Ja, det var netop derfor jeg spurgte. FatBoy udelukker sig fra nogle kundegrupper ved ikke at kunne levere PVC frit - derfor kunne det jo være et hit for dig hvis dine var uden :)
/Mathias
Hej Mathias
God pointe. Det tager vi helt sikkert med i overvejelserne.
Salget af sækkestole er generelt over the hill. Når det er sagt, så er der stadig et marked.
Husk blot:
- kun ca 680 stk x 100 liters sækkestol, loose packed in a truck load, dvs vandvittigt dyrt at transportere.
- indvendig pose, så der ikke er polysturenkugler over det hele efter at sækkestolbetrækket er gået op i syningen.
Mvh
Holger
Hej Holger.
Ja du har ret - det er viiiiiildt dyrt i transport. Derfor oprettede jeg denne tråd tidligere hvor jeg efterspørger kuglerne indeni fra en dansk leverandør. Der kom ingen svar, men jeg har selv løst problemet. Så vi betrækket hjem, og fylder dem så selv.
Der er selvfølgelig en invendig pose så:
1) der ikke pludseligt er en masser kuler over alt 2) det er muligt at vaske betrækket 3) det er muligt at skifte betrækket til en anden farve / andet mønster
Jeg ved godt at sækkestole ikke er lige så populære som de var engang, men jeg har ingen anelse om det nuværende marked for dem. Er det noget du selv har konkret erfaring med?
Salget af sækkestole er generelt over the hill. Når det er sagt, så er der stadig et marked.
Husk blot:
- kun ca 680 stk x 100 liters sækkestol, loose packed in a truck load, dvs vandvittigt dyrt at transportere.
- indvendig pose, så der ikke er polysturenkugler over det hele efter at sækkestolbetrækket er gået op i syningen.
Mvh
Holger
Hej Holger.
Ja du har ret - det er viiiiiildt dyrt i transport. Derfor oprettede jeg denne tråd tidligere hvor jeg efterspørger kuglerne indeni fra en dansk leverandør. Der kom ingen svar, men jeg har selv løst problemet. Så vi betrækket hjem, og fylder dem så selv.
Der er selvfølgelig en invendig pose så:
1) der ikke pludseligt er en masser kuler over alt 2) det er muligt at vaske betrækket 3) det er muligt at skifte betrækket til en anden farve / andet mønster
Jeg ved godt at sækkestole ikke er lige så populære som de var engang, men jeg har ingen anelse om det nuværende marked for dem. Er det noget du selv har konkret erfaring med?
Hilsen Morten
Ja, jeg har erfaring med sækkestole.
Den største udfordring er prisen pga transportomkostninger. Hvis du sælger frit leveret til 80 kr, så kan sækkestolen sælges til 249 kr i butikken. Fyldet koster knap 50 kr. Prisbaskeren hedder 199 kr. Spørgsmålet er, om du kan og ønsker være med til dette? Min pris er fra supermarkedssegmentet.
Ved at mange daginstitutioner bruger sækkestole. De vil
helt sikkert være glade for både pris, vaskbart betræk og mulighed for
at vælge forskellige former for stof (farver, mønstre mm.)
Husk at polystyren kugler også fås som hulmursisolering. Det kan kun være billigere.
Det har du helt ret i, men som isolering er de behandlet med brandhæmmende stoffer, som er skadeligt hvis det kommer i kontakt med huden, og det er jo ikke særlig fedt!
Ved at mange daginstitutioner bruger sækkestole. De vil helt sikkert være glade for både pris, vaskbart betræk og mulighed for at vælge forskellige former for stof (farver, mønstre mm.)
Rigtig god pointe med at bruge et andet betræk. Det er ikke noget problem at få syet i andre materialer. Må jeg spørge hvad du endte med at bruge?
Jeg brugte Stout (bomuldslærred) en alm. billig råhvid til inderpose og en farvet til yderpose. Inderposen har jeg lavet så den kan åbnes for evt. efterfyldning. I stedet for at bikse med lynlåse valgte jeg at bruge en bred (50mm) velcro. For at undgå huller 100% syede jeg den ene del velcro på og skar derefter en slidse i midten gennem velcro og stof (uden at skære helt ud til kanterne). Nu slutter den 100% tæt - det var en billig og holdbar løsning. Ungerne har ikke formået at splitte den ad endnu :o)
Nu har i sikkert maskiner til at fylde kugler i med - men det er vigtigt at hullet er tilstrækkeligt stort - for ellers tager det en krig at fylde dem op.
Betrækket lavede jeg lidt a la et hovedpudebetræk (dvs. med et overlap i bunden - igen for at undgå lynlås. Jeg overvejede at bruge velcro her også - men lod være. Det kunne jeg jo altid sætte på hvis det var et problem - men det har det ikke været.
mvh
Jan
P.S. Det var iøvrigt første gang i 30 år jeg havde fat i en symaskine - forrige gang var da jeg tog symaskinekørekort i folkeskolen - og det tog mig "kun" 1 time at få trådet svinet rigtigt - men det lykkedes