Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sælger man noget ingen vil have?

Side 3 ud af 8 (73 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Dommeren:

Hej

Ved ikke om det er nævnt:

PLAYSTATION 3 med FIFA 10 istedet for det "tandlæge-taxameter" der sider i hjørnet af fladskærmen. (Hvorfor er det altid med "bold" skrifttype???)

PS3 så gad jeg godt til tandlæge. Kunne det tænkes at man kunne spille network på klinikken. Eksempelvis mod skolelærer Andersen som sad i stolen i rum 3.

COOL Yes

Når jeg spiller fifa, så ligger jeg sku ikke bum stille, der tror jeg heller ikke størstedelen gør.

Fra Holbæk
Tilmeldt 29. Nov 08
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 01:46

Jeg har læst hele denne tråd med stor interesse, da den omhandler min værste frygt. J

eg har altid haft det meget dårligt med tændlæger, hvilket skyldes gentagne dårlige oplevelser med tandlæger. Jeg har ikke været til tandlæge de sidste par år selvom jeg burde, men er hunderæd. Jeg burde komme til tandlægen da mine tænder er i meget dårlig stand og jeg ofte har smerter i dem og desværre overdriver jeg ikke.

Jeg kender flere på min alder (jeg er i midten af tyverne) der har det som mig, der føler at de tandlæger de har mødt har svigtet, disse unge ville være gode at få fat i for dig, og tænk gerne uden for dit lokal område. Jeg bor i Holbæk men ville gerne rejse til kbh eller andre steder på sjælland hvis jeg vidste at jeg fik en behandling så jeg følte mig tryg . Evt tilbyd et gratisk rutinetjek for nye kunder, tilbyd evt. en gratis tandrensning eller lign, for penge spiller også ind, også for mig 

Jeg føler det altid ydmygende at være til tandlæge for de skal altid jokke i at mine tænder har det dårligt, jeg ved det og skammer mig og får det så dårligt og bliver væk også går det galt med mine tænder igen også kan jeg starte forfra, så et godt råd, moraliser ikke over for dine kunder, de fleste er udemærket godt klar over at den er gal og har ikke brug for at få det banket ned oven i hovedet.

Du må meget gerne kontakte mig, hvis du tror du ville kunne hjælpe mig.

www.dunkelskov.dk salg af kostumer, smykker og andet tilbehør til liverollespil og middelalderreanactment.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:58

Morten Worsøe:

Jeg fik lavet billedet på nedenstående link for sjov til mine forældre....men det er nok kun mig der syntes det er rigtig sjov - eller ihvertfald selv ironisk.

http://fotozite.dk/photopost/search.php?searchid=20464

Nu kan jeg så godtnok ikke fordrage kanyler, eller det at gå til tandlægen generelt, men det billede er da lidt sexet somehow? Du kunne måske godt sælge en tur i stolen til mig med det. Sådan... når det nu alligevel skal være, så kan man lige så godt gå til den pæne doktor mand Stick out tongue

I den lidt mere seriøse afdeling, så tror jeg også at smertefri behandling og deslige ligger i høj kurs, da der netop er mange der frygter at komme til tandlægen.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 03:17

Hej Morten

I alt beskedenhed har jeg lavet en podcast om netop det:
http://thorborg.tv/tandlaeger-laeger-marketing.html

Dbh Martin

Fra Karlslunde
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 08:24

Til alle derhar været opppe i nat og svare på mit indlæg

Tusind tak for jeres mange gode opfordringer. Jeg har en tæt besat kalender idag, men vender tilbage til Jer senere.

Tak , Morten

www.tand-klinikken.dk  tandlæger københavn, laser og cad/cam porcelænskroner samme dag

Tilmeldt 15. Aug 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 08:47

Hej

Nu er jeg en meget atypisk kunde, men jeg ville elske noget humor i en reklame især en reklame for en tandlæge da det typisk er noget som man ikke forbinder med sjov og ballade, det kunne jo være den opfattelse skulle ændres.

