Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad hedder denne type salg?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 09
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter jeg har startet importvirksomhed og søsat en webshop, med salg af kunstige pelse, er jeg selvfølgelig opmærksom på kundernes behov for at se og mærke kvaliteten rent fysisk.

Derfor har vi arbejdet med ideen om at kontakte fysiske butikker, hvor vi kan have vores tøj til salg.
Der skal som udgangspunkt ikke være tale om engros til butikkerne, hvor de køber tøjet af os, men laves en aftale der handler om at butikken kan sælge vores tøj og modtage en fast pris pr. solgt enhed.
Der kan også være tale om en procentsats ift. enhedens pris.

Vi forestiller os at tilbyde butikken at den, ud over fortjeneste ved salg, bliver markedsført på vores hjemmeside, sådan at vores besøgene ved hvor de kan gå hen hvis de vil mærke og prøve tøjet.

Det kan godt virke lidt MLM agtigt, men jeg opfatter det egentlig ikke helt sådan. Har denne salgsmetode et andet navn?

Er denne metode helt uortodoks, og hvilke faldgrupper skal vi være opmærksomme på?

Grunden til at vi tænker i disse baner, er at vi ikke har økonomisk mulighed pt. for at hente et kæmpe varelager hjem. Så vi tænkte at det kan være med til at styrke webshoppen og være en fordel for de butikker vi kan indføre samarbejde med, da de heller ikke skal købe tøjet af os.

Er jeg ude på et skråplan, eller har I noget input til mig?

På forhånd tak

Dennis :0)

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 15:55

Hej Dennis.

Det lyder som en fin idé. Jeg vil langtfra kalde det MLM. MLM er mere hvis man tjener penge på at lave et netværk, som så sælger et produkt videre. Som regel et produkt der er creme, eller andet der kan gøre dig 10-35 år yngre på et kvarters tid.

Det som du laver er vel bare hvad man i internetverden kalder CPA (Cost Per Action). Så hver gang butikken generer et salg, får de kommision (et lead) enten afregnet i procent eller i kroner.

Held og lykke :)

Casper.

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 09
Skrevet kl. 15:59

Tak for svarene. :)

Jeg forestiller mig at der skal laves en kontrakt med butikkerne, hvor de skriver under på at de har "X antal pelse" hængene som de kan sælge, og at jeg henter de varer retur som de ikke har fået solgt, efter en given periode.

Er der andet jeg bør tage højde for i sådan en aftale? Evt. forsikring?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:07

Sorry røg lige på tlf, og fik trykket ved en fejl. Her var det svar du skulle have haft.

Denras:

Det kan godt virke lidt MLM agtigt, men jeg opfatter det egentlig ikke helt sådan. Har denne salgsmetode et andet navn?

Det er at sælge varerne i kommission, og har intet overhovedet med MLM at gøre!

Denras:

Er denne metode helt uortodoks, og hvilke faldgrupper skal vi være opmærksomme på?

Der er rigtig mange faldgrupper, især hvis du ik kender dine kunder.

- Betaler de for de solgte enheder?
- Forsøger de at sælge varerne eller hænger de der blot fordi de er gratis?
- Hvem har risiko for skader?
- Hvordan er reklamation?
- Betalingsbetingelser og frister? Har du råd til at give ydeligere kredit eller?
samt meget meget mere...

Denras:

Grunden til at vi tænker i disse baner, er at vi ikke har økonomisk mulighed pt. for at hente et kæmpe varelager hjem. Så vi tænkte at det kan være med til at styrke webshoppen og være en fordel for de butikker vi kan indføre samarbejde med, da de heller ikke skal købe tøjet af os.

Med det forslag, så binder du jo faktisk endnu flere penge i varer, og derfor bør du overveje, om du ik blot skal lave et godt tilbud til butikkerne, og sælge varerne ind på normal vis.

Denras:

Er jeg ude på et skråplan, eller har I noget input til mig?

Skråplan nej, men du skal satme sørge for at gardere dig, ellers kan det blive MEGET dyre lærepenge!

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 09
Skrevet kl. 16:21

Tak Fashion-Seller.

Hvad angår faldgrupperne, så er planen at en solgt enhed genererer et beløb til butikken som sælger dem. Og derfor må jeg jo gå ud fra at de vil forsøge at sælge varen, da de ikke har noget ud af at lade dem hænge blot fordi de er gratis.
Risikoen for skader og evt. tyveri, vil jeg umiddelbart lade butikken være ansvarlig for. Reklamationen står jeg selv for.
Kredit behøver jeg vel egentlig ikke at give, da jeg hænger varene op i en andens butik, han sælger varen, beholder sin avance og giver resten til mig?

