Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO - kan det virkelig passe?

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels:

Nicolaj:
Nu bliver man jo ikke smidt af Google fordi man har backlinks fra forskellige blogs

Det er heller ikke det jeg har sagt. Jeg siger at hvis det lyser langt væk at de sider KUN er lavet for søgemaskinerne, så kan man risikere at blive smidt ud af søgemaskinerne.

Backlinks fra blogs er guld værd. HVIS det bliver gjort rigtigt.

Det vil med andre ord sige at hvis jeg opretter en række blogs kun med det formål, så kan jeg placere mine konkurrenters links på bloggen og vupti, så er de smidt ud af googles søgemaskine. Jeg tror nu der skal lidt mere til end som så Confused

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:13

Linda Taanquist:

Jeg har en kunde, der for nylig har købt en ny hjemmeside incl. SEO hos et full-service webbureau. Han var i tvivl om, hvad det egentlig var han havde fået og bad mig kigge på det. Jeg vil ikke risikere at hænge nogen ud, så lad os bare for eksemplets skyld sige, at min kunde har et arkitektfirma, selvom han reelt hører til i en anden branche.

Jeg fandt frem til at bureauet har oprettet en lang række næsten ens blogs. Disse blogs består alle af indlæg noget i stil med: "Vi stod og skulle bruge en dygtig arkitekt, så søgte vi på nettet og fandt frem til det fantastiske arkitektfirma Peter Petersen A/S. Hos Peter Petersen A/S er de bare så super professionelle arkitekter" osv.

Hver blog består udelukkende af en lang liste af den type lovprisninger af forskellige firmaer og de linker naturligvis tilbage til bureauets klienter på de respektive søgeord. Fra blog til blog og fra indlæg til indlæg er der små variationer i teksten.

Nu er mit spørgsmål så til alle jer kære SEO-eksperter derude - er det normal procedure? Hører det ikke til et stykke ovre i det grå felt? Og allervigtigst - er der ikke en risiko for at Google opdager alle disse pseudo-blogs og straffer min kundes hjemmeside?

Hilsen
Linda

gråzone er næsten alt søgeord optimering , den der er bedste vinder , vidste tekste er lidt forskelligt og ikke duplikat og de har gjort deres arbejde godt nok .

Hvad jeg ville helst have vidst nogle skulle hjælpe mig og derved også hvad jeg mener der giver bedst de laver nogle blogs du kan skrive på

de  vejledere kunden til hvordan du skriver korrekt , vidste de har nogle forfatter der kan skrive langt unikt indhold om dit emme giver det kunden bedst ,det kan jo også skade virksomheden vidste de ikke ved hvad dit produkt omhandlere , så de kan være verdens bedste søgeord ekspert er jeg ligeglad med da forkert indhold på siden ikke konventer til kunder .

tilmelde dig indekser med høj pageranks

Find relevante links partner brug yahoo site seach http://siteexplorer.search.yahoo.com/ giver flest resultater

Hjælpe gennemgå siden for fejl , sørge for lange titler , hvor de hele tiden er direkte i kontakt med kunden , alt for marketing bureauet laver en standard løsning til alle og det er ens til enhver .for de tænker kun på hurtige penge

sådan kunne jeg blive ved

De fleste kan gøre det bedre selv end alverden marketings bureauer , for hvem kender mere end en selv sit eget produkt sæt dig og lær hvad søgeord optimering er !

Alt for mange begyndere en aftale uden at vide hvad de træder ind , så inden du overhovedet begyndere anbefalere jeg dig og din kunden at sætte dig ind i søgeord optimering læs blogs på nettet om søgeord optimering har du læst disse 2 bøger

Har du læst søgeord optimering bøgerne af Thomas rosenstand http://www.seo-lex.dk

Eller af Mikkel Demib http://seo.demib.dk/ 

læs gerne denne blogs synes han er super god www.larsbachmann.dk/ 

de er super gode og du kan lære en masse og du kan på forhånd se om de er gode eller dårlige efter snak med den søgeord ekspert du vælger ingen køber en vare uden at vide hvad man køber , for det er værste er at købe en vare der ødelægger ens virksomheden altså ens placering på google på google som måske kan blive tilfældet her ,med det kan jeg ikke sige uden jeg ved hvad præcist de har lavet

jeg har før prøvet på den hårde måde ,at  få lavet en masser af flash filer med tekster der hoppet på min side så da jeg søgte på google hoppet alle undersiderne på forsiden så de de flere 100 undersider med tekst på siden og blev delvis fjernet fra google af og jeg  skulle derfor have en ny hjemmeside og har været svært siden at finde den rette til min hjemmeside efterfølgende , så det er bedst at vide hvad man laver , før man begyndere overhovedet på en hjemmeside ellers kan det blive dyrt at opstarte en ny hjemmeside

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Skanderborg
Tilmeldt 9. Sep 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 20:21

Tak for diverse input. Jeg må vist hellere præcisere:

Det handler ikke om duplicate content, hvorvidt links i blogs virker eller SEO generelt. Mit spørgsmål gik på hvorvidt det er almindelig praksis for SEO-folk at oprette dens slags fake indhold, og jeg kan forstå på jeres svar at det er ganske udbredt.