Hvis du kan finde balancen mellem seriøsitet og humor tror jeg at du ville vinde rigtigt mange kunder, men tror også det er en stor risiko at tage, da man netop risikerer at miste de kunder som har tandlæge fobi.

Mvh
Lutek

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 09:15

Martin Thorborg:

Hej Morten

I alt beskedenhed har jeg lavet en podcast om netop det:
http://thorborg.tv/tandlaeger-laeger-marketing.html

Dbh Martin

Hej Martin

Nu ikke så beskeden Smile

Fedt, som sædvanlig, at høre dig sparke liv i kludene. Ja, tandlæger og en lang række andre servicefag herhjemme er laaaangt bagefter med deres markedsføring i forhold til USA.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 24. Sep 09
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 09:49

Hej

Du skal løsne lidt op!

Nu har du fået en smooth operator,  - læst og mediteret lean og er endt op med en mean machine på forretningsområdet.

Hvor blev kunderne af i den proces? Naturligvis skal der være lønsomhed og profit, - det er en legitim forretning at være tandlæge men for kunderne er det netop ikke en forretning. Naturligvis vil kunderne gerne spare, men er det ikke mere bundet op på totalsummens størrelse end hvad du tager for en vattampon?

Jeg ville overveje om jeg kunne skrue en finansmodel sammen, evt. med en ekstern partner, som på en gang kunne fastholde kundene til netop din klinik (evt. dit netværk af klinikker) og samtidigt gøre det lettere økonomisk for kunden.

Nu vil du jo sikkert gerne have dig frabedt at sammenlignes med en hundelufter, men da vi investerede i vores 1.ste dyreambulance indførte vi en ordning hvor rekvirenten kunne få kørt sit kæledyr til dyrlægen og efterfølgende delt dyrlægeregningen over 6 gange hvis ikke de havde en forsikring. Akut dyrlægebehov er jo også svært at reklamere for, - hvem ønsker at få brug for det?  Vi er nu ved at indkøbe nr. 2 ambulance pga sucessen og det er nu lagt over til de tilsluttede dyrlæger at tilbyde ordningen fordi det forekommer naturligt da det er dyrlægeregningen der udgør broderparten af regningen.

Vi startede med at foreslå dyrlægerne det, men de var skeptiske. Derfor skar vi igennem og indførte selv ordningen. Her havde vi altså kundernes behov for øje. Nu er tilbagemeldingerne fra dyrlægerne at kunderne strækker sig længere (med X-ray og prøver) fordi behandlingen ikke længere afhænger af hvad der er tilbage på Dankortet. Flere dyrlæger har fortalt at de også er mere fagligt tilfredse, fordi vi selvfølgelig udfordrer den enkelte dyrlæge på regningen/behandlingen qva vores erfaringer med 100vis af behandlinger hos forskellige dyrlæger.

Michael Sørensen  

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:54

Hej Morten

Hvis folk ikke kommer for servicen - altså det egentlige tandlægebesøg - så lad dem komme for helhedsoplevelsens skyld.

Alle skal til tandlægen (alle bør i hvert fald tage et jævnligt tandlægebesøg) - men for en almindelige kunde som mig, så er det altså svært at skille lort fra lagkage. Ja i behandler mig alle pænt. Ja i er alle fagligt stolte. Ja i koster alle mere end jeg vil betale (ligemeget hvor billigt det så end er Stick out tongue). Ja i har alle søde og imødekommende assistenter. Ja i har alle hvide sterile lokaler. Ja i har alle Anders And blade, og Ude & Hjemme liggende i venteværelset.

Det jeg prøver at sige er at alle tandlæger for mig ligner hinanden. Det er umuligt for mig at vudere hvem der er bedst til en tandrensning. Så jeg vælger tit den samme tandlæge jeg altid har haft, dvs. ud fra bekvemmeligheds-motivet. Eller ud fra beliggenheden. Igen et bekvemmelighedsmotiv (er det egentligt et ord?).

Så tænk lidt ud af boksen. Mange af jeres kunder ser det garanteret som en sur pligt at skulle til tandlægen. En af de ting der hører til livet, men som bare skal overståes. Kan man ikke finde på noget der gør at folk glæder sig til at komme?

