Jeg sponsorere gerne firmaer med guldkarameller og flæskesvær..... Og skal skynde mig at beklage at vores system kun kan klare online booking af eksisterende patienter, der er blevet indkaldt. Det skyldes at vi ikke må kaste dit cpr.nr rundt på nettet og vores aftalebog håndtere dig ud fra cpr. Måske noget jeg skulle få kigget på.... |
Morten Worsøe:
I min klinik har vi ingen tom stoletid.
Hej Morten!
Ingen problemer med med at ens idéer bliver skudt i sænk :-)
Dog er du fremkommet med en meget væsentlig information, nemlig at du ikke har tom stoletid. Det er jo afgørende, især holdt op imod titlen på din tråd, som jeg tolkede sådan, at du ikke kan få kunder i stolen.
I virkeligheden handler det jo om, at du skal tjene mere på de kunder du har.
Det kan overordnet ske på 3 måder: (1) sælge dem nogle produkter, som marginalt giver dig et højere dækningsbidrag og/eller (2) reducere dine faste og halvfaste omkostninger. Eller (3) ekspandere, fx. ansætte flere tandlæger/tandplejere, som kan skabe meromsætning på de samme kvadratmetre.
Det kræver nok en tættere forbindelse til din klinik og branche, hvis jeg skal være kreativ på så specifikt niveau.
En kommentar til dit svar vedrørende "tandlæger i udlandet": Jeg kan godt forstå dit svar, men jeg opfatter det kun som (fornuftig og forudsigelig) protektionistisk positionering, som også finder sted i alle andre typer industrier (fx. programmering: "indiske programmører kan ikke tænke selv", fisk: "fisk fra asien har ikke så mange omega-3 fedtsyrer som danske", osv.)
Mit råd er: Hvis du ønsker ægte innovation i din forretning, så er du nødt til at tage udgangspunkt i den reelle kontekst din forretning befinder sig i. Dvs. du bliver for en kort stund nødt til at pause/neutralisere politisk branding og fokusere på (og acceptere) dine kunders reelle holdnings- og adfærdsmønste. Først her er du i stand til at frembringe nye forretningsmæssige idéer. Senere kan du (og din branche) fortsætte med politisk branding, men det er min erfaring, at sådan noget hurtigt mister sin relevans, da ens nyinnoverede forretning så netop opererer i overenstemmelse med kunderne (og derfor ikke behøver at omprogrammere dem til at gøre noget de ikke vil).
Bedste hilsener,
Aleksander :-)