Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sælger man noget ingen vil have?

Side 6 ud af 8 (73 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

En oplagt mulighed, som vi ikke har været inde på endnu er at bruge video.

En filmet tur gennem klinikken hvor du præsenterer alt i den rækkefølge, du ønsker at dine besøgende skal se tingene i.

Herved kan du sikre, at de ikke hopper rundt på må og få og ikke får set og hørt det du ønsker at fortælle.

Og så er der ikke noget mere overbevisende, end at klienterne er så tilfredse med dine ydelser, at de med glæde stiller op og fortæller om det på video Wink 

Et eksempel på dette er vores site om gældspleje med video testimonials (klik på video i toppen).

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:50

Morten Worsøe:

Jeg bør nok lige sige at jeg ikke tager flere patienter. Jeg har 4 ugers ventetid og mere end rigeligt at lave. Så det er ikke for at få flere patienter jeg er herinde. Jeg vil bare gerne videre i min udvikling af klinikken og gøre det ekstra godt for de patienter jeg allerede har.

Jeg havde nu også først forstået dit indlæg som om du søgte at udvide din kundekreds. Jeg har været hos ufatteligt mange forskellige tandlæger snart og der har været både gode og dårlige oplevelser. Hvis du eksempelvis har mange patienter der er nervøse for besøget, eller har direkte tandlægeskræk, så er alt der er med til at berolige en god idé. Kan se at du allerede har lavet nogle tiltag i forhold til dette.

Jeg havde engang en tandlæge herhjemme hvor de havde sådan et lille rislende vandløb i venteværelset. Det fandt jeg personligt beroligende. Og det absolut fedeste jeg endnu har set, var hos en tandlægeklinik i Budapest, hvor de havde et kæmpe stort, rundt saltvandsakvarie fra gulv til loft midt i venteværelset, hvor alle stolene så var placeret i en cirkel udenom. Det var fyldt med alle mulige flotte og farverige fisk. Det synes jeg var super lækkert, især da jeg tilbragte størstedelen af to uger i det rum. Det var meget afslappende og man glemte næsten helt at man var ved tandlægen når man sad og kiggede på det. Så det kan i hvert fald anbefales, hvis ellers pladsen og budgettet er til det.

~ Amaris

Fra Karlslunde
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 21:22

Christian: Vi har været inde på en videotur. Faktisk lige efter dit første indlæg. Jeg har forsøgt at finde ud af hvad det produkt du nævnte i dit første indlæg hvad det egentlig lige gjorde - du må gere sende mig en mail om det på morten@tand-klinikken.dk

Amaris: Jeg kunne godt hører på enkelte indlæg at det lød som om jeg var ude for at stappe nye kunder op, men det er som sagt ikke tilfældet. Angående fisk - så har vi desværre et rigtig dårligt venteværelse, som ikke tillader de store udsving. Og jeg syntes også det er blevet lidt en kliche med akvarier ellers skal det som du siger være helt ekstremt. Personligt syntes jeg også det er fedt. Delfiner måske?

www.tand-klinikken.dk  tandlæger københavn, laser og cad/cam porcelænskroner samme dag

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:38

Morten:

Dette var så også kæmpe stort. Aner ikke hvor mange liter, men mange, mange tusinde i hvert fald. Og det var netop denne wow effekt der gjorde det fedt tror jeg. Havde det været sådan et lille snoldet et på et par hundrede liter, så havde det nok ikke været helt det samme =)

Ellers har jeg desværre ikke så mange idéer. Med kundebrillerne på, så må jeg også sige at den eneste slags nyskabelse jeg rigtig kigger efter hos en tandlæge, det er vedrørende udstyr. Ellers er det der tæller mest for mig sådan set kemien. Og det er jo sådan en lidt diffus ting, for enten er den der, eller også er den ikke. Det betyder meget at jeg føler at jeg kan stole på vedkommende. At de f.eks. ikke fortæller mig at det slet ikke gør ondt, hvis det så gør alligevel. At det er en der involverer mig i processen, fortæller hvad vedkommende laver etc. Et sådant forhold trumfer alle ting et venteværelse kan indeholde for mit vedkommende.

