Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMBA på Cypern?

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Østerbro
Tilmeldt 4. Nov 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Jeg har læst lidt om de 2, Henrik anbefaler. De virker nu ganske kompetente ved første øjekast, men har du dårlig erfaring med dem?

Kender du en bedre løsning end min, eller kender du nogle bedre rådgivere end dem, Henrik skrev? 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:52

Rasmus

Peter har ret i at det svar er givet med nogen sarkasme. Der er ingen tvivl om du begge de to herrer kan hjælpe. Men alt har en pris og de er ikke billige nogen af de herrer. Hvortil  lidt søgen  både på amino og på google vil vise dig at den ene har haft hovedrollen i TV2 forbrugerprogram BASTA for få uger siden.

Det er ikke billigt at lave selskaber i udlandet og styrer disse på tværs af landegrænser. Det koster penge - og ofte mange penge, hvis du ser på de løsninger som der tilbydes fra mine referencer.

Der er som det er blevet nævnt i tråden flere andre europæiske muligheder for selskaber, som er lettere at administrere og hvor beskatningen er begrænset. Nye spændende muligheder kunne være de nye UG-selskaber som kræver 1 euro eller hvorfor ikke det engelske ltd.??

Hvis jeg var dig, ville jeg starte med at finde ud af hvordan et selskab eksempelvis beskattes af "udenlandske aktiegevinster" i eksempelvis Tyskland og England  og herunder hvad det koster at administrere et selskab i de pågældende lande versus eksempelvis Cypern.

Henrik

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 11:59

Hej Rasmus

Jeg er ikke selv rådgiver i denne boldgade, men jeg er flyttet til et andet land og ved hvor omstændeligt det kan være at oprette et legalt og helt iorden selskab under de sydlige himmelstrøg, så jeg vil lige advare lidt imod de nemme løsninger, som kan søges frem på nettet.

I bund og grund kræver de fleste lande, at man har en eller form for ophold eller aktiv virksomhed i landet for at oprette et selskab, dette kan man så nogen steder overlade til en proforma person.

Men så begynder min kæde at hoppe af, hvordan kan du sikre dig fuld kontrol over din virksomhed, uden at være den reelle og formelle ejer, det samme er jeg bange for at "skatten" i DK kan finde på og sige medens de underkender dine skattefrie transaktioner.

Jeg har brugt lokale/nationale rådgivere fordi jeg bor hernede, det har krævet en del fysiske møder mv. på stedet.

Jeg kender ikke nogen "billige" rådgivere i Danmark, som jeg vil anbefale, hvis du virkelig vil denne konstrution så kan jeg kun anbefale at søge hjælp hos en "tung" skatteadvokat/revisor, som har sin ansvarsforsikring iorden og det er folk som rask væk fakturerer 3-4000 kr i timen.

Som jeg ser verden, er der ikke mange nemme løsninger, for at slippe for skat i DK, hvis man vil kunne sove roligt om natten.

Hvis du vil ud af dansk skat, så skal du overveje at flytte ud over grænsen, med de mange for og bagdele det medfører.

De bedste hilsener

Finn 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15089
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:41

Rasmus:

Hej Fashion-Seller,

Hvor meget større er mulighederne ved et selskab kontra et SMBA? For hvis fordelene er minimale, vil vi heller undgå de 125.000, som godt kan blive et problem at skaffe :-)

Fatter NADA... Læste du mit indlæg? Indifferent

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 12:46

Fashion-Seller:
Fatter NADA... Læste du mit indlæg?

SÅ SÅ.... hvis 125.000 kr er svære at skaffe har man heller ikke råd til at etablere sig på Cypern med hjælp med fra Rene Holmgren eller Thorbjørn Henriksen.Hmm

Henrik

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15089
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:56

Henrik Krogh:

Fashion-Seller:
Fatter NADA... Læste du mit indlæg?

SÅ SÅ.... hvis 125.000 kr er svære at skaffe har man heller ikke råd til at etablere sig på Cypern med hjælp med fra Rene Holmgren eller Thorbjørn Henriksen.Hmm

Henrik

Enig Offshore koster kassen, men prøv at læse hans indlæg igen... Det giver ik meget mening...

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 13:09

Men selv hajer skal fodres for at holdes i live!Whisper

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 13:18

Det er måske at skyde over målet at lave et cypriotisk selskab til at lave investeringer fra hvis i ikke engang har 125K til rådighed til et DK ApS..?

Hvilke midler vil i investere i aktier med hvis bare selskabskapitalen er et problem..?

Sådan som jeg læser det er selve målet at blive skattefrie (ihvertfald i DK) hvilket fint kan klares med et UK LTD. med nom. shareholder, direktør og sekretær. Et anonymt visa og besøg i de forskellige hæveautomater med full-face hjelm. Wink

Når i engang er blevet million-investor og har 100.000+ til at lave/vedligeholde selskabskonstruktion for, så overvej et Cypriotisk eller lign. selskab - ikke før.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 13:30

Per B. Lauridsen:
Sådan som jeg læser det er selve målet at blive skattefrie (ihvertfald i DK) hvilket fint kan klares med et UK LTD. med nom. shareholder, direktør og sekretær.

Hvor stor en del af 100.000 kr. skal du så bruge på at tjene omkostningerne hjem til din lille pakke årligt.... når der så skal lægges engelsk beskatning oven i?

Hvis man endelige vil lave et "selskab" med begrænsede midler så vil bundlinien ende med at det mest rentable og enkleste er et dansk smba.... Alt andet er unødigt smiden penge ud af lommen til diverse mere eller mindre kreative fabrikanter af selskaber....

Henrik

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 14:38

Henrik Krogh:

Hvor stor en del af 100.000 kr. skal du så bruge på at tjene omkostningerne hjem til din lille pakke årligt.... når der så skal lægges engelsk beskatning oven i?

Hvis man endelige vil lave et "selskab" med begrænsede midler så vil bundlinien ende med at det mest rentable og enkleste er et dansk smba.... Alt andet er unødigt smiden penge ud af lommen til diverse mere eller mindre kreative fabrikanter af selskaber....

Henrik

100.000 er ikke en pris fra min side - men det er jo ikke ligefrem gratis at leve i ly. Det er relativt nemt at undgå engelsk beskatning - Bermudatrekanter og offshore konti gør arbejdet glimrende - men lad det nu ligge.

Det enkleste og nemmeste er som Henrik skriver altid at holde det på dansk jord - men mon ikke en dansk bank som ligger konto til et dansk SMBA, vil undre sig over 1 mio+ pengestrøm som der ikke bliver betalt moms og skat af..? Det findes selvfølgelig naive banker stadigvæk..

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)