Hej Miriam,
Der er to krav der skal være opfyldt for at blive medlem af KarriereVeninder.dk
1. Man skal være fyldt 23 år
2. Man skal enten være studerende på, eller have færdiggjort en videregående uddannelse (lang eller kort (typisk 2 år))
Jeg synes ikke selv, to krav er MANGE krav 
Når man vælger at begrænse sin medlemsskare, vil der altid være både fordele og ulemper ved dette. En af ulemperne for mig er, at der er rigtig mange virkelig spændende kvinder, uden nogen form for uddannelse, som ville være en gevinst for KarriereVeninder.dk at have som medlem, men som ikke lever op til kravet om en uddannelse. Jeg er altså fuldt ud klar over, at der vil være mange attraktive kvinder, som bliver skåret fra og det sker bestemt også, at jeg står overfor en kvinde, som brændende ønsker at være med, og som jeg virkelig ville ønske kunne være med, men som falder for kravet om uddannelse...og indrømmet, det gør nogen gang ondt på mig!
MEN sådan er det, hvad man taber på gyngerne, må man vinde ind på karrusellerne.
Kravet om en uddannelse er til dels et resultat af opstarten af KarriereVeninder, som jo startede på elitedaters, som er et datingsite med samme adgangskrav, altså krav om, at man enten er studerende på eller færdig med en eller anden form for videregående uddannelse.
Faktum er imidlertid, at de piger jeg får samlet fungerede sammen, de kan let relatere til hinanden både personligt og fagligt, og jeg får flere positive tilkendegivelser for at holde fast i kravet om uddannelse - også da KarriereVeninder rykkede ind på Facebook. Dertil oplevede jeg, at der på eliedaters var et højere niveau for kommunikationen mellem medlemmerne end der var på alle andre sites. Det var dette højere niveau i kommunikationen, som jeg ønskede at videreføre til KarriereVeninder - og det er lykkedes! Disse to ting tilsammen gør, at jeg holder fast i kravet.
Der vil altid være ballade over sites, der ikke er for alle. Ikke desto mindre er tendensen, og sådan har det været længe, at flere og flere vælger at lave nicher indenfor deres område. Da Beautifulpeople og elitedaters blev lanceret lød der et ramaskrig! Siden er der kommet mange andre nichebaserede-sites til, fx farmerdating, handicapdating, doktordating og IQ-dating. Mens doktordating og IQ-dating kan skabe forargelse, er der sjovt nok ikke ret mange der bliver forargede over handicapdating og farmerdating...måske nok en tanke værd?
Jeg kan imidlertid godt forstå, at man kan være ærgerlig over, at et netværk som man måske synes er spændende, har krav, som man af den ene eller anden grund ikke lever op til. Skal man føle sig fravalgt, hver gang man ikke er i målgruppen for et netværk, så vil man dog få frygtelig travlt med at føle sig ærgerlig eller ligefrem forarget...men det er naturligvis ens eget valg.
For mig er KarriereVeninder min passion, men det er også min forretning, og den model jeg har fundet, har virket rigtig godt so far. Derfor holder jeg fast i den.
Jeg har dog, modsat hvad du synes at tro, ingen ambition om at begrænse KarriereVeninder i den forstand, at der ikke er plads alle former for erhverv og brancher. Der er underligt nok flere præster(?) der er psykologer, grafiske designere, pædagoger, ejendomsmæglere, kunstnere, forfattere...og der er også politikere, idrætsfolk og musikudøvere, herunder fx sangskrivere.
Smil
Rikke