Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er ufrivilligt blevet kunde hos GLS

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne være meget sjovt at sammenligne de alternativer der findes pt. , med levering landsdækkende til private:

AB transport 

46,- op til 5 kilo

56,- op til 10

66,- op til 15

78 op til 20,-

92,- op til 25

herefter kommer kvart /halv - og hel paller

Hvad med stormbudet ?? hvad har de af priser.

Andre alternativer ?

mvh

Jesper

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 10:39

Tak for jeres mange svar.

Jeg har her til morgen talt med Post Danmark, som kunne fortælle mig at de var blevet tvunget til at overgive 10% af deres erhvervskunder i Danmark til GLS. De kunne ikke umiddelbart sige "ja" eller "nej" til mit forslag om at blive "ny kunde" med mit holding selskab. Deres account managers havde fået den instruks ovenfra at de kunne tilbyde deres kunder at indsende deres "klagesang" på skrift, som så vil blive behandlet iløbet af ca. 5 dage - dette er jeg naturligvi sigang med.

Jeg vil naturligvis se på alternativerne - men næsten uanset hvordan jeg vender og drejer det, så vil det blive unødigt besværligt for mig at skifte transportør - samt medføre omkostninger jeg ikek har bedt om - måske jeg kan sende regningen til EU Kommisionen :)   Pt. er vores system sat op til at fungere med Post Danmark's lommer til adresse sedler - vi folder blot en kopi af følgesedlen og lægger deri - så vidt jeg kan se med andre transportører, så skal man via et besværligt webinterface indtaste adressen på ny - eller betale sig fra at få lavet integration til C5. Nogle forventer endda at man indkøber en speciel printer til formålet.

Jeg er ikke sur på Post Danmark, og vil fortsat gerne være kunde hos dem - jeg er derimod sur på EU over at de kan beslutte noget så åndsvagt, og som unægteligt vil medføre problemer og øgede omkostninger for en del selskaber i Danmark - men ok, det er selvfølgelig også endnu en kunstig måde at sætte "gang i hjulene "på :)   I de 4 år vi har brugt Post Danmark, har de kun smidt en enkelt pakke væk - ud af ca. 8.000 forsendelser - og den erstattede de iløbet af ca. 30 dage.

Hvis I er interesserede, så skal jeg gerne holde jer opdateret om forløbet.

Mvh
Leif Jensen

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:47

Nicolai Lønne:
Sådan kan man da ikke bare gøre, hvordan han EU finde på sådan en omgang l...

Tænk engang alternativt..

Hvis PostDanmark blev så stor, at de udkonkurrerede samtligt aktører på markedet, hvilke priser måtte man så fremover kunne opleve, hvis de som tidligere tider havde monopol på alt udkørsel af post og pakker, bortset fra fragtmanden.

UHA en tanke, så der er mening med galskaben, for at beskytte os forbrugere mod kæmpe store fusioner mellem meget store virksomheder der benytter  og får en masse offentlige kroner.

mvh

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 10:52

den rigtige historie

Kære Kunde

Vi har fået grønt lys fra EU-kommissionen til gennemførelsen af fusionen mellem

svenske Posten AB og Post Danmark A/S. Det indebærer, at vi nu i den kommende

fælles koncern kommer til at skabe en fælles, nordisk logistikvirksomhed. Fusionen

giver os forbedrede muligheder for også fremover at være en konkurrencedygtig

forretningspartner.

Det er en forudsætning for EU-kommissionens godkendelse af fusionen, at Posten

AB og Post Danmark A/S mindsker deres markedsandel på det danske marked for

erhvervspakker. Hvorledes dette skal gennemføres bliver afgjort om kort tid.

Jeg vil med dette brev betone, at vi i dag, i morgen og fremover vil fortsætte med at

levere pakker med samme høje kvalitet og service som tidligere.

På længere sigt indebærer fusionen, at vi kommer til at skabe en fælles nordisk

logistikvirksomhed, som kan tilbyde effektive logistikløsninger med høj kvalitet og

værditilvækst til konkurrencedygtige priser til, fra og i Norden.

Vi vender i løbet af kort tid tilbage med nyt om fusionen og hvilke nye muligheder den

giver dig og din virksomhed.

Du kan finde pressemeddelelsen angående godkendelsen af fusionen på

www.dpd.dk

Med venlig hilsen

Jesper Nielsen

Adm. Direktør., DPD Danmark A/S

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 10:54

GLS Skriver

Kolding, 28. oktober 2009. I forbindelse med den dansk-svenske postfusion, reducerer Post Danmark A/S og Posten AB – nu Posten Norden – deres markedsandel på det danske B2B pakkemarked. Dette skridt er i overensstemmelse med EU-kommissionens krav. GLS Danmark overtager kundekontrakterne, for at indgå nye aftaler med den enkelte kunde. Derudover erhverver GLS DPD's Århus depot. Depotet skal være med til at sikre, at sorteringen af den stigende pakkemængde sker med høj kvalitet.

