Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sælger man noget ingen vil have?

Side 7 ud af 8 (73 indlæg)
Fra Karlslunde
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sponsorere gerne firmaer med guldkarameller og flæskesvær.....

Og skal skynde mig at beklage at vores system kun kan klare online booking af eksisterende patienter, der er blevet indkaldt. Det skyldes at vi ikke må kaste dit cpr.nr rundt på nettet og vores aftalebog håndtere dig ud fra cpr.

Måske noget jeg skulle få kigget på....

www.tand-klinikken.dk  tandlæger københavn, laser og cad/cam porcelænskroner samme dag

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 10:10

Morten Worsøe:

I min klinik har vi ingen tom stoletid.

Hej Morten!

Ingen problemer med med at ens idéer bliver skudt i sænk :-)

Dog er du fremkommet med en meget væsentlig information, nemlig at du ikke har tom stoletid. Det er jo afgørende, især holdt op imod titlen på din tråd, som jeg tolkede sådan, at du ikke kan få kunder i stolen.

I virkeligheden handler det jo om, at du skal tjene mere på de kunder du har.

Det kan overordnet ske på 3 måder: (1) sælge dem nogle produkter, som marginalt giver dig et højere dækningsbidrag og/eller (2) reducere dine faste og halvfaste omkostninger. Eller (3) ekspandere, fx. ansætte flere tandlæger/tandplejere, som kan skabe meromsætning på de samme kvadratmetre.

Det kræver nok en tættere forbindelse til din klinik og branche, hvis jeg skal være kreativ på så specifikt niveau.

En kommentar til dit svar vedrørende "tandlæger i udlandet": Jeg kan godt forstå dit svar, men jeg opfatter det kun som (fornuftig og forudsigelig) protektionistisk positionering, som også finder sted i alle andre typer industrier (fx. programmering: "indiske programmører kan ikke tænke selv", fisk: "fisk fra asien har ikke så mange omega-3 fedtsyrer som danske", osv.)

Mit råd er: Hvis du ønsker ægte innovation i din forretning, så er du nødt til at tage udgangspunkt i den reelle kontekst din forretning befinder sig i. Dvs. du bliver for en kort stund nødt til at pause/neutralisere politisk branding og fokusere på (og acceptere) dine kunders reelle holdnings- og adfærdsmønste. Først her er du i stand til at frembringe nye forretningsmæssige idéer. Senere kan du (og din branche) fortsætte med politisk branding, men det er min erfaring, at sådan noget hurtigt mister sin relevans, da ens nyinnoverede forretning så netop opererer i overenstemmelse med kunderne (og derfor ikke behøver at omprogrammere dem til at gøre noget de ikke vil).

Bedste hilsener,
Aleksander :-)

Fra Karlslunde
Tilmeldt 12. Nov 09
Skrevet kl. 17:29

Hej Alexander

Endnu engang tak....Titlen har vild ledt mange, men lidt sent at ændre den. Min oprindelige ide ved at skrive herinde var for at få ideer til hvad vi kunne gøre anderledes på min klinik for at imøde komme den relativt store forkomst af tandlægeskræk. Det har jeg fået rigtig mange ideer til.

At tjene mere på dem man har, er da heller ikke nogen helt dum ide.... Jeg kan sagtens følge dine forslag. Jeg har lidt ekspansions problemer der hvor jeg er nu og der er umiddelbart ikke noget i nærheden der er værd at overtage. Vi har ikke kigget på profit maksimering overhovdet, vi har - måske lidt gammeldags - tænkt på at øge servicen og dermed fastholde de gode patienter vi har.

Jeg tænker...............

Morten 

www.tand-klinikken.dk  tandlæger københavn, laser og cad/cam porcelænskroner samme dag

Fra Birkerød
Tilmeldt 12. Apr 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 21:45

Hej Morten

Meget spændende tråd. Med hensyn til cost optimering, så går jeg med nogle konceptuelle tanker til en forretningside vedrørende en serviceydelse for tandlæger. Ideen er i støbeskeen, men jeg mangler relevante holdninger til ideen fra en fagmand.

Er det muligt jeg kan kontakte dig direkte og forklare om ideen og få din holdning til dette koncept?

Jeg ved denne tråd efterhånden er af ældre dato, men muligvis du også kan fortælle om status i dit arbejde med "Hvordan man sælger noget ingen vil have"?

/Kristian 

Fra Karlslunde
Tilmeldt 12. Nov 09
Skrevet kl. 11:52
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kristian

Du er velkommen til at skrive på mortenworsoe@gmail.com

Og det går rigtig godt med at sælge noget ingen vil have. Vi ligger som en af de bedst bedømte klinikker i Danmark og vi får rigtig mange nye patienter - 110 i april og maj.

Mvh.

Morten Worsøe

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 13:15

Jeg ville også tage den skridtet længere og tage ud på de videregående uddannelser...

Gratis kaffe til dine kunder - www.intel-ad.com

Fra Karlslunde
Tilmeldt 12. Nov 09
Skrevet kl. 15:07

Hej MJ

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener? Studerende på SU og tandpleje vaner er målt til en værdi på 700kr om året - tilgengæld brænder de gennemsnitlig 7000kr af på at gå i byen. Så vi skal åbenbart kombinere de to ting hvis vil skal få unge i stolen...

Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 15:19

Hej Morten Worsøe prøv at vise folk at i også er mennesker. 

Fordi jeg ved af erfaring der er mange der betragter en tandlæge som et uhyre fra en anden dimension.

Imagination is better then knowledge

The ultimate Operating system  release candidate comming soon.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 15:23

Smid en Fadølsautomat op, og lad den virale effekt tage over :-)

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 15:31

Hej Morten.

Jeg har måske en ide du kan bruge. Jeg bor lige nu i Usa, og her er der en hel del konkurrence mellem tandlægerne, og derfor er der nogle skiller sig helt ud fra resten. 

Måden de gør det på er fx. at bygge klinikken op med et tema. Det kunne fx. være et undervands tema, eller noget lignende. På den måde ville du skille dig ud.

Dertil kan jeg huske Mr. Thorborg fortalte om en tandlæge hvor du fik tilbudt video briller, og så kunne du sidde og se film under din behandling. 

Jeg tror hvis du gør nogle ting som ovenstående, vil du være helt unik i Danmark, og det ville helt sikkert skaffe flere kunder. 

Side 7 ud af 8 (73 indlæg)