Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dynamics C5 eller Nav? Eller... Hvad anbefaler du?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Min virksomhed er på udkig efter et nyt økonomisystem. Vi bruger i dag en hosted løsning fra Focus IT.

Af flere årsager ar vi på udkig efter alternativer. Den primære årsag er at selv den simpleste rapport er ret kompliceret at køre i Focus IT's system. Så brugervenlighed er det vigtigste.

Jeg tror umiddelbart det rigtige ville være en hosted C5 løsning, men jeg ved det ikke?

Systemet skal bruges til en servicevirksomhed, der primært fakturerer arbejdstimer / konsulentydelser.

Vi sælger ingen fysiske varer, så lagerstyring er ikke relevant.

Lidt info om behovet, og vores nuværende situation:

Det ville naturligvis være rart, hvis data fra det gamle system kunne indlæses i det nye. Men det må vores kommende IT leverandør rode med... Umiddelbart skulle det kunne lade sig gøre forholdsvis problemfrit.

Jeg ved det nok er optimistisk, men ville gerne have det hele ordnet i indeværende år Surprise

 

Så kære Amino'er - hvad ville I stille op i min situation?


PS: På mandag skal jeg tale med Navipartner i Århus, men det er nok ret overkill at alliere sig med dem? Har også set på Bredana som en potentiel leverandør, da de ligger i Århus, hivlket mit firma også gør.

Fra Snertinge
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 531
Fra  odsherred-regnskab.dk Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil gerne anbefale dig at kikke lidt på økonomisystemet Aesiras.

Aesiras er fuldt skalerbart, du kan køre det klientbaseret, med flerbrugeradgang, og/eller vælge en hosted løsning, du bestemmer helt selv.

Du kan købe Aesiras, eller leje det, og alt kan tilpasses, da programmet baserer sig på den gratis SQL Express database fra Microsoft. 

Det er nemt og enkelt at oprette rapporter, import funktionen er let at sætte op.

Men inden du beslutter dig er det vigtigt at du prøver først, det kan du gøre ved at downloade en  prøveversion her : http://www.aesiras.dk/default.aspx?data=Page&template=&key=StartNow&load=main&design=Site 

 

Med venlig hilsen

Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias

Hvis du skal lege med C5 vil jeg foreslå dig at vælge bornerup.dk istedet for Bredana, har gode erfaringer med bornerup.dk på rapport området og tilretninger af C5, hvorimod Bredana har lavet lort i den ved flere af min kunder.

 

god weekend..

 

btw. tag et kig på navision C5 2010, der er kommet en del gejl til mobility som dine konsulenter nok skal få glæde af.

Fra Danmark - Fyn
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias

 

Det lyder som om dit behov er tilstrækkeligt dækket ind med C5, da I ikke bruger lagersystemet m.m.

På det niveau du skal bruge ERP systemet er der ikke den store forskel i om du bruger C5 eller NAV. Så det vel bare det billigste hosted løsning du skal gå efter.

Der vil ikke være noget problem med at flytte data fra det gamle til det nye system. Som jeg ser det har du vel kun brug for få lavet en åbningsbalance på kontoplanen samt få flyttet debitorer over.

 

 

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for Jeres indlæg.

Jeg tror det bliver en hosted C5 løsning jeg går efter, men vil da også se på de nævnte alternativer - og på de anbefalede udbydere / leverandører.

 

Fra Danmark - Fyn
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias

Hvis det ender ud med at blive Dynamics NAV, så tag endelig kontakt til mig, så kan jeg tilbyde dig datakonvertering, oplæring til helt andre priser i forhold hvad certificerede partner normal tager.

Du er også velkommen til at kontakte mig, hvis du vil se demonstration af Dynamics NAV i forbindelse med fakturering eller høre nærmere om mulighederne i den.

Vi bruger dagligt NAV til de samme formål som Jer, herunder udarbejdelse af tilbud, registrering af timer, fakturaoprettelse m.m.

Så kan du evt. bruge det til at sammenligne med C5.

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, det lyder spændende. Vi holder til i Århus, hvad med dig?

Er der en partner / leverandør du kan anbefale i Århus området, hvis det skal være hosted C5?

Fra Danmark - Fyn
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias 

 

Vi holder til i Odense.

Jeg har desværre ikke erfaringer med C5 partnere :).

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias,

Inden du helt afskriver Navision, så du også lige overveje een ting.

Hvordan forventer du at din virksomhed kommer til at vokse i fremtiden?

Forventer du at din virksomhed vokser +100% om året både i omfang og antal medarbejdere/brugere, eller forventer du at du nogenlunde har den størrelse du vil have nu?

Såfremt du forventer en meget stor vækst og udvikling af din virksomhed, så er det vigtigt at dit ERP system også understøtter dette. Og her vil jeg mene at C5 nok ikke er det helt rigtige valg. Da vil Navision nok være bedre for dig.

Men forventer du ikke at din virksomhed vækster meget de næste par år, så er C5 et rigtig godt valg. Og skulle du senere vælge at skifte til Navision, så kan du opgradere din C5 til Navision, hvorved du i hvertfald spare det du har betalt for selve programmet.

Hvis du får valgt en leverandør inden for den næste uge eller to, så er det helt bestemt ikke urealistisk at få dit system på plads inden 1. januar, såfremt du ikke har store krav til tilretninger. De fleste leverandører er meget mærket af krisen og vil helt sikkert gerne løbe lidt stærkere de sidste par måneder, for at få rettet op på årets resultat.

PS: Hvorfor skulle en leverandør som NaviPartner være overkill, hvis du valgte Navision? Stort set alle Dynamics NAV partnere har både store og små kunder, og sammenlignet med da jeg startede med Navision i 1990, da var 5 brugere en pænt stor løsning!

Tilmeldt 18. Jun 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias

MBS Dynamic NAV (gl. Navision) er som andre af indlægsholderne et imponerende produkt, som kan tilpasses og skaleres i takt med jeres ønsker og behov - og det fåes naturligvis også som en hostet løsning, dersom I ikke har behov for eksempelvis integration til tredjepartsprodukter internt i jeres virksomhed.

Du kan prøve at tage fat i mig mandag mellem kl. 11-13 - hvis det har interesse - så skal jeg give dig et par gode vink. Og tidshorisonten er ikke noget problem. Jeres nye løsning kan være oppe at køre efter 1 time, hvorefter der så kun henstår overførelse af data fra jeres gl. system tillige med tilretning af rapporter (f.eks. fakturaer m.v.). Men igen ring på 7211 8166 og spørg efter mig, så du kan komme videre.

 

Hilsen

Steve H. Hansen
IMG

shh@imgcorp.dk 

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)