Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prutte om prisen!

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 10-10-2006 10:53:41 Forfatter: AndersSaugstrup Nogen, som har efaring med at prutte om telefonregningen? Kan man som selvstændig med en fasttelefon, en mobil og en DSL godt tale de store teleselskaber ned i pris?

Hilsen Anders

Jeg har flere gange med held, truet med at opsige mit abb. hos de forskellige telefirmaer, hvilket har givet mig et par nye mobiltelefoner og nogle gratis måneders internet for at blive!

Men jeg har ike haft held til at presse dem permanent... men det er jo nemt at surfe rundt blant telefirmaer, da varerne er så ens!

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 12:32

Vi har så lave priser som muligt og behandler alle kunder ens. Flere gange om ugen er der kunder, som roser vores butik og siger: ”det er jo slet ikke så dyrt, som vi troede” eller ”den har jeg set meget dyrere på nettet”. Det er vores forretnings-filosofi, og vi kan mærke, at det giver tilfredse kunder og at kunderne kommer igen. Vi tror på, at det i længden giver en sund forretning.

Men jeres råd til mig som Amino-hjælpere er altså:

1)      Vi skal sætte priserne op, så der bliver luft til prut og rabatter

2)      Vi skal begynde at behandle vores kunder forskelligt

Er det rigtigt forstået?

Skal vi så sætte et skilt på døren, hvor der står: ”Her er varerne lidt dyrere fordi der skal være plads til at prutte om prisen.” – eller skal vi holde vores nye forretnings-filosofi hemmelig for kunderne?

Hvad gør I andre – fortæller I jeres kunder om jeres forretnings-principper, eller holder I dem hemmelige for jeres kunder?

Mvh. Bo Jensen

Butik Go’aften

www.goaften.dk

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 12:55
Dato: 10-10-2006 12:32:28 Forfatter: Goaften

Hvad gør I andre – fortæller I jeres kunder om jeres forretnings-principper, eller holder I dem hemmelige for jeres kunder?

Jeg gider ikke konkurrere på prisen, for så kommer jeg bare til at knokle uden at tjene noget på det. Hvis det eneste kunden interesserer sig for er prisen, så afviser jeg hellere en kunde. Hvis kunden derimod kan se fordele ved at benytte mig, men ikke helt har budgettet mine priser kræver, så tager jeg en vurdering af hvor god kunden på sigt kan blive for min virksomhed. Og det lægger jeg ikke skjul på overfor kunden.

Du virker meget prisfikseret - handler dine kunder udelukkende hos dig pga. dine priser? Det hverken håber eller tror jeg. For så forsvinder dit forretningsgrundlag da den dag der åbner en butik som sælger produkterne en anelse billigere end du gør, eller hvis en webshop dumber priserne. Jeg håber da også at kunderne kommer igen fordi du yder god service, er høflig og hjælpende, og har et bredt sortiment som giver kunderne noget at vælge imellem.

mvh Carsten

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 87
Fra  Pirutech ApS Skrevet kl. 13:38
Synes at, Bo med sit andet indlæg har en god pointe, se bare på butikker som Netto, Aldi Lidl etc.. Der kan da ikke være nogen tvivl om, at et lavpris koncept har sin berettigelse som strategi. Spørg bare Mærsk og Salling. Men som i alle andre tilfælde kan det være temmelig risikofyldt kun at spille på en hest.

Lars Hobolth, Pirucare  se selv, hvor meget du belastes af at dosere medicin

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 13:51
Hej Bo.

Det er lidt træls, at du ikke svarer på min "klage" over dit første indlæg. Måske er det svært for dig at give et svar?

Ang. dit andet indlæg, hvor du spørger hvordan vi mener, at du skal behandle dine kunder, har jeg følgende kommentarer.

1. Nej, du kan gøre lige hvad I vil med priserne. Hvis du sætter dem op er det med formålet at tjene flere penge.
2. Nej, du kan gøre som du vil, men der er absolut ikke noget galt med at behandle kunder forskelligt. Det er helt almindeligt købmandskab. Hele verden virker faktisk på den måde.

