Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktier

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra odense
Tilmeldt 16. Nov 08
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Aminoer.

jeg vil gerne til at sætte mig lidt ind i aktier, men jeg ved ikke hvordan jeg skal starte.

hvor kan man læse om aktier, osv.

har brugt euroinvest, men syntes ikke rigtigt jeg kunne bruge det til så meget

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:23

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15089
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

victor:

Hvis du stadig tror du kan være med på kursfesten, så må jeg nok skuffe dig med, at du lige er 6 mdr for sent på den desværre...

Det er et farligt marked, og mange firmaer står foran store udfordringer med refinansiering af store lån osv...

Et godt råd er at "lege" investor og så teste dine evner inden du går ind i markedet. På den måde får du hurtig en indikation af, om dine ideer er gode eller bare skal skrottes hurtigst muligt. Og husk ik at være en lemming!

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 01:14

Som Fashion-Seller korrekt skriver, så er du for sent på den, f.s.a. en hurtig gevinst.

Der er meget få Blockbustere tilbage og de vil tidligst vise resultater i 2012.

De nordiske børser er relativt uinteressante, der kan være en del at hente på det amerikanske marked, men med de informationer du giver, så brug dine penge på noget andet, eller kontakt din bank og spørg indtil mulighederne i investeringsforeninger, da de har forskellige pakker med forskellig risikoprofil.

Du kan have succes på aktiemarkedet på 2 måder.

1. Du kan være daytrader, og gennemføre mange handler per dag og hente profitten så snart den overstiger dine handelsomkostninger. At være en god daytrader kræver samme disciplin som værende en god Cash Poker player, og dem er der ikke mange af i verden.

2. Du kan være god til at lave analyser og samtidig krydre det med økonimisk viden omkring nøgletal og afhængigt af hvilket segment du vil arbejde i (finans, medico etc..) så skal du have en udpræget viden om dette og kunne gennemskue substansen, og gerne i tide, for ellers er du bare en "follower"  og de tjener sjældent store penge.

Der findes naturligvis også mange andre måder at blive en gd investor på. Men vær sikker på at du ikke bliver honoreret ved at stole blindt på rådgivere, du er nødt til selv at være kritisk, og det er langt fra alle investorer der besidder denne evne.

SIDST men IKKE MINDST - BLIV ALDRIG FORELSKET i en aktie!...

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 10:13

Hej Victor,

Prøv at se hos Dansk Aktionærforening.

To sandheder :

1. Aktiehandel er et spændende område hvor man kan tjene en masse penge.

2. Aktiehandel er et spændende område hvor man kan tabe en masse penge.

Et par råd fra mig :

1. Lad være med at investere penge du ikke har råd til at tabe.

2. Lær om "Stop Loss" - og overhold det.

mvh

Jan

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:46

Nu er der ikke nogen som aner om aktier pt. er billige eller dyre, men de kan naturligvis have en mening om dette - men det er noget helt andet Smile

Jeg bruger Nordnet som handelsplatform, og hvis du kommer så langt at du ønsker at begynde at handle, så er handelsomkostningerne en stor del af gamet - specielt ved daytrading og dermed mange handler.

Mvh

Jesper

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 12:31

Hej Victor

Der er rigtig mange måder at begynde at investere på. Det første du skal gøre er at tage et kig på din egen økonomi og údfra det vurdere din investor profil -  spændende læsning herunder er et begreb som asset allocation, du bør kende inden du går i gang, som meget kort fortalt gruppere dine investeringer ind i forskellige risiko områder / profiler, startende med konservative investeringer der er likvide (kapital der kan trækkes ud med kort varsel) og som du kan bruge i din privat økonomi. Når en såda kapital er opbygget, er næste skidt at bevæge sig ud i aktie køb, fonde, ejendomme m.m. Sidste skridt er det man betegner som momentum investing eller høj risiko investeringer såsom optioner, FX, futures m.m..

Alt dette kombineres så med forskellige procent satser i de forsekllige risiko grupper baseret på en eller flere portefolier.

At investere er utrolig spændende og handler i bund og grund om at for dine penge kapital til at arbejde for dig. Men start med at læse en en masse og tag evt. nogle kurser indefor dette inden start. Hvis du slet ikke kan vente kan du evt. starte med at handle papermoney, hvilket betyder at handle med fiktive penge og lære lidt om det - er ikke det samme men giver et rigtig godt indblik. Udbyder af disse papermoney systemer, er der mange af men start med at kigge på saxo bank og evt. thinkorswim (amerikansk broker - det amerikanske marked er det mest interessante, da den indeholder flest børs noteret virksomheder og investeringsværktøjer) - disse papermoney systemer er gratis.

Afslutnigsvis skal du være opmærksom på at det at investere er i stor stor udstræning et mind game og handler om hvorvidt du er god til at styre din investeringslyst og gør denne systamiseret og diciplineret. Hvis ikke man magter det er det ren gambling.

Start evt. med at købe et par bøger om dette, de bedste er på engelsk. Jeg kan forslå en masse men en god start vil nok være nogle af Chuck Mellon´s bøger - google ham på nettet eller amazon.

Ligeledes er det en nødvendighed at du elsker at læse aviser som børsen, finasiel times m.m. Hvis du drukner i alt dette er den bedste vej nok at starte med en investerings rådgiver til at hjælpe dig på vej - og husk banker og investeringsforeninger er ikke altid de bedste rådgiver, da de jo er meget fokuseret på egne produkter og profit.

Keep Swinging

Kim Kampp

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 10:43

Nu sidder folk og siger at det er for sent.. Det er aldrig for sent, og du kan handle på begge sider af markedet. I bull markeder køber du op, i bear markeder sælger du, evt short sælger, dvs sælger aktier igennem en børsmægler, som du ikke ejer, og således skal købe tilbage igen, forhåbentligt billigere.

Der er flest penge at hente på short siden, men der er også størst risiko.

Check evt disse 50 gyldne regler for aktiehandel: http://aktieregler.dk/50-gyldne-regler/

Der ligger meget erfaring gemt i de ord.

Læs og læs og læs, og pas frygteligt meget på, aktier kan gøre rigtig rigtig ondt :)

Good luck.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 14:09

Jeg er enig i, at det aldrig er for sent at gå ind i et marked. Så længe det enten går op eller ned, så findes der muligheder for at tjene penge. Dog kan der være markeder som er mere attraktive.

Men det afhænger absolut også af dit kendskab til markedet, din risikoprofil og din tidshorisont.

Min anbefaling er, at du læser en masse stof om handel med aktiehandel, aktieanalyse og regnskabsanalyse inden du går i gang. Det er altid en god idé at afprøve "talentet" i et børsspil inden du satser dine egne penge.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)