Så bliver jeg altså nødt til forsigtigt at spørge: er der slet ikke nogen der synes det er bare lidt forkert? Findes der slet ingen SEO-folk, der kan klare sig uden den slags metoder? Og ender det ikke med at blive et generelt problem, hvis der flyder alt for meget fake indhold / skjult reklame rundt på nettet?

Det ville være dejligt let, hvis alle os, der arbejder med markedsføring bare kunne gøre hvad vi havde lyst til, men - uden at blive alt for puritansk - der er jo altså visse regler som vi skal overholde, selvom de gør vores arbejde noget mere besværligt. Men de gælder måske ikke SEO-folket ;o)

"Ifølge markedsføringslovens § 3 skal en erhvervsdrivendes annoncer, pjecer, reklamer og øvrige markedsføringsmateriale være korrekt. Det må derfor heller ikke være vildledende eller mangle oplysninger, som har betydning for forbrugerens vurdering af tilbuddet. Der må heller ikke anvendes fremgangsmåder eller forretningmetoder, som kan være vildledende eller utilbørlige/urimelige over for forbrugere og andre erhvervsdrivende. Markedsføringen skal i det hele taget være korrekt, hæderlig og sandfærdig, og de erhvervsdrivende skal optræde loyalt og ærligt."

og

"En reklame skal fremstå således, at den klart vil blive opfattet som en reklame uanset dens form og uanset, i hvilket medium den bringes. Ellers er reklamen en såkaldt skjult reklame i strid med markedsføringslovens § 4. Anvendelse af skjult reklame er strafbart."

Vil du have flere kunder?
www.lt-marketing.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 20:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

99,99% af det der findes på internettet er overflødigt Big Smile

Jeg forstår dog ikke helt hvorfor de har lavet falsk reklame. Det giver den samme linkjuice bare at omtale virksomheden og hvad virksomheden arbejder med, istedet for at lave falske lovprisninger af virksomhedens produkter.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:35
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Linda Taanquist:
Så bliver jeg altså nødt til forsigtigt at spørge: er der slet ikke nogen der synes det er bare lidt forkert? Findes der slet ingen SEO-folk, der kan klare sig uden den slags metoder?

Jo masser. Man kan sagtens klare sig uden at oprette fake indhold. Desværre findes der nogle som gør den slags og så slipper godt afsted med det.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 20:38

Linda Taanquist:

Så bliver jeg altså nødt til forsigtigt at spørge: er der slet ikke nogen der synes det er bare lidt forkert? Findes der slet ingen SEO-folk, der kan klare sig uden den slags metoder? Og ender det ikke med at blive et generelt problem, hvis der flyder alt for meget fake indhold / skjult reklame rundt på nettet?

Hej Linda,

Som kunde skal man i hvert fald overveje, at SEO-arbejde også kan have nogle konsekvenser for ens omdømme.

Hvis nu en potentiel kunde falder over sådan en stribe hyldestindlæg og efterfølgende mukker over det på sin blog eller på et forum, kan det godt komme til at koste noget efterfølgende reputation management arbejde oveni for at få rettet op på sin profil i søgemaskinerne.

Så med SEO som med andre former for samarbejde, hvor nogen agerer på ens vegne, skal man være nøje med, hvem man hyrer.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 20:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Linda Taanquist:

Tak for diverse input. Jeg må vist hellere præcisere:

Det ville være dejligt let, hvis alle os, der arbejder med markedsføring bare kunne gøre hvad vi havde lyst til, men - uden at blive alt for puritansk - der er jo altså visse regler som vi skal overholde, selvom de gør vores arbejde noget mere besværligt. Men de gælder måske ikke SEO-folket ;o)

Hej Linda,

Klare sig uden den slags metoder? Nej, du finder ikke et SEO-firma, som kan levere resultater på konkurrenceprægede markeder uden, at de gør brug af egne sider med høj pagerank til at linke fra. Om de så lovpriser deres kunder i disse indlæg er et andet spørgsmål.

Og nej, jeg synes ikke, at det er forkert. Det er en udbredt del af SEO og jeg kan ikke forestille mig SEO uden dette element. Du kommer kun så og så langt ved brug af linkkataloger og link fra din kammerats hjemmeside omkring hundesenge.

Mvh.
Andreas..

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 20:58

Husk på at der også er stor forskel på hvor tydeligt nogle eksperter laver deres arbejde. Man kan godt få gode resultater uden at lave fakeanmeldelser, men links skal der til uanset hvad.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:01

Emil Blücher:

Man kan godt få gode resultater uden at lave fakeanmeldelser, men links skal der til uanset hvad.

Så snart et indlæg er skrevet med søgeoptimering for øje, så er indlægget vel næppe objektiv, og må betragtes som fabrikkeret/fake. Eller er jeg helt ved siden af?

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 21:08

Fashion-Seller:
Så snart et indlæg er skrevet med søgeoptimering for øje, så er indlægget vel næppe objektiv, og må betragtes som fabrikkeret/fake. Eller er jeg helt ved siden af?

Det er jo aldrig objektivt når man laver SEO.

Der er dog stadig en forskel på at opfinde fiktive personer, der har haft gode oplevelser med et firma (der så linker vidre) til så at lave gæsteblogindlæg på relervante troværdige blogs, og så blive krediteret og score et link den vej - bare for at tage et eksempel. Det ene sted er det tydeligt hvem afsenderen er, og det andet sted er det ikke... Det ene vil jeg sige er lidt mere etisk end det andet... men det er smag og behag

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)