Det vil med andre ord sige at hvis jeg opretter en række blogs kun med det formål, så kan jeg placere mine konkurrenters links på bloggen og vupti, så er de smidt ud af googles søgemaskine. Jeg tror nu der skal lidt mere til end som så |
Linda Taanquist:Jeg har en kunde, der for nylig har købt en ny hjemmeside incl. SEO hos et full-service webbureau. Han var i tvivl om, hvad det egentlig var han havde fået og bad mig kigge på det. Jeg vil ikke risikere at hænge nogen ud, så lad os bare for eksemplets skyld sige, at min kunde har et arkitektfirma, selvom han reelt hører til i en anden branche.
Jeg fandt frem til at bureauet har oprettet en lang række næsten ens blogs. Disse blogs består alle af indlæg noget i stil med: "Vi stod og skulle bruge en dygtig arkitekt, så søgte vi på nettet og fandt frem til det fantastiske arkitektfirma Peter Petersen A/S. Hos Peter Petersen A/S er de bare så super professionelle arkitekter" osv.
Hver blog består udelukkende af en lang liste af den type lovprisninger af forskellige firmaer og de linker naturligvis tilbage til bureauets klienter på de respektive søgeord. Fra blog til blog og fra indlæg til indlæg er der små variationer i teksten.
Nu er mit spørgsmål så til alle jer kære SEO-eksperter derude - er det normal procedure? Hører det ikke til et stykke ovre i det grå felt? Og allervigtigst - er der ikke en risiko for at Google opdager alle disse pseudo-blogs og straffer min kundes hjemmeside?
Hilsen
Linda
gråzone er næsten alt søgeord optimering , den der er bedste vinder , vidste tekste er lidt forskelligt og ikke duplikat og de har gjort deres arbejde godt nok .
Hvad jeg ville helst have vidst nogle skulle hjælpe mig og derved også hvad jeg mener der giver bedst de laver nogle blogs du kan skrive på
de vejledere kunden til hvordan du skriver korrekt , vidste de har nogle forfatter der kan skrive langt unikt indhold om dit emme giver det kunden bedst ,det kan jo også skade virksomheden vidste de ikke ved hvad dit produkt omhandlere , så de kan være verdens bedste søgeord ekspert er jeg ligeglad med da forkert indhold på siden ikke konventer til kunder .
tilmelde dig indekser med høj pageranks
Find relevante links partner brug yahoo site seach http://siteexplorer.search.yahoo.com/ giver flest resultater
Hjælpe gennemgå siden for fejl , sørge for lange titler , hvor de hele tiden er direkte i kontakt med kunden , alt for marketing bureauet laver en standard løsning til alle og det er ens til enhver .for de tænker kun på hurtige penge
sådan kunne jeg blive ved
De fleste kan gøre det bedre selv end alverden marketings bureauer , for hvem kender mere end en selv sit eget produkt sæt dig og lær hvad søgeord optimering er !
Alt for mange begyndere en aftale uden at vide hvad de træder ind , så inden du overhovedet begyndere anbefalere jeg dig og din kunden at sætte dig ind i søgeord optimering læs blogs på nettet om søgeord optimering har du læst disse 2 bøger
Har du læst søgeord optimering bøgerne af Thomas rosenstand http://www.seo-lex.dk
Eller af Mikkel Demib http://seo.demib.dk/
læs gerne denne blogs synes han er super god www.larsbachmann.dk/
de er super gode og du kan lære en masse og du kan på forhånd se om de er gode eller dårlige efter snak med den søgeord ekspert du vælger ingen køber en vare uden at vide hvad man køber , for det er værste er at købe en vare der ødelægger ens virksomheden altså ens placering på google på google som måske kan blive tilfældet her ,med det kan jeg ikke sige uden jeg ved hvad præcist de har lavet
jeg har før prøvet på den hårde måde ,at få lavet en masser af flash filer med tekster der hoppet på min side så da jeg søgte på google hoppet alle undersiderne på forsiden så de de flere 100 undersider med tekst på siden og blev delvis fjernet fra google af og jeg skulle derfor have en ny hjemmeside og har været svært siden at finde den rette til min hjemmeside efterfølgende , så det er bedst at vide hvad man laver , før man begyndere overhovedet på en hjemmeside ellers kan det blive dyrt at opstarte en ny hjemmeside