Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bliv dine kunders julestjerne

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Julen er en god undskyldning for at kommunikere din glæde og taknemmelighed over samarbejdet med dine kunder - med ønsket om endnu et godt år.

Lad mig skrive et julekort, der placerer dig højt oppe på dine kunders piedestal.

Mvh

Thomas Thomsen, Tekstforfatter

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 17:53

Var det ikke en idé at oprette en annonce på Markedet, istedet for at spamme forummet med annoncer? Smile

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 18:07

Robert Rungholm:

Var det ikke en idé at oprette en annonce på Markedet, istedet for at spamme forummet med annoncer? Smile

Ja, eller i det mindste smide det i "jeg har et godt tilbud til dig".

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 19:03

Ok, husker jeg til næste gang. Bliver lidt forvirret over, hvor et sådan indlæg hører hjemme, når der også er "Diverse Salgsfremmende", "Samarbejdspartnere", m.m.

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 21:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg undgår for alt i verden at komme op på en piedestal, fordi så er jeg ikke længere i øjenhøjde med min kunde, og taler bare ned til ham istedet. 

Tænk lidt over den ;)

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:56
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Så bogstaveligt var det nu ikke ment. Det var såmænd ikke andet end et billede på, at et godt julekort skulle vise mine kunders glæde og taknemmelighed og gøre dem velansete og populære i deres kunders øjne. Wink

Du misforstod det, hvis du tror, at analogien med piedestalen var et udtryk for, at de skulle fremstå overlegne og uundværlige. Analogien hang bare godt sammen med overskriften "Bliv dine kunders julestjerne".

Hvad den enkelte afsenders julekort skal kommunikere for et budskab, er jo slet ikke noget, jeg skal bestemme - men selvfølgelig skal det være positivt, med et glimt i øjet og sympativækkende :-)

Thomas

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 00:21

Jeg ynder at skrive julekort, hvor mine kunder bagefter ikke opfatter mig som en smågiftig, forholdsvis kedelig højtids-potteplante. 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:35

TT Tekstforfatter:
Bliver lidt forvirret over, hvor et sådan indlæg hører hjemme, når der også er "Diverse Salgsfremmende", "Samarbejdspartnere", m.m.

Hej Thomas
Jeg tror, de flest ville opfatte følgende som relevant i den valgte kategori og den valgte overskrift:

Julen er en dejlig anleding til at kontakte sine kunder og vise, at man sætter pris på samarbejdet - men det er ikke ligegyldigt, hvordan du skriver din julehilsen.
Prøv at tænke et år tilbage.
Hvilke julehilsner fik du selv sidste år? Hvilke gav dig glæde i maven eller smil på læben? Hvilke gav dig mere kvalme end lunken gløgg og norske klejner?
Der er stor sandsynlighed for, at dine kunder oplever det på samme måde:

Kvalmefaktorer:

1. Julehilsnen ankom pr. mail, som var fyldt med clipart.
  2. Julehilsnen bestod udelulkkende af tilbud, der ikke engang var gode.
  3. Julehilsnen var selvforherligende i en grad, der ikke er belæg for i virkeligheden.
  4. Julehilsnen dukkede op den 15. oktober.
  5. Julehilsnen dukkede op den 28. december.

Glæde-/smilefaktorer:

1. Der var en god og brugbar gave med.
  2. Julehilsnen var personlig og relaterede til konkrete opgaver, vi havde arbejdet sammen om. Eller det var på anden måde tydeligt, at det ikke blot var et standardkort, sendt ud til alle.
  3. Julehilsnen var morsomt og overraskende udformet.
  4. Julehilsnen var baseret på glæden ved at give - f.eks.: Du skulle have haft en usb-nøgle med vores logo på, men da vi regner med at du har én i forvejen, har vi i stedet brugt pengene på Kræftens Bekæmpelse (ps. Hvis du mod forventning ikke har en usb-nøgle, kan du bare sende en mail, så sender vi dig gerne én U/B).
  5. De tilbud, der fulgte med julehilsnen var EKSTREMT gode.

Kort sagt:
Sørg for, at din julehilsen signalerer overskud og glæde - ikke desperat kundejagt før årsafslutningen.
Sørg for, at din julehilsen harmonerer med og understøtter din virksomheds image.
Sørg for, at din julehilsen er godt formuleret og gennemtænkt.

På den måde signalerer du, at du har styr på både dit fag og dine kunders måde at tænke på.

mvh Hans

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 01:13

Hej Hans,

Jeg kan godt se din pointe (for det var vel mindst ligeså meget møntet på mit indlæg, som at det var en "manual" til dét at sende julehilsner). Big Smile

Men jeg vælger personligt at bruge min energi på de møder, jeg holder med mine kunder og de efterfølgende løsninger af opgaverne. Alt dét, du skriver ovenover er naturligvis faktorer, der skal tages højde for, og som skal snakkes igennem, hvis man mødes - ligesom med enhver anden type opgave indenfor dit og mit fag. Når jeg vælger at skrive så kort et indlæg, er det mest for lige at huske nogen på, at det er ved at være tiden til at gå i gang med udarbejdelsen af årets julehilsen, hvis man overvejer at få lavet en idé hertil. Jeg har siddet med en del af den slags opgaver på et par af de bureauer, jeg har været på og ved, at det hurtigt kan tage lidt tid, hvis man skal finde på noget, som ikke bare er en standard julehilsen.

Jeg tager hatten af for al den tid, du bruger på at skrive blogs og lange indlæg herinde, men det har jeg ikke hverken overskud eller lyst til. Jeg arbejder fortsat på at udvide mit netværk udenfor Amino.dk og oplever hele tiden fremskridt. Udenfor Amino søger jeg større kunder, som man kan have et langvarigt samarbejde med, men B2B er - som du helt sikkert selv ved - hårdt arbejde! Wink

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 01:31

Som en lille tilføjelse, så er jeg heller ikke tilhænger af på forhånd at forære alle de tanker og idéer, jeg ved jeg kan bidrage med, når jeg kan "imponere" kunden med dem til vores møde. Kunden skal efter min mening ikke få indtryk af, at hvis de bare følger et nøje tilrettelagt skema, jamen, så er den opgave løst med succes. Jeg skulle jo gerne nå så langt som til rent faktisk at få et møde med kunderne, så jeg kan overbevise dem om, at det er mig, der skal løse opgaven for dem - og ikke dem selv.

Mvh Thomas

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)