt person, samt at denne hæfter for alt. Modsat f.eks. et ApS der også kan ejes af een person, men hvor den ansvarlige kapital er minimum 125K eller et A/S der også kan ejes af een person men hvor den ansvarlige kapital er minimum 500K.

Hvis man som ejer af en enkeltmandsvirksomhed gerne vil ansætte folk, skal man registreres hos skattevæsenet som arbejdsgiver - simpelt.

Med venlig hilsen

Lars C

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 21:09
Hej Lars..

Tak for den oplysning.

Den var faktisk rigtig brugbar lige nu :-) takker...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)