EU-Kommissionen har godkendt fusionen mellem Post Danmark A/S og Posten AB på betingelse af, at parterne overfører en del af deres standard indenlandske B2B pakkemængde, svarende til cirka ti procent af markedet, til en egnet pakkedistributør.

Posten AB er aktiv på det danske pakkemarked med en hundrede procent aktiepost i Direct Parcel Distribution (Danmark) A/S (DPD). EU har understreget, at kundekontrakter og aktiver fra Post Danmark A/S og DPD skal overføres til en udbyder med en dokumenteret ekspertise og et anerkendt mærke indenfor distributionsområdet. GLS Denmark er både kvalificeret og har kompetencen til at påtage sig denne pakkevolumen.

"Naturligvis skal vi først overbevise de kunder, hvis kontrakter Post Danmark og DPD har overdraget til os, om vores kompetence," siger Karsten Klitmøller, Region Manager GLS Denmark. "Vi er overbeviste om, at vi er i stand til at løfte opgaven, fordi vores styrke ligger i høj kvalitet til den rigtige pris. Vi lægger stor vægt på tæt kontakt med vores kunder, så vi kan opfylde deres behov hurtigt”. GLS er den næststørste pakkedistributør i Danmark, og har via 11 depoter et landsdækkende netværk. Industrialiserede processer, understøttet af moderne IT-og sorteringsteknologi, sikrer en pålidelig og gennemsigtig pakkehåndtering.

GLS Denmark overtager DPD's depot i Århus, og er dermed klar til de stigende mængder. "Planen med de nye faciliteter er at styrke vores netværk i Midtjylland", siger Karsten Klitmøller. "I alle andre regioner, har vi allerede kapacitet nok til at håndtere både nye og eksisterende pakkemængder på et kvalitativt højt niveau."

"Vi tror, at dette opkøb vil styrke konkurrencen - til fordel for alle virksomheder, der bruger distributionsydelser", siger Karsten Klitmøller. "Det er vigtigt for os at informere de kunder vi overtager om, at de ikke bliver pålagt yderligere omkostninger. Servicen forbliver den samme – kun udbyderen ændrer sig. Og det er vigtigt for GLS Denmark's nuværende kunder at vide, at de kan regne med vores sædvanlige høje standarder."

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 10:55

Så skal man også lige huske på,

at det er erhvervskunder der skrives om og ikke privatkunder

mvh

Fra Bylderup Bov, Sønderjylland
Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 57
Fra  Matronics.dk Skrevet kl. 17:53

Vi er desværre også en af de uheldige, der ufrivilligt er blevet flyttet over og jeg må ærligt indrømme vi på ingen måde er begejstret for denne løsning.
Vores it system er umiddelbart bygget op med PD som hovedområde og stregkoderne har vi på ruller, så det bare kører derud af mere eller mindre uden hensyntagen til hvorvidt vi har fat i private eller erhverskunder.

Ud fra min umiddelbare vurdering så er vi med GLS nød til at stå og sortere hvorvidt det er private PD eller GLS B2B  kunder og stregkoder etc. skal udskrives særskilt. Det virker i det hele taget langt mere besværligt og risikoen for fejlsorteringer og tidsforbrug er langt større.

Med mere end 100 forsendelser om dagen, så bliver det også til mange penge på årsbasis når man regner arbejdstid osv. sammen.

PD henter dagens ordrer hver dag kl 16.15 og vi var egentlig godt tilfredse som det kørte. Jeg tvivler på vi kan holde samme niveau med GLS og få pakker hentet på samme tidspunkt. Enten går det så ud over B2B kunderne som skal vente en dag mere fordi de henter tidligere end PD, eller vi skal måske betale en ansat X antal timer ekstra om ugen fordi gls bilen måske først kommer kl 17.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 10:04

Ingen tvivl om det,

at det er uheldigt at blive tvunget til at skifte transportør.

Det er ene og alene EU der har bestemt det af hensyn til brugere, som skal beskyttes mod kæmpe store fusioner, der igen på længere sigt vil give markant højere priser og netop så igen vil ramme netshops som din.

Besværlig og dyrt kan skiftet også blive, men man kan ikke klandre transportudbydere for besværet.

mvh

Fra Bylderup Bov, Sønderjylland
Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 57
Fra  Matronics.dk Skrevet kl. 08:43

Gad vide om man så ikke bare kan opsige den nye kontrakt med GLS og så lave en ny kontrakt med Postdanmark igen ? EU kan vel ikke tvinge os til at fortsætte arbejdet med GLS hvis vi ikke syntes om deres løsning ?  Er spændt på hvad du ( Leif ) finder ud af Smile

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 09:20

Det var jo også min første tanke - men svaret fra Post Danmark var at når først man var "overdraget" til GLS, så skulle der ifølge aftalen med EU gå minimum 8 måneder før man igen kunne blive kunde hos Post Danmark.

Mvh
Leif

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)