Sæt en Wii op i venteværelset. Lav loungestemning i venteværelset. Tilbyd kage&kaffe til efter behandlingen. Hav en computer med internetadgang til fri rådighed. Køb en massagestol til 40.000,- og gør den gratis at afbenytte. 

Martin Thorborg har selv linket til det podcast hvor han nævner muligheden for at differentiere sig lidt. Med inspiration i denne podcast oprettede jeg  indlægget med titlen "Har du et forslag til en gimmick til en frisør?" fordi min kone har en frisørsalon, og blandt frisører er der også meget lidt differentiering. Det kan være du kan bruge et par af forslagene fra den tråd.

Har i en hjemmeside? Er den godt besøgt? Hvad så med at få lavet nogle videoer? Giv folk en rundtur rundt i klinikken. Start udeforan, lad dem komme op til receptionen, og start med at lade klinikassistenterne præsentere sig selv. Gå videre og få en præsentation af hver tandlæge. Så opbygger i kendskab til jer som personer, og det er altid en god ide.

En helt anden idé. I har jo allerede en masse kunder. Brug dem. Lav nogle spørgeskemaer, og find ud af hvorfor de bruger jer.

Eller hvad med at kontakte div. uddannelsessteder? Jeg ved at da jeg læste til markedsføringsøkonom, så var det sidste 1/2 år et specialeforløb hvor vi bl.a. skulle skrive en opgave med udgangspunkt i en virksomhed. Få fat i et par kløgtige studerende, og giv dem en udfordring ala. Hvordan Kan Vi Differentiere Os?

Det bedste marketingsråd du finder - som også er det sværeste at følge - er at tænke ud af boksen.

Hilsen Morten

Fra Karlslunde
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 13:00

Jeg bør nok lige sige at jeg ikke tager flere patienter. Jeg har 4 ugers ventetid og mere end rigeligt at lave. Så det er ikke for at få flere patienter jeg er herinde. Jeg vil bare gerne videre i min udvikling af klinikken og gøre det ekstra godt for de patienter jeg allerede har.

Men til dem der virkelig har tandlægeskræk kan jeg varmt anbefale min kollega Benedicte Kloster, hun er meget god til nervøse/amgste patienter. Hun har været i børnetandplejen i en periode side løbende med hendes arbejde her. Ud over at være omsorgsfuld og pædagorisk, er hun enormt pertentlig med sit arbejde og laver nogle virkelig pæne ting....håber ikke hun ser det her så vil hun nok bare have lønforhøjelse...

Men specielt til Karina, jeg tror du kunne få slappet af hos Benedicte.

Ellers syntes jeg der er kommet nogle interessante bud, glæder mig til hører Martin's vise ord. Og overvejer også kigge mere på christians analyse maskine, da jeg er ved at udarbejde en patienttilfredshedsundersøgelse, måske de to ting vil kaste lys over indsats områder.

Jeg tror det var "movement" der skrev om at vores placering i KBH SV, havde en indflydelse.... Det syntes jeg faktisk ikke. Vi har et meget blandet patientgrundlag - lokale, valby, frederiksberg, vesterbro og så ellers spredt godt udover Sjælland - jeg har en enkelt der kommer hver 4. måned fra Naskov - det tager mindst 2½time med det offentlige. Så vi kan sagtens lave en "lækker" klinik selvom vi måske nok bor i Københavns fattigste område. Men mange af dem der bor her og ikke har kongens mønt, får jo hjælp af kommunen til at få en ordentlig tandpleje, så de er lige så gode "kunder" som alle andre. Og når man så ovenikøbet bruger en del tid på at behandle dem med respekt - som de ikke møder, så mange andre steder - så har vi givet dem en "god" oplevelse selvom det er hos tandlægen. Konklusionen er at vi ikke er for fine til Sydhavnen, men gerne vil give noget fint til dem der bor her.

www.tand-klinikken.dk  tandlæger københavn, laser og cad/cam porcelænskroner samme dag

Side 3 ud af 8 (73 indlæg)