Og som det også er blevet nævnt tidligere i tråden, så synes jeg også at det er rart hvis man har en fast person man kommer hos og det ikke er en forskellig fra gang til gang. Netop fordi førnævnte tillidsforhold så netop ikke er til stede. En undtagelse fra dette, var eksempelvis mit besøg i Budapest hvor jeg fik lavet en virkelig stor mængde arbejde (der kunne min økonomi desværre ikke bære de danske priser - sorry). Her var der én bestemt der havde speciale i rodbehandlinger, én der lavede kroner etc. Man kendte dem alligevel ikke i forvejen og her syntes jeg at det var rart at vide, at lige nøjagtig ham der skal lave min rodbehandling, laver den fordi han er den bedste til det. Det skabte også en tryghed og følelse af at man var i gode hænder.

~ Amaris 

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 13:54

Okay, jamen, dét må jeg da også tilstå, at jeg misforstod.

Tolkede din overskrift som, at du godt kunne bruge nogle flere kunder. Wink

Tak for kommentarerne til mit arbejde. Og du skal naturligvis være mere end velkommen til at kontakte mig, hvis der en dag ikke længere er nogen ventetid for at komme til på din klinik.

Hilsen

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 09:38

Hej Morten!

Jeg har ikke læst alle svarene i denne tråd, så måske er det jeg skriver allerede foreslået.

Blot et par idéer!

(1) Det er måske ikke muligt pga. regler på området, men hvorfor skal der betales engangsbeløb. Jeg vil meget hellere betale et "tandlæge-abonnement" og slippe for ikke-budgetterede tandlægeregninger, når jeg knækker en tand, mv.

(2) Mht. prisen, så opfattes det dyrt at gå til tandlæge i Danmark. Hvorfor viser du ikke reklamefilm for mig mens jeg bliver behandlet, og deler reklameindtægterne med mig? Jeg bestemmer naturligvis selv, om jeg vil se reklamer i det hele taget (og opnå en lavere pris).

(3) Tænder får det dårligere med tiden (jeg er 40 år og kan konstatere dette). Hvorfor ikke profilere dette bredt ud i befolkningen - fra branchen. Samtidigt med at man, i stedet for halvårlige "eftersyn", indkalder til kvartalsvise "brush-ups". Altså noget som er fremadrettet og ikke bagudrettet. Gør prisen på de kvartalsvise brush-ups 30% lavere en de halvårlige eftersyn og du har vundet en 40% årlig meromsætning, samtidigt med, at kunderne føler det er blevet lidt billigere.

(4) Større indgreb koster penge og mange søger til udlandet for at få ordnet deres tænder billigere. I stedet for at lade sig fornærme over dette, hvorfor så ikke bare acceptere det som en del af en fri markedsøkonomi og spille med. Lav en henvisningsaftale med en række tandlæger i Sverige, Polen, osv. Tandlæger, som du screener og ender med at kunne stå inde for. Herefter kan du yde en henvisningsrådgivning til dine kunder, som du kan tage penge for, samtidigt med, at du får en henvisningskommision fra de tandlæger, som du henviser tid. Når dine kunder kommer hjem kan du også sælge dem et "sikkerhedseftersyn" (= har de fået hvad de har betalt for). Vupti - alle er glade!

Bedste hilsener,
Aleksander :-)

Fra Karlslunde
Tilmeldt 12. Nov 09
Skrevet kl. 22:06

Hej Aleksander

1) Vi er underlagt sygesikringen - vi er delvist offentlige, men alligevel et liberalt erhverv. Et abonnement, kan vel mere ses som en forsikring og som jeg ser det, er det meget komplekst. Hvis en gennemsnits patient ligger 1200kr om året, så vil dem under 30 ikke være med, da de normalt koster under 300 om året. Det vil sige dit abonnement kommer til at koste måske 3000kr, for så skal vi tage gennemsnittet af dem med de store regninger, hvad så med ham der skal have den store behandling til 100.000kr. En kn. tand kan koste alt fra 130kr til 25000kr. Jeg kan godt lide ideen, men det er alt for uforudsigeligt. I det gamle Kina betalte landsbyboerne et fast årligt gebyr til lægen, for at holde dem raske, og hvis man blev syg - så fik man penge retur fra lægen - det er jo et super koncept!

2) Vi har enkelte firmaer der tilbyde "Klinik-TV" med reklamer, som gør at jeg får servicen billigere, men det kostermig stadig penge - jeg går udfra de tjener rimeligt på det. Men jeg ved ikke hvor mange penge der ville være i at lave det selv. Nok ikke noget der kunne mærkes på regningen.... ved det ikke, har ikke arbejdet med reklamer før, har svært ved at beregne værdien i det.

