Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor stort er e-handelspladsernes markedsførings-budget?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jul 05
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Sidder for engangs skyld og hygger mig med en forretningsplan. Er dog stødt på en udfordring jeg ikke kan klare - hvor mange kroner bruger de største e-handlespladser på markedsføring?

Med andre ord; hvor stort et markedsførings-budget har Ebay, QXL, Alibaba.com, Gatetrade.net etc.?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:16
Jeg tror ikke der findes officielle tal for det, udover det du kan læse af virksomhedernes regnskaber. Jeg har kun personlig erfaring med den ene, eBay, og kan hurtigt regne ud fra budgetterne i det "lille" hjørne jeg hjalp til med at der må være tale om millioner af dollars hver måned samlet set.
Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 10:17
Kender lidt til QXL og Gatetrade … og som Mikkel er inde på, så er det større summer som er anvendt på eksponering.

Der er dog anvendt en del ressourcer på at skaffe sponsorater, billige eksponering – som f.eks. gratis indslag i diverse medier i forbindelse med indsamling, nyheder, etc…

F.eks. Lauritz.com, de stillede gratis op til den store indsamling vedr. Asien – da et flot tiltag, men der ligger også eksponeringsværdi bag dette !! Dermed siger jeg ikke at de er dårlige mennesker, men mener at pengene er givet godt ud!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)