Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sælger man noget ingen vil have?

Side 4 ud af 8 (73 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Som med alle andre produkter er du nødt til at finde ud af hvad der gør din forretning speciel. Hvad er det du gør bedre end andre tandlæger, eller som du gør ligeså godt til en bedre pris.

Det bedste at starte med er at spørge dine kunder. Jeg ville starte med kunder du har fået for nyligt og som har været hos dig 3-5 gange, og undersøge hvorfor de skiftede, hvorfor de stadig er hos dig, og hvad der ville få dem til at skifte tandlæge.

Det du skal lede efter er små blå pletter i det røde ocean - det er meget sjældent at noget opfindes til at udfylde et nyt område hvr der ingen alternativer er.

MVH jens

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 13:44

Hej.

Jeg trak øjeblikkeligt på smilebåndet, da jeg så din overskrift, selvom jeg ikke havde nogen anelse om, hvad dit produkt er - simpelthen fordi din udmelding er så ærlig. Da jeg så læste din profession, kunne jeg naturligvis sagtens forstå dit argument.

Problemet med din profession er jo, at tandlæger ikke er andet end et nødvendigt onde i de fleste menneskers øjne. Et tandlægebesøg forbindes ikke med noget behageligt, og ikke nok med dét, så skal man ovenikøbet sætte tid af til det.

For et par år siden lavede jeg 8 små annoncer for en Tandlægeklinik på Frederiksberg. Opgaven lød på, at jeg skulle kommunikere 8 ydelser i form af nogle mildt humoristiske overskrifter netop for så vidt muligt at bløde lidt op for noget, som ingen forbinder med noget rart. Tandlægerne Falkonercentret valgte at promovere sig selv på denne måde i forbindelse med, at de havde udvidet deres klinik. Annoncerne kørte i lokalavisen Frederiksberg Bladet. Jeg ved fra indehaveren af klinikken, at de fik en del positiv respons. Du kan se annoncerne på min hjemmeside: www.tt-tekstforfatter.dk

Mvh

Thomas Thomsen, Tekst / Koncept.

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 13:55

Lige en tilføjelse:

Jeg tror faktisk også, at tandlægeklinikker kunne vinde en del på at tænke lidt mere i koncepter. Altså finde nogle idéer - gerne med en rød tråd - som gør hele oplevelsen af et tandægebesøg mere behageligt. At gå til tandlægen er dybest set ligeså klinisk en oplevelse som et hospitalsbesøg. Der kunne godt gøres noget mere for at gøre det til en mere tryg og tillidsvækkende oplevelse at komme på klinikken. En mere hyggelig og utraditionel indretning, humoristiske plakater på væggene (branche-relaterede naturligvis), etc.

Når jeg tænker på tandlægeklinikker, jeg har set gennem årene, så har de ikke forandret sig i nævneværdig grad, hvorimod mange andre brancher hele tiden tænker fremad for at følge med udviklingen og...tidens tand (haha). Wink

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Karlslunde
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 15:53

Hej Thomas

Det er nogle fede ting du har lavet. Kan også godt lide din hjemmeside, men det tog mig lige lidt tid at finde de annoncer du havde lavet - var lige ved at give op.... nej, du burde link'e dem til referencerne.

Du har nogle gode pointer. De er taget med i de store overvejelser.

www.tand-klinikken.dk  tandlæger københavn, laser og cad/cam porcelænskroner samme dag

Fra Karlslunde
Tilmeldt 12. Nov 09
Skrevet kl. 19:57

Tak til alle aminoer

• For den imponerende tilbage melding på forespørgsel
  • Alle de gode ideer
  • Konkrete forslag
  • Og generelt jeres erfaring med denne underlige branche, det er sjovt at se den med Jeres øjne.

