Kunne være meget sjovt at sammenligne de alternativer der findes pt. , med levering landsdækkende til private: AB transport 46,- op til 5 kilo 56,- op til 10 66,- op til 15 78 op til 20,- 92,- op til 25 herefter kommer kvart /halv - og hel paller Hvad med stormbudet ?? hvad har de af priser. Andre alternativer ? mvh Jesper
|
Tak for jeres mange svar.
Jeg har her til morgen talt med Post Danmark, som kunne fortælle mig at de var blevet tvunget til at overgive 10% af deres erhvervskunder i Danmark til GLS. De kunne ikke umiddelbart sige "ja" eller "nej" til mit forslag om at blive "ny kunde" med mit holding selskab. Deres account managers havde fået den instruks ovenfra at de kunne tilbyde deres kunder at indsende deres "klagesang" på skrift, som så vil blive behandlet iløbet af ca. 5 dage - dette er jeg naturligvi sigang med.
Jeg vil naturligvis se på alternativerne - men næsten uanset hvordan jeg vender og drejer det, så vil det blive unødigt besværligt for mig at skifte transportør - samt medføre omkostninger jeg ikek har bedt om - måske jeg kan sende regningen til EU Kommisionen :) Pt. er vores system sat op til at fungere med Post Danmark's lommer til adresse sedler - vi folder blot en kopi af følgesedlen og lægger deri - så vidt jeg kan se med andre transportører, så skal man via et besværligt webinterface indtaste adressen på ny - eller betale sig fra at få lavet integration til C5. Nogle forventer endda at man indkøber en speciel printer til formålet.
Jeg er ikke sur på Post Danmark, og vil fortsat gerne være kunde hos dem - jeg er derimod sur på EU over at de kan beslutte noget så åndsvagt, og som unægteligt vil medføre problemer og øgede omkostninger for en del selskaber i Danmark - men ok, det er selvfølgelig også endnu en kunstig måde at sætte "gang i hjulene "på :) I de 4 år vi har brugt Post Danmark, har de kun smidt en enkelt pakke væk - ud af ca. 8.000 forsendelser - og den erstattede de iløbet af ca. 30 dage.
Hvis I er interesserede, så skal jeg gerne holde jer opdateret om forløbet.
Mvh
Leif Jensen