Sig til, hvis jeg tager fejl, men jeg fornemmer at du forarges lidt over at forretninger behandler kunder forskelligt og giver dem forskellige vilkår. Måske synes du at man som forretning bør forsøge at gøre verden til et lidt bedre sted ved at behandle alle ens? Det er der som sådan god mening i, men der er også andre muligheder.
Man kan fx prøve at tjene så mange penge som kunderne føler at varen er værd. Og "formuen" kan man jo så fx bruge på velgørenhed. Det ene udelukker altså ikke det andet, og måske er den ene løsning (højere priser) faktisk den måde, hvor du som menneske kan biddrage bedst muligt.

I hvert fald er det farligt at tale ned til folk, som behandler deres kunder forskelligt, da du så at sige ikke ved hvad overskudet går til. Der er jo andre gode formål at støtte end at kæmpe for, at de der ting, som du sælger er så billige som mulige at købe. Desuden står det jo kunderne frit for at vælge en anden butik, hvis de ikke bryder sig om systemet.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 13:55
(...)I vores butik koster varerne det, som de nødvendigvis må koste. Vi kalkulerer priserne sådan, at der er penge til vores faste udgifter osv. (...)

Hej Bo,

Hvordan beregner du hvad de faste udgifter er? Jeg går ud fra, at du satser på at tjene en eller anden socialt acceptabel løn til dig selv også. Er det mindstelønnen eller dagpengesats du sætter prisen efter? Eller kunne det tænkes, at du faktisk gerne vil tjene flere penge end det på din forretning - på "dine kunders bekostning" ?

Hilsen Anders

Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:19
Dato: 10-10-2006 12:32:28 Forfatter: Goaften

Skal vi så sætte et skilt på døren, hvor der står: ”Her er varerne lidt dyrere fordi der skal være plads til at prutte om prisen.” – eller skal vi holde vores nye forretnings-filosofi hemmelig for kunderne?

Jeg synes faktisk, at du skal drive din forretning på en måde som gør dig glad. Men hvis du har det skidt med at tjene penge på dine kunder, er du altså i risiko for at få et problem. Som min afdøde farfar, Malermester Nielsen, sagde: "Det er avancen, vi tjener på!".

mvh Hans

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 14:22
Som min afdøde farfar, Malermester Nielsen, sagde: ''Det er avancen, vi tjener på!''.

mvh Hans

Han var sgu klog, ham din Farfar!

Der kommer en del vise ord fra den Kjer''ske familie

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 14:49
Hvis jeg kommer ind i en butik, hvor jeg får en behagelig købsoplevelse via kvalificeret service og produkter til en umiddelbart rimelig fornuftig pris - så vil jeg da ikke spørge om rabat!

Når jeg vælger at "prutte" om prisen, så er det da fordi, jeg har en formodning om, at varen kan købes billigere et andet sted - og ikke føler, at min oplevelse i den nærværende butik kan retfærdiggøre denne prisforskel!

Jeg er tit ude for, at butikker som jeg ofte handler i, SELV tilbyder mig en rabat på et ekstra bælte etc. - fordi de så netop ved, at jeg sikkert kommer tilbage igen. Hvis man selv er ulidelig nøjsom at handle med, ja så kan man jo heller ikke komme tilbage til en butik/konsulent/serviceudbyder med oprejst pande.

Tillige ville jeg aldrig udbyde et produkt eller en ydelse, som jeg ikke prismæssigt eller kvalitetsmæssigt kunne stå inde for - det er så ubehageligt, at skulle forsvare sig og argumentere på et uholdbart grundlag.

Sat lidt skarpt op:

Hvis du aldrig lyver, så kommer du aldrig i tvivl om, hvad du sagde!

Politiker, kunde eller forretningsdrivende - "prutter" du - så lugter det længe bagefter...

Mvh.

René

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 17:10
hehe, den skal jeg lige have igen, René. Hvordan hænger det at lyve sammen med det at prutte om priser?

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)