Som med alle andre produkter er du nødt til at finde ud af hvad der gør din forretning speciel. Hvad er det du gør bedre end andre tandlæger, eller som du gør ligeså godt til en bedre pris. Det bedste at starte med er at spørge dine kunder. Jeg ville starte med kunder du har fået for nyligt og som har været hos dig 3-5 gange, og undersøge hvorfor de skiftede, hvorfor de stadig er hos dig, og hvad der ville få dem til at skifte tandlæge. Det du skal lede efter er små blå pletter i det røde ocean - det er meget sjældent at noget opfindes til at udfylde et nyt område hvr der ingen alternativer er. MVH jens |
Hej.
Jeg trak øjeblikkeligt på smilebåndet, da jeg så din overskrift, selvom jeg ikke havde nogen anelse om, hvad dit produkt er - simpelthen fordi din udmelding er så ærlig. Da jeg så læste din profession, kunne jeg naturligvis sagtens forstå dit argument.
Problemet med din profession er jo, at tandlæger ikke er andet end et nødvendigt onde i de fleste menneskers øjne. Et tandlægebesøg forbindes ikke med noget behageligt, og ikke nok med dét, så skal man ovenikøbet sætte tid af til det.
For et par år siden lavede jeg 8 små annoncer for en Tandlægeklinik på Frederiksberg. Opgaven lød på, at jeg skulle kommunikere 8 ydelser i form af nogle mildt humoristiske overskrifter netop for så vidt muligt at bløde lidt op for noget, som ingen forbinder med noget rart. Tandlægerne Falkonercentret valgte at promovere sig selv på denne måde i forbindelse med, at de havde udvidet deres klinik. Annoncerne kørte i lokalavisen Frederiksberg Bladet. Jeg ved fra indehaveren af klinikken, at de fik en del positiv respons. Du kan se annoncerne på min hjemmeside: www.tt-tekstforfatter.dk
Mvh
Thomas Thomsen, Tekst / Koncept.