Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billigt Logo!

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ina,

Ina:

har endnu ikke set nogen logoer her inde til 50 kr. Men jeg ved godt at jeg skal øve mig, :)

Har heller ikke tænkt mig at stoppe endnu, ved det kræver meget arbejde og tid. Men jeg skal starte et sted og uden ros og kritik kommer man altså ikke langt. Men med en trail version af photoshop har man ikke lang tid til og øve sig. :(

Det kunne være at du skulle kigge på "The Gimp". Det er et ganske gratis grafikprogram som kan rigtigt mange af de ting som Photoshop også kan. Jeg siger ikke at det er hverken bedre eller dårligere - men det er et gratis alternativ til Photoshop. Og de grafiske teknikker for at lave bestemte effekter er jo de samme.

Find også nogle tutorials til å finde på både The Gimp og til Photoshop. Du kan også finde tutorials på YouTube - nogle gange er det nemmere at forstå hvis man ser det gjort. Med disse i hånden kan du lære både at bruge programmerne, men også grafiske teknikker som f.eks  at lave skygger, overfladeeffekter (hvordan laver man lige en glasoverflade, ild, " title="Gimp Reflection Tutorial">reflektioner eller lign), layer-masking osv osv.

Kør du bare på og lav logoer til du brækker dig - så skal det nok blive til noget.

God vind

Jan

Edit : Downloades her :  The Gimp til Windows

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 22:41

Et logo er altså meget andet end grafik og øvelse i vektorprogrammer, Photoshop osv. Et logo er IKKE bare en grafikfil, det er virksomhedens grafiske identitet.

