Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO - kan det virkelig passe?

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Skanderborg
Tilmeldt 9. Sep 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har en kunde, der for nylig har købt en ny hjemmeside incl. SEO hos et full-service webbureau. Han var i tvivl om, hvad det egentlig var han havde fået og bad mig kigge på det. Jeg vil ikke risikere at hænge nogen ud, så lad os bare for eksemplets skyld sige, at min kunde har et arkitektfirma, selvom han reelt hører til i en anden branche.

Jeg fandt frem til at bureauet har oprettet en lang række næsten ens blogs. Disse blogs består alle af indlæg noget i stil med: "Vi stod og skulle bruge en dygtig arkitekt, så søgte vi på nettet og fandt frem til det fantastiske arkitektfirma Peter Petersen A/S. Hos Peter Petersen A/S er de bare så super professionelle arkitekter" osv.

Hver blog består udelukkende af en lang liste af den type lovprisninger af forskellige firmaer og de linker naturligvis tilbage til bureauets klienter på de respektive søgeord. Fra blog til blog og fra indlæg til indlæg er der små variationer i teksten.

Nu er mit spørgsmål så til alle jer kære SEO-eksperter derude - er det normal procedure? Hører det ikke til et stykke ovre i det grå felt? Og allervigtigst - er der ikke en risiko for at Google opdager alle disse pseudo-blogs og straffer min kundes hjemmeside?

Hilsen
Linda

Vil du have flere kunder?
www.lt-marketing.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:03
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

Det lyder lidt som at de ikke har gjort deres arbejde godt nok. Der bør din kunde klage til dem.

Det er en god ide at få blogs til at linke til ens side når det er en del af en post (og ikke bare et par linier). Hvis man kan få mange blogs til det så er det rigtigt godt.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Benalmadena
Tilmeldt 5. Jun 09
Indlæg ialt: 275
Skrevet kl. 15:06
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

Hmm ikke første gang jeg har læst om den slags her på Amino.. Hvor er det skuffende at nogle bureauer synker så dybt :(

Der er bestemt en chance for at google opdager det og blacklister siden, desværre.. Men der er også en chance for at en af din kundes konkurrenter opdager "Snyderiet" Og melder det til google og så google blacklister siden..

Jeg syntes næsten det er lidt synd at du ikke fortæller hvem der er bag det bureau, så andre ikke betaler for samme dårlige service, men forstår selvfølgelig også godt på den anden side du ikke gør det :)

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 15:27
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Niels:

Det lyder lidt som at de ikke har gjort deres arbejde godt nok. Der bør din kunde klage til dem.

Det er en god ide at få blogs til at linke til ens side når det er en del af en post (og ikke bare et par linier). Hvis man kan få mange blogs til det så er det rigtigt godt.

Hej Niels,

Sådan som jeg forstår det, er det så ikke efter samme princip som du skriver på din egen Blog. ?

http://www.niels-henriksen.dk/it/seo/kontroller-dine-links/

eller forstår jeg det forkert ?

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 15:33
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Det kaldes markedsføring, at gentage sit budskab mange gange, mange steder. Der er absolut intet galt i det. Hvis siderne er alt for identiske , så ja så kan de straffes for duplicate content. Men der skal jeg nok se siderne, før vi fælder en dom over det bureau. Det kan være de er smarte og agressive i deres markedsføring, og dermed være gode for din ven. Det kan også være at de dumme og ikke kender duplicate content. Men jeg ved det ikke før jeg set det

Du kan tjekke de forskellige sider for duplicate content her :

http://www.duplicatecontent.net/

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 15:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Det hører ikke til det grå felt. Det er linkbuilding på privatejede blogs og alle SEO-firmaerne gør det. Nogle er mere snu i opbygningen af disse sider end andre og camouflerer linkbuildingen i større grad. 

Mvh. 

Andreas.. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:49

Klaus Egebjerg:

Sådan som jeg forstår det, er det så ikke efter samme princip som du skriver på din egen Blog. ?

http://www.niels-henriksen.dk/it/seo/kontroller-dine-links/

eller forstår jeg det forkert ?

Det er fuldstændigt korrekt opfattet. Men den måde de har gjort det på er slet ikke optimal.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 15:49

Lad mig sige det sådan , at hvis du ikke gør det, kan du godt gå hjem og sove. Its a jungle out there

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 15:52

Niels:

Det er fuldstændigt korrekt opfattet. Men den måde de har gjort det på er slet ikke optimal.

Nu blev jeg lidt nysgerrig - Hvordan kommer du frem til det når du ikke kan se dem ? Jeg mener der blevet skrevet, at det er variation af teksterne, blog indeholder indlæg for forskellige firmaer - Hvad får dig til at se at det ikke er optimalt ?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:34

Klaus Egebjerg:

Nu blev jeg lidt nysgerrig - Hvordan kommer du frem til det når du ikke kan se dem ? Jeg mener der blevet skrevet, at det er variation af teksterne, blog indeholder indlæg for forskellige firmaer - Hvad får dig til at se at det ikke er optimalt ?

Nu har jeg ikke set de blogs, så min udtalelse skal naturligvis tages med et gran salt. Men min vurdering går på de udtalelser som trådstarter kommer med: "Små variationer i teksten", "Lister af lovprisninger"

Teksterne skal naturligvis indeholde konkret indhold og ikke bare "lister"

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)