3) Dit regnestykke hænger ikke rigtig sammen. I min klinik har vi ingen tom stoletid. Det vil sige at hvis jeg tilbød alle patienter over 40 at komme 20 ekstra gange om året med 30% rabat, så måtte jeg smide en masse patienter ud og ville så miste omkring 15% omsætning. Når det så er sagt, laver vi selvfølgelig en individuel risiko vurdering, hvorfra vi fastsætter det interval hvormed undersøgelserne skal foretages. Netop så der er en rimelig balance mellem forebyggelse og behandling. Vi har valgt på vores klinik at ligge meget vægt på forebyggelse, men samtid at eksisterende og velfungerende fyldninger skal sidde så længe som overhovedet muligt. Men du har ret når man runder de 40 kommer der en øget tendens til parodontose, samt de fyldninger man fik i folkeskolen er ved at have udtjent deres værnepligt. Så der kommer ekstra arbejde. Derfor har vi branchen mere fokus på denne gruppe og opsætning af 5-årsplaner, så du har mulighed for at for et overblik over hvad der kommer af udgifter på tænderne.

4) Jeg har meget få patienter der søger til udlandet, selvom malmø ligger så tæt på. Jeg kan da sagtens forstå at folk gerne vil sparre en masse penge, jeg har det da lige så dan. Sendte hjertensgerne min revisior regning til Ungarn, men det går ligesom ikke. Mit eneste problem er at jeg ser næsen uden undtagelse at de af vores patienter der har været afsted, kommer tilbage med behandlinger der 1) ikke er udført særlig godt, 2) der er blevet lavet meget mere end nødvendigt (nu var vi jo igang, så du fik altså lige kroner på 6 tænder mere), 3) de kan ikke få rettet tingene op. Det ender med at jeg må sidde og rydde op i noget kvaksalveri en anden tandlæge har lavet og tjent gode penge på, men som jeg skal redde til en billig penge. Det er sgu lidt surt. Jeg har en patiet, vi har måttet fjerne 6 tænder på efter besøg hos polsk tandlæge.... Vi har en anden der har huller under samtlige 8kroner lavet i Sverige og Ungarn...Og dem der sender dem afsted vil ikke have kritiske indlæg på deres hjemmeside, så det komme aldrig rigtig frem og ellers er det jo også bare de griske danske tandlæger der brokker sig. Så jeg respektere at folk vil sparer penge og krydser fingrene for at det går godt. Men jeg har ikke lige lyst til at sende noget af det arbejde der er sjovest ud til en anden tandlæge. Der er sikkert mange gode historier, men vi har altså ikke set mange af dem.

Jeg kan godt se at jeg måske har skudt alle dine gode, inovative og pro aktive ideer i sænk - det er jeg sgu ked af - for du har da virkelig lagt tid og energi i at komme med nogle "ud af boksen" tanker. Vi tandlæger er enormt konservative, desværre. Tusind tak for bidraget, om ikke andet fik det sat lidt perspektiv i tingene.

Morten

www.tand-klinikken.dk  tandlæger københavn, laser og cad/cam porcelænskroner samme dag

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 51
Fra  Sirlig Skrevet kl. 22:15

Jeg har hørt om en tandlæge der serverer fadøl i venteværelset - det var måske en mulighed?! Haha

Udover det. Jeg burde snart komme forbi en tandlæge - ikke fordi jeg har lyst, men jeg burde :-)

Fra Karlslunde
Tilmeldt 12. Nov 09
Skrevet kl. 22:25

Du aner ikke hvor galt det kan gå, hvis du ikke kommer afsted..................

Fik tidligere af vide at skrækkampange var vejen frem.......virkede det?

Rigtig mange af mine patienter der ikke lige har overholdt deres eftersyn har ofte ondt, men det plejer nu bare at være samvitigheden.Big Smile

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 51
Fra  Sirlig Skrevet kl. 22:31

Haha, ja for søren! Jeg åbner fluks et link til din side, og bestiller tid!

Men den med fadbamser burde du overveje. Måske også en sodavandsmaskine, slikposer og andet - det kan da i hvert fald forøge indtægten - måske :-)

Side 6 ud af 8 (73 indlæg)