Hvis jeg henter et større parti hjem, og udformer et tilbud til en butik, så er det jo sådan set fint nok at få det solgt som engros til dem. Men grunden til at jeg starter sådan her, er for at en butik og undertegnede kan få en føling af kundeinteressen.
Og i den sammenhæng ser jeg egentlig mig selv om kunde af butikken, når butikken sådan set sælger mig en serviceydelse, som hedder salg.
Først når butikken køber min varer er rollerne byttet, og de er kunde af mig.

Håber ikke det er alt for sort snak.

Vh

Dennis

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:22

Denras:

Tak for svarene. :)

Jeg forestiller mig at der skal laves en kontrakt med butikkerne, hvor de skriver under på at de har "X antal pelse" hængene som de kan sælge, og at jeg henter de varer retur som de ikke har fået solgt, efter en given periode.

Er der andet jeg bør tage højde for i sådan en aftale? Evt. forsikring?

Ja, det er vigtigt at du får beskrevet ejerforholdet på dine varer, hvis nu en butik skulle gå konkurs.

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 09
Skrevet kl. 16:23

Det er noteret. Tak Brian Schou Larsen.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:28

Denras:

Hvad angår faldgrupperne, så er planen at en solgt enhed genererer et beløb til butikken som sælger dem. Og derfor må jeg jo gå ud fra at de vil forsøge at sælge varen, da de ikke har noget ud af at lade dem hænge blot fordi de er gratis.

Det jeg mente var, at det skulle være attraktivt økonomisk, for ellers er der sikkert mange, som kunne finde på at bruge dem som ekstra gratis fyld i disse tider.

Denras:

Kredit behøver jeg vel egentlig ikke at give, da jeg hænger varene op i en andens butik, han sælger varen, beholder sin avance og giver resten til mig?

Sådan var det en gang, og sådan bliver det forhåbentlig igen. Men mange butikker er meget hårdt presset på likviditeten, så tag intet for givet. Du skal opstille nogle 250% klare retningslinier for betaling, ejerforhold, misligehold af aftale mm. Ellers vil nogle nok forsøge enten at udnytte dig, som bank/gratis likviditet eller evt "snyde" dig. Som sagt så er mange presset, og mange er desperate og foretager handlinger som er urationelle.

Denras:

Hvis jeg henter et større parti hjem, og udformer et tilbud til en butik, så er det jo sådan set fint nok at få det solgt som engros til dem. Men grunden til at jeg starter sådan her, er for at en butik og undertegnede kan få en føling af kundeinteressen.
Og i den sammenhæng ser jeg egentlig mig selv om kunde af butikken, når butikken sådan set sælger mig en serviceydelse, som hedder salg.
Først når butikken køber min varer er rollerne byttet, og de er kunde af mig.

Enig men sæt tingene op mod hinanden. Det er bedre at sælge dem engros og tjene 10.000 kr (fiktivt tal), fremfor at gøre som foreslået og tjene 20.000 kr og bruge 4 gange så meget tid på salget mm.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:29

Hej Denras,

Jeg er helt enig med Fashion her.

Du skal passe på med, hvad du gør. Folk har slet ikke den samme ansvarsfølelse overfor noget, der bare hænger der og er gratis, end hvis de havde betalt for det.

Jeg ville aldrig selv idag vælge den helt gammeldags form for kommissionssalg, som er den du har skitseret her.

Først og fremmest ville jeg sælge varerne ind, men garantere at jeg tog dem retur til fuld pris, hvis de ellers er i fuldstændig salgbar stand. Dette skal sikre dig, at du 1. får betaling for varerne og 2. ikke får ødelagt eller beskadiget dine varer og 3. at de bliver præsenteret på bedre vis end hvis de bare havde været helt gratis.

I og med at du sælger varerne ind, så har du ikke den samme kapitalbinding, som når du har varerne stående ude i kommission. Du ville hurtigt kunne risikere at du havde langt større værdier stående ude hos kunder end du havde plads til at have på dit eget lager.

Endelig er min erfaring også, at man kun bruger kommission i de tilfælde, hvor varerne er meget billige og ikke risikerer at blive stjålet etc.

I dagens Danmark er det faktisk ikke mange andre varer end postkort, der står i kommission. Alt andet afregnes der for med det samme, medmindre at det er super kortvarigt, som f.eks. at en butik låner en helvedes masse varer hos en grossist og laver et massivt weekendsalg og så leverer det tilbage om mandagen og derefter afregner det der er solgt.

Håber du kunne bruge det.

Med venlig hilsen

Flemming

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)