Hej, Vi er 2, som ønsker at starte et investeringsselskab med det formål at købe og sælge børsnoterede aktier og på den måde opbygge kapital til senere projekter. Vi har luret lidt på fordelene ved at starte et selskab på f.eks. Cypern og på den måde undgå at skulle betale skat af vores (forhåbentligt) positive udbytte. For at slippe for de 125k i indskud tænker vi på at starte et SMBA-selskab. Er det korrekt forstået, at dette skal stiftes på Cypern og vi så skal stifte et holdingselskab i Danmark, som ejer selskabet i Cypern, hvis vi ønsker skattefordelen? Jeg har læst meget om SMBA selskaberne her på Amino, men jeg er i tvivl om, hvordan tingene hænger sammen, hvis man ønsker at stifte det i udlandet? Derudover er jeg i tvivl om, hvordan man registrer virksomheden på f.eks. Cypern og hvordan man kan få en ledelse på Cypern, hvilket der er påkrævet, så vidt jeg ved. Har undersøgt meget og fundet frem til, at man kan gøre brug af en Nominee Director. Kender nogen til denne løsning? Alle kommentarer modtages med glæde. Alle jer der rådgiver her på amino.dk er en kæmpe hjælp for resten af os, der gerne vil i gang, men ikke kender svarene på alle vores spørgsmål! Keep up the good work :-) |
SMBA? Du skal da oprette et selskab på Cypern...