Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sælger man noget ingen vil have?

Side 5 ud af 8 (73 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 17. Aug 09
Indlæg ialt: 272
Fra  Danish Online Outlet ApS Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo også gå den modsatte vej af hvad de fleste her nævner.

Lad dig inspirere af rygekampagnerne (de er ihvertfald effektive!).

Lav en kampagne hvor du viser grimme rådne tænder, folk i smerte og andet i den dur, og slut så med noget tekst i stil med "Gør det inden det er for sent" blah blah blah... og på den måde nævne at man kan slippe for en masse skrækscenarier ved at overholde sine tandlægetider. (just a thought)

Men ved ikke om du skal lytte til mig... jeg har ikke været til tandlæge længe, af ren skræk. Har haft for mange dårlige oplevelser med jer ;-)

Fra Karlslunde
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 08:23

Hej Daniel

Skæk-kampanger virker på at få folk til at holde op med noget, men ikke på at holde op med at lade være med at gå til tandlægen. Skrækkampangen får folk til at associere rygning med noget dårlig, ligeledes vil en tandlægeskrækkampange få folk til at forbinde det med tandlægen. 

Vores hjerne er rigtig dårlig til at opfatte negationer. Det betyder hvis du siger at du ikke vil ryge eller ikke spise slik - så hører hjernen kun slik og smøger og glemmer alt om "ikke". Det er grundigt undersøgt inden for NLP (neuro-linguistisk-programmering).

Så tak for dit bidrag, men det er ikke aktuelt for mig. Som jeg har skrevet tidligere, så er det ikke nye patienter jeg skal have, men ønsker at forandre min klinik til en anden tandlæge oplevelse, fjerne så mange af de dårlige associationer som folk har med tandlægen.

Uden at være for selvhøjtidelig, så har jeg altid haft meget fokus på god "patientkontakt" ved grundig information, god service, omsorg og åben og forståelig kommunikation. Men for ca ½år siden, var der en der gjorde mig opmærksom på, at vi ikke tilbød nogle behandlinger som folk gerne ville have - måske lige blegning, men det er så også det. Du kan nok forestille dig, at hvis man hverdag arbejder med folk der er nervøse/bange/angste og slet ikke har lyst til at komme og få behandling, så præger det meget stemningen i ens job. Vi har vel 4-5 patienter ud af 16 hverdag, der åbenlyst udtrykker, at de hellere ville føde et barn mere, have trukket en negl af storetåen - eller hvad de nu kan finde på at sige - end at være til tandlæge. Og det har selvfølgelig ikke noget med mig at gøre, for de kommer troeligt igen og igen - men vi kæmper konstant med at undgå negativitet. Jeg tror at hvis vi kunne finde noget overvejende positivt at tilføje til vores behandlinger - ville helhedsoplevelsen blive mere positiv og de ville over tid gøre det nemmere for mine kære patienter at komme.

Vi har det sidste år arbejdet med akupunktur som kan bruges til at fjerne nervøsitet og angst. Det virker rigtig godt. Jeg var nervøs for at mange stadig syntes det var meget alternativt. Men jeg har kun haft en som har sagt nej, da han nåleskræk var større end tandlægeskrækken. Ved hjælp af akupunkturen kan vi også stort set fjerne smerterne ved tandrensning med ultralyd - en nål foran hvert øre og man får en mild bedøvelse, der  tager ubehaget og når nålene er ude - så ophører bedøvelsen max 5minutter efter.

Jeg har også overvejet fladsærm og videobriller, musik, aromaterapi og bioethanol brændeovn i venteværelset - men jeg har overtaget klinikken sammen med min kompangon for to år siden, så der er stadig en del anlægsudgifter og ombygninger af klinikken fra 1967, som skal klares først, samtidig med at nogle pæne lån skal klares. Men det er min opfattelse at for mine patienter betyder de fysiske rammer ikke alverden. Det er klart at der skal være rent og pænt og inventaret skal fungere og være updatet. Jeg tror dog at det der virkelig batter for de fleste er at deres tandlæge er fagligt dygtig og samtidig kan finde ud af kommunikere med dem. Derfro gør vi meget ud af vores efteruddanelse og investere i nye produkter der gør behandlingerne hurtigere og mere behagelige. Jeg har f.eks. investeret i en laser for 2måneder siden. Den gør det meget nemmere at bekæmpe infektioner ved rodbehandlinger og parodentose, men vi kan også fjerne forkølelses sår og blister - en behanling jeg ikke tidligere kunne lave.

Men jeg syntes stadig ikke vi har fundet vores koncebt. Det er det jeg skal bruge alle jeres gode input til.

