Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

FatBoy agtige sækkestole til 999,-

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 06:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Er der nogen herinde der sælger sækkestole? Nogen der ved om der er noget salg i sådan nogle?

Vi har fået mulighed for at sælge sækkestole i samme stil som de velkendte FatBoy. Det er et no-name mærke - eller rettere et mærke som ikke er kendt. Kvaliteten er helt i top, og prisen er i bund, så det passer jo rigtig godt sammen Yes

Desværre er jeg i tvivl om hvorvidt der er et marked for sådan nogen. Hvad siger i?

De kommer i forskellige størrelser, men den store model er 180x140cm, og den vil vi kunne sælge - inkl. levering - for kr. 999,-

Så vidt jeg kan se på nettet så koster lignende produkter fra 1495,-

Glæder mig til at høre jeres erfaringer med netop dette produkt :)

Hilsen Morten 

Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 08:23

Det er ikke fordi jeg har brug for det, men kom lige i tanke om at jeg så en i Bilka til 399,-. Dog er størrelsen 135x160 cm, men det er stadig en stor forskel i prisen til 999,-

Her kan du se det på side 40 Bilka avis

Det var bare til orientering.

Dbh Per

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 10:15

Der skal nok være salg i det, for det er et fantastisk møbel -  MEN det kommer dælme an på betrækket. Jeg ved at der er mange der ikke bryder sig om den glatte nylonoverflade på bla. Fatboy.

Jeg er een af dem - og da jeg ikke kunne få een andetsteds i den størrelse jeg ville have (og med det betræk jeg ville have), så syede jeg een selv (den blev iøvrigt rund 130cm i diameter og 40cm høj :o)

Det udviklede sig da de omkringboende naober så den - så skulle de også have en - og de havde det ligesom jeg - Den glatte nylon er ikke et hit at ligge i - fordi man skøjter rundt på det.

Så de valgte ligeledes at sy en selv - så nu er vi en lille sækkestolsklan hernede sydpå :o)

Hvor mange liter krøyerkugler er der i dem ? (det er den dyre del af stolen når man skal lave dem selv)

Du kunne jo også lave en tillægsservice, f.eks en skabelon så folk kan sy deres egne betræk, eller lave en aftale med en systue så kunden selv kan bestemme betræk (for en merpris naturligvis)

mvh

Jan

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 12:35

Et andet godt salgsargument er hvis kuglerne ikke er behandlet med bromerede flammehæmmere (det er Fatboys efter sigende) - og det er ikke skide sundt....

mvh

Jan

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 12:45

Husk lige at tænke over fragten!  ved at det er meget dyrt at få fragtet fatboys.  de er simpelthen for store.

M  dfdf

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:15

Hej alle

Tak for jeres svar Smile

@ Per

Ja jeg kan se at Bilka nogen gange kører nogle gode tilbud, og ja der er langt fra 399,- til 999,- Spørgsmålet er om det er vores direkte konkurrenter? Så vidt jeg har forstået så er det ikke en del af deres faste sortiment, men en af deres såkaldte spotvarer.
Jeg ved også at Jysk nogen gange har dem til en god pris.

Men ser man på konkurrencen online, så er de priser jeg har fundet startet startet på kr. 1.499,- ex levering. Og så er vi jo billige med 999,- INKL levering! Men det må tiden jo vise :)

@Jan

Ja jeg kender godt problematikken med bromerede flammehæmmere. Jeg troede faktisk ikke at der var nogen producenter der med respekt for sig selv brugte kugler med disse farlige stoffer. Troede faktisk også det var ulovligt.
Men det er da fristende, for de er en del billigere end dem uden flammehæmmere........

De store stole på 180*140 består 380l krøyerkugler som indmad. Så vidt jeg ved så har FatBoys heller ikke aftageligt betræk. Det havde de i hvert fald ikke i starten. Det får vores :)

Rigtig god pointe med at bruge et andet betræk. Det er ikke noget problem at få syet i andre materialer. Må jeg spørge hvad du endte med at bruge?

@Kim

Ja fragt er en irriterende størrelse. Men det er taget med i beregningen :) Du skal dog have tak for påmindelsen, for det havde været en slem overraskelse hvis vi ikke vidste det i forvejen.

Hilsen Morten 

Fra København Ø
Tilmeldt 26. Jan 06
Skrevet kl. 16:33

Er du opmærksom på om der er PVC i?

/Mathias

Arbejder med online salg og design.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 16:36

Hej Mathias

Selve kuglerne får vi fra en dansk leverandør. Stoffet får vi syet efter vores specifikationer. Til at starte med Nylon, men gerne med udvidelse af sortimentet.

Så vidt jeg er oplyst er FatBoys også nylon med pvc behandling.

Hilsen Morten

Fra København Ø
Tilmeldt 26. Jan 06
Skrevet kl. 16:50

Hej Morten,

Ja, det var netop derfor jeg spurgte. FatBoy udelukker sig fra nogle kundegrupper ved ikke at kunne levere PVC frit - derfor kunne det jo være et hit for dig hvis dine var uden :)

/Mathias

Arbejder med online salg og design.

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 16:51

Salget af sækkestole er generelt over the hill. Når det er sagt, så er der stadig et marked.

Husk blot:

- kun ca 680 stk x 100 liters sækkestol, loose packed in a truck load, dvs vandvittigt dyrt at transportere.

- indvendig pose, så der ikke er polysturenkugler over det hele efter at sækkestolbetrækket er gået op i syningen.

Mvh

Holger

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)