Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er ufrivilligt blevet kunde hos GLS

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har d.d. til min store overraskelse modtaget et brev fra GLS der starter med "Velkommen som kunde hos GLS".  Årsagen er at EU kommisionen nu synes at Post Danmark har for stor en markedsandel efter fussionen med det svenske postvæsen. Jeg kiggede straks i kalenderen, men der stod ikke 1. april - dernæst kiggede jeg på Wiklopedia for at se om Danmark og Sverige stadig er en samlet nation, men heller ikke der fandt jeg det svar jeg ledte efter.

Nu kan man selvfølgelig sige "er det ikke ligemeget om der står GLS eller Post Danmark på udgående forsendelser?". Men nej, for os er det bestemt ikek lige meget - ca. 50% af vores forsendelser er til private, og det er netop derfor vi har valgt Post Danmark - fordi de er de eneste der kan levere "omdeling til private". GLS mener selv de har verdens bedste service, ved at kunne levere til såkaldte "GLS Shops" hvor kunden så kan afhente sin pakke - hvem i alverden gider hente sin pakke i en eller anden Superbrugsen 43 km. væk? - ikke mig hvertfald, jeg går altid udenom den slags webshops der ikke kan levere til døren.

Jeg ringede derfor straks til Post Danmark, som kunen bekræfte at det ikek var en joke - og som samtidigt kunen sige at de var tvunget til det, og at "tvangen" fra EU Kommisionen gør at jeg ikek kunne få lov at blive kunde igen hos Post Danmark før om 8 måneder.

Nu har jeg endnu ike prøvet at ringe til GLS - og har heller ike den store lyst til det - sidst jeg prøvede at ringe til dem for at få et tilbud på vores udlands forsendelser, måtte jeg til sidst opgive at komme i dialog med dem - blev hver gang bremset af en "venlig" kundeservice medarbejder med en iq på omkring 52.

Jeg har så lige fået den (synes jeg selv) geniale idé at jeg vil ringe til Post Danmark imorgen og bede om at blive ny kunde med mit andet selskab - det gir' lidt ekstra papirarbejde, men så kan jeg i det mindste stadig levere til private.

Er der andre der har fået samme "velkomsthilsen" fra GLS, og i givet fald hvordan håndterer i det?

Mvh
Leif Jensen

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:31

Hej Leif

Jeg bruger AB transport, som også er landsdækkende, og har brugt dem nu i ca. 6 mdr.

De leverer til privatadresser såvel som erhverv.

Du kan jo kontakte dem for en snak - jeg er ihvertfald meget glad for dem, og har ikke haft en klage i de 6 mdr. Samtidig er de væsentlig billigere end PD. - og det gør jo ikke noget Smile

Deres nr. er 21440303 .

mvh

Jesper

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 17:36

Jeg er lige faldet ned af stolen, så komisk lyder det.
Sådan kan man da ikke bare gøre, hvordan han EU finde på sådan en omgang l...

Hold os endeligt opdateret på dette komiske tiltag, som jeg knap nok kan finde et dækkende ord for :-)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:48

Hej Leif.

Ja, det lyder da godtnok fuldstændig absurd! Hver gang man tror at man har hørt det hele, så bliver man alligevel overrasket. Kan da heller ikke forestille mig at Post Danmark er videre imponerede over dette tiltag?

Håber for dig (og alle andre der måtte stå i samme situation) at du finder en fornuftig løsning på problemet og ikke bare skal spises af med en tvangs tilmeldelse til GLS.

De bedste hilsner

Amaris

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Aug 07
Indlæg ialt: 281
Fra  Eventyr Haver® Skrevet kl. 18:48

Hej Leif

Ja det er da en værrer historie kan det være rigtigt Tongue Tied

Jeg selv bruger www.stormbudet.dk og de leverer til private til meget rimelige priser.

Jeg og en anden jeg kender her på amino, har kun rigtig gode erfaringer med dem.

Held og lykke med fragten fremover

Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 02:01

Vi fik så et omvendt brev, fra Post Danmark, hvor der stod noget lign.:

Vi har mistet en del gode kunder, hvilket vi er selvfølgelig er kede af.  Jeres kontrakt fortsætter dog uændret.

Hvis vi var blevet tvunget til at sende med GLS var jeg sat.. blevet tosset.

Er der andre her som er blevet "smidt ud" af Post Danmark og tvunget ind i folden hos GLS ?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:30

Leif Jensen:

Jeg ringede derfor straks til Post Danmark, som kunen bekræfte at det ikek var en joke - og som samtidigt kunen sige at de var tvunget til det, og at "tvangen" fra EU Kommisionen gør at jeg ikek kunne få lov at blive kunde igen hos Post Danmark før om 8 måneder.

Damn, hvor er det mange pakker, der kan nå at blive væk, eller blive smadret under forsendelsen på 8 mdr!!! Stakkels jer :S

Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 02:45

Har aldrig hørt fordele om GLS tværdigmod.

Leif jeg kan kun råde dig til at finde en anden til at få dine pakke leveret er ked af at hører at PD har været nødsaget til at sende dig til GLS, men tror personligt at du kan finde en samarbejdspartner der er bedre og mere stabile end GLS, og er meget sikker på at du også kan finde en bedre samarbejdspartner end PD, efter sådan en handling ville jeg ikk selv gå tilbage og blive kunde hos dem igen.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:49

KBH:

og er meget sikker på at du også kan finde en bedre samarbejdspartner end PD, efter sådan en handling ville jeg ikk selv gå tilbage og blive kunde hos dem igen.

Bemærk at det ik er noget PD gør af egen fri vilje, men det er et krav fra EU for at godkende fusionen med det Svenske Postvæsen...

Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 03:22

Fashion-Seller:
Bemærk at det ik er noget PD gør af egen fri vilje, men det er et krav fra EU for at godkende fusionen med det Svenske Postvæsen...

jo jo det har jeg bemærket mener bare at der findes bedre samarbejdspartnere end PD og så efter det her ville jeg vælge end af disse og muligvis finde ud af at PD ikke er løsningen alligevel.

nu når han alligevel er blevet opsagt og alligevel skal gøre sig besværet at finde en for de næste 8 måneder, jeg håber ikk du vælger at fortsætte med GLS,

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)