Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMBA på Cypern?

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus:

I stedet vil vi gå videre med at stifte et SMBA i Danmark, da det lader til at være en bedre løsning end et I/S. Det lader bl.a. til, at man kan undgå at udbetale løn til sig selv og dermed undgå at betale den medfølgende skat, og så i stedet låne pengene af selskabet i form af et aktionærlån

Hvad synes I om den løsning? Er det helt spild af tid, hvis man kun har f.eks. 50.000 at skyde i projektet? 

Hvis du ikke vil udbetale løn - men kun lave lån, skal det hele jo betales tilbage + markedsrente. Det kan jeg ikke helt se ideen i..?

50.000,- er da et fint beløb at investere med - så kan du/i jo se om i har talent for det og "hurtigt" få konverteret det til mere.
Da jeres intention er helt ren i kanten ville jeg da starte med et I/S så i senere har mulighed for at lave om til ApS eller A/S

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:01

Jeg er helt enig Per. Særligt hvis de ikke har anden indkomst ved siden af, vil det være direkte dumt ikke at udnytte grænserne i personbeskatningen. Dvs. at udbetale sig løn op til grænsen for topskatten.

Jeg ville også starte med I/S'et og omdanne til ApS så snart det er muligt.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Østerbro
Tilmeldt 4. Nov 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:28

Okay. Så det strider ikke mod reglerne at starte et investeringsfirma? Det SKAL ikke være et selskab?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:06

Hvad mener du med et investeringsfirma ? Uanset om du laver investeringerne i personligt regi eller i et selskab så vil det have karakter af porteføljepleje og derved ikke være at betragte som næring. Dvs. der vil ikke være tale om egentlig erhvervsmæssig virksomhed.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 11:36

Rasmus:

I stedet vil vi gå videre med at stifte et SMBA i Danmark, da det lader til at være en bedre løsning end et I/S. Det lader bl.a. til, at man kan undgå at udbetale løn til sig selv og dermed undgå at betale den medfølgende skat, og så i stedet låne pengene af selskabet i form af et aktionærlån. 

Hvad synes I om den løsning? Er det helt spild af tid, hvis man kun har f.eks. 50.000 at skyde i projektet? 

Hvis I har 50.000 kr. at skyde i projektet, og I har et højt afkast på 20%, giver dette et resultat på 10.000 kr. det første år. 10.000 kr. profit i Danmark gennem selskab beskattes 25%, hvilket omsvarer skat for 2.500 kr.
- Jeg tvivler på, at du kan stifte Cypriotisk selskab og stå for driften af dette for under 2.500 kr. / årligt ;)
- Start som I/S og konverter så til ApS, når I har nået de 80.000 kr. Når I så har nået den første million i årligt overskud, kan I begynde at overveje 'eksotiske selskaber'

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)