|
Der er bestemt ikke noget galt i at behandle kunder forskelligt. Der er kunder, der koster rigtig meget tid i forhold til en relativt lille handel. For dem er der intet afslag i prisen. Men dem, der på kort tid kan gennemføre en handel - de kan få lidt rabat. Måske er denne indstilling faktisk det, at behandle kunderne ens. For kunderne kommer til at betale for den tid de (mis-)bruger på en handel. Alle-> Jeg er en prutter af natur. Jeg kan ikke lade en handel gå forbi min næse, men stiler alligevel altid efter 50-75% rabat. Selvom jeg sjældendt når de 75%, så kommer jeg ofte op i omegnen af 40-50% - i hvert fald på de produkter jeg søger efter. Jeg handler så også ofte produkter, som virksomheden ikke har mange af på lager, og som måske er udgået eller svært at sælge. Det er lidt nervepirrende, for det handler om tålmodighed - og at vente til sælgeren er "mør". Og måske risikerer jeg at varen bliver solgt til anden side. Men min personlige rekord er dog at opnå rabat hos McDonalds - midt i myldretiden med en kødrand af mennesker i kø bag mig. Jeg købte for over kr. 800,- men fik 10% hehe :-) Som "prutter" må man jo så også acceptere at ens egne kunder forsøger at prutte. Vh Peter |
1) Vi skal sætte priserne op, så der bliver luft til prut og rabatter
Så ville du nok miste mig som kunde. Jeg er nemlig ikke god til at prutte.
Jeg fortrækker helt klart at handle, der hvor prisen på skiltet både er den reelle og rigtge pris.
Jeg skiftede for år tilbagde til et forsikringsselskab, hvor priserne er faste og lave.
Da mit daværende selskab fik nys om det, ringede de og sagde, at de kunne give mig et bedre tilbud.
Så føler man sig sgu'' lidt røvrendt. Dvs. at jeg har betalt for meget til dem i flere år.
I dag ved jeg, at jeg ikke betaler mere end naboen (forudsat han har samme forsikringselskab), og det har jeg det godt med.
Der findes også mange internetbutikker, som kører med fiktive vejledende priser. Flere af dem er endda eneimportører !?!
Det er heller ikke steder, jeg normalt handler.
Bliv gratis medlem