Jeg har fået en masse inspiration til at gå igang med forandringer og forbedringer,jer har valgt at begynde med følgende

• Patientundersøgelse, tilfredshed med vores service og ydelser, samt deres ønsker til forandringer/forbedringer samt nye ydelser
  • Kontakt til en pr/brand/marketing-studerende som skal til at lave speciale og hører om vedkomne kan bruge os som fokus punkt for et generelt kig på brachen
  • Tage Thorborgs opfordring til efterretning. Prøve at finde noget der differentiere os fra den grå masse - men du skal nu lede ualmindeligt længe efter en hvid kittel idag.

Jeg har også sat mig for at blive en god amino og betale Jer tilbage ved at være på her og give mine erfaringer til Jer

Tak for hjælpen

Morten

www.tand-klinikken.dk  tandlæger københavn, laser og cad/cam porcelænskroner samme dag

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 20:00

Morten Worsøe:

Jeg har også sat mig for at blive en god amino og betale Jer tilbage ved at være på her og give mine erfaringer til Jer

What goes around comes around.

Super glad for den tilbagemelding Yes

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:37

Ved ikke om det er nævnt, har ikke læst hele tråden..

Men har selv overvejet at skifte tandlæge længe - hos min tandlæge er det en assistent der laver rensning/tjek og en tandlæge som laver tænderne - Det er altid en ny person, som er der, når man kommer - så er den ene på barsel, den anden er optaget, den tredie på kursus osv osv. Det resulterer i, at det tager lidt længere tid, for personen skal lige kigge på computeren først og man har ikke rigtigt noget at snakke om. Så kunne godt tænke mig en tandlæge, hvor det var den samme, jeg talte med hver gang.
Grunden til jeg ikke får skiftet er fordi, jeg ikke ved, hvem jeg skal skifte til?! Jeg kender ikke andre tandlæger og vil ikke bare gå ind et eller andet sted eller slå op i telefonbogen.. Så en reklame et sted hvor jeg fik den set, med fotos af personen og evt af klinikken og lovning på, at det var samme person hver gang kunne få mig til at skifte, tror jeg!

Fra Karlslunde
Tilmeldt 12. Nov 09
Skrevet kl. 20:51

Hej Morten - fra wideeys

Har lige set lidt nærmere på din hjemmeside.

Du snakker i dit indlæg om en virtuel rundtur med interview's - kan du ikke sende mig et bud på hvad sådan noget koster?

Det er f.... flot det du har lavet på PARK.

Morten

Fra Karlslunde
Tilmeldt 12. Nov 09
Skrevet kl. 20:56

Hej Nina

Jeg kan godt forstå din frustration over at din behandler ikke kender dine tænder. Det er der jo ikke de store garantier imod. Har selv lige mistet en medarbejder efter at have brugt to år på at lærer ham alt.. men et job tilbud i Schweiz, var ikke lige til at hamle op med.....

Så den bedste garanti du kan få er ved at finde en klinik ejer. Vi er nærmest stavnsbåndet. Så vi bliver til pensionsalderen.

Når det er sagt, skal man ikke underkende effekten af et par friske øjne - derfor bruger vi et to behandler system, så man kommer hos mig den ene gang og hos min tandplejer næste gang.

På sundhed.dk kan du se hvem der er klinikejer og hvem der er ansat.

MEN! Husk at de unge friske kloge og dygtige tandlæger, ikke altid er klinikejere - jeg er naturligvis undtagelsen der bekræftiger reglen.....

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 00:34

Morten Worsøe:

Hej Morten - fra wideeys

Har lige set lidt nærmere på din hjemmeside.

Du snakker i dit indlæg om en virtuel rundtur med interview's - kan du ikke sende mig et bud på hvad sådan noget koster?

Det er f.... flot det du har lavet på PARK.

Morten

Hej Morten

Tusind tak for de flotte ord Embarrassed

Jeg vil meget gerne give dig en god Amino-pris. Har du et tlf. nr. og et tidspunkt jeg kan fange dig på på mandag? Vi kan også tage den på mailen hvis du foretrækker det. Så skal jeg bare bede om din mail adr?

Jeg glæder mig til at høre fra dig. Jeg har et par ideer til hvordan vi kan lave en Super præsentation af jeres klinik!

Hilsen Morten

Side 4 ud af 8 (73 indlæg)