Til Morten fra wideeys, du må meget gerne ringe mandag på 3646 1224. Ser frem til at hører om dit produkt.

God weekend til alle andre og endnu engang tusind tak, jeg er virkelig imponret over aktiviteten på dette forum. Men kan nærmest folks engagement ud igennem skærmen.

Morten

www.tand-klinikken.dk  tandlæger københavn, laser og cad/cam porcelænskroner samme dag

Fra Karlslunde
Tilmeldt 12. Nov 09
Skrevet kl. 09:13

Hej Alle

Lige en anden ting - "movement" - gav lidt negativ feedback på vores tendens til at male skønbilleder - som ligger langt fra sandheden og referede til sommerfugle, går udfra det er voers hjemmeside.

Så jeg vil da gerne hører Jer andre om www.tand-klinikken.dk er for "pæn" - ligner det mere en blomster handler end en tandlæge?

I må lige bærer over med personale billederne, vi får besøg af fotograf i næste uge.

Tak

www.tand-klinikken.dk  tandlæger københavn, laser og cad/cam porcelænskroner samme dag

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 11:33

Hej Morten

Det var vidst ikke lige sådan jeg formulerede det.

Pointen er at folk kigger på de billeder, og tænker , bevidst eller ubevidst, hvorfor er de sommefugle og mariehøns der ? Nogle vil synes det er helt super med dem der, men min tese er at folk vil se , at de billeder er sat op for at få folk til at slappe af. Og hvorfor skal vi slappe af ? Fordi tandlægen er et helvede at være hos os. Ergo forsøger man at manipulere sine potentielle kunder. Det der som sådan ikke noget galt i, da det er ret normalt. Men da det netop er et problem i jeres branche med smerte og ubehag forbundet , er det langt bedre at spille med åbne kort, da det uværgelig vil gøre folk endnu mere nervøse at i prøver at fjerne et fokus , alle ved der er alligevel er der

Er det ikke lidt overdrevet det jeg siger nu, vil mange sikkert tænke ? Foregår der virkelig alt det i folks hoveder SÅ hurtigt, når de aflæser et billede ?

I følge nye studier som Martin Lindstrøm blandt andet også er inden over, er det gennemsnitlige menneske, blevet SÅ bevidst om reklamers psykologiske virkemidler at gennemskuer hele konceptet på mindre end 2-3 sekunder. Det kan man skrive meget om,men konklusionen er at enten får man noget selvironi i ens reklame ellers holder man det helt clean.

Prøv at læg mærke til de store reklamekampagner der kører for de store firmaer : MCdonalds : humor , Coca Cola Zero : Humor og selvironi, TDC : Humor , T Hansen : Humor og selvironi osv osv

Tiden er simpelthen løbet fra de reklamekampagner , hvor man ser en smuk lyshåret kvinde på en hvid hest på en skoveng en tidlig morgen med en cola i hånden.

Vis dit publikum at du godt ved at de kan gennemskue reklame, men få dem i tale alligevel

DET var min pointe

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Karlslunde
Tilmeldt 12. Nov 09
Skrevet kl. 11:46

Hej Movement

Nej det var en meget kort gengivelse af din pointe - som jeg sagtens kan følge - folk aflæser lyn hurtig, specielt når de er nervøse og har barrikaderne oppe.

Jeg ville blot hører om andre var enige, for min gamle hjemmeside var som du beskriver det, med tandlæge fotos men jeg syntes det virkede sterilt og kedeligt - men jeg har ikke prøvet med humor.

Jeg vil prøve at diskutere din opfordring med mine kolleger og se om vi kan finde humoren frem.... det er derfor man aldrig hører om en stand-up tandlæger.

Morten

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 11:55

Hej Martin

Bare eventuelt nogle billeder af nogle folk der smiler med flotte smil eller et billeder af staben på klinikken med smil på læben. Det lyder måske lidt kedeligt, men det vil være mit bedste bud.

Måske eventuelt billeder af folk fra nærområdet, som i har haft på klinikken. Så rammer i også der.

Jeg kender godt SV , og ja det er fattigt område, men folk holder sgu sammen derude. Hilser på hinanden på gaden osv. Noget man ikke ser i resten af København. Hvis du kan få noget af det indover også, tror jeg du er ved at være det.

En rigtig god billeddatabase hvor du kan købe billeder i super høj kvalitet for små penge er : 123rf.com

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 12:04

Hej Morten,

Lige en hurtig kommentar til Daniels indlæg. Til trods for diverse undersøgelser, som du selv nævner, så tror jeg personligt på "skræk"-kampagner, forstået på dén måde, at jeg ikke giver så meget for de pågældende undersøgelser, hvor deltagerne har svaret, at de ikke virker. De fleste mennesker vil i en undersøgelse svare, at en skrækkampagne ikke har nogen postitiv indvirkning på dem, da mennesker har en indbygget og naturlig modsat reaktion på alt, hvad der tydeligvis prøver på at få dem til at gøre noget helt bestemt. Sådan er vi mennesker indrettet.

Det er naturligvis rigtigt, at de pågældende skrækkampagner, hvor man ønsker at få folk til at holde op med at ryge eller at tage så meget solariesol virker fordi, man netop skal få dem til at stoppe med den dårlige vane - men jeg er overbevist om, at de de også kan virke ved, at man giver folk en fornemmelse af, at det under ingen omstændigheder kan betale sig at undgå sin tandlæge i betragtning af alle de omkostninger, som der vil være forbundet med tænder, der ikke plejes, passes og undersøges tilstrækkeligt. Det er udelukkende et spørgsmål om måden, det kommunikeres på.

Jeg lavede eksempelvis overskriften "Hvis du ikke vil bruge penge på tandlægen, ender dine tænder med at betale regningen". Men du kan jo gøre det meget mere skræmmende, som jeg for eksempel gjorde med anti-solarie outdoor-reklamen for Kræftens Bekæmpelse, hvor man ser et lukket solarie med en begravelsesbuket ovenpå. Den har jeg fået så meget god respons på, og jeg kan se på folk, når jeg selv er til stede, at det nærmest gyser lidt i dem. Min egen kusine tog i alt for mange år for meget sol, og den virkede meget skræmmende på hende. I dag holder hun sig mest til selvbruner. 

Mvh

Thomas Thomsen     www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Karlslunde
Tilmeldt 12. Nov 09
Skrevet kl. 17:58

Movement: endnu engang tak for dit indlæg, jeg tror faktisk jeg vil overveje at få nogle plakater med gode smil på selve klinikken og nok også på hjemmesiden. Kan I huske reklamen med ham den ældre super rynkede herrer der sidder i en taxa, og han stråler bare af god stil og livserfaring, cool sølvrævsagtig, ham kunne jeg sgu godt bruge et billede af. Og du har helt ret angående folket i SV, det er som en lille landsby og de kender altid en af dem i venteværelset, det er ret charmerende og hyggeligt. Kommer selv fra en mindre by på Lolland, så den stemning passer mig super godt. Vi har et ret godt navn i lokal området, så de anbefaler os alle - det er jo den bedste reklame man kan få. Jeg mener det var Morten fra wideeyes der nævnte helhedsoplevelse, det er nok der jeg gerne vil hen. Men der skal jo samtidig være plads til dem, der bare har 15min til undersøgelse og rens og så skal de altså tilbage på job og hvis vi nuser lidt for meget så står de af.

Thomas: Jeg syntes du har lavet nogle super fede reklamer og syntes også de rammer godt lige på kanten hvor folk tvinges til at reflektere. Men igen, jeg skal ikke ud og sælge mig selv. Så jeg tænker ikke i provokerende statemens eller skal skræmme mine patienter nogen steder hen. De har fuld tillid til at vi ikke over behandler deres tænder, men de tilgengæld kan være helt sikre på at det der skal laves det bliver lavet og det bliver gjort ordentligt. Jeg vil dog seriøst overveje dig hvis jeg skal have avis reklamer el. lign. Så godt den med solariet igår da jeg var på din side, den er så goddt tænkt. Jeg misunder lidt jer der sidder med de "kreative" fag. Jeg arbejder meget i låste rammer og er hele tiden meget på - så man har ikke lige tid til at kørerstolen hen til vinduet og reflektere 5min, hvis der er noget der driller.... nå ingen brok, jeg er super glad for mit arbejde.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:13

Hej Morten

Jeg ville meget gerne selv se billeder af "operationsrummet" venteværelset (evt. med modeller). Så lidt flotte billeder af jere klinik ville tiltale mig ;-)

Jeg står selv og skal have fundet en tandlæge, dog i Randers og når jeg skal vælge bliver det absolut en hvor jeg kan se lidt billeder der viser hvad det er jeg skal ind til.

Og så hjælper en sød assistent som hende Trine jo meget på en tur til tandlægen :-)

Mikkel

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 18:39

Vi vil have store patter i ansigtet når vi skal til tandlægen. Nu er det sagt, nu er det ude i det åbne.

Så må du selv arbejde videre med konceptet derfra Morten.

Og god weekend, jeg logger af Smile

Side 5 ud af 8 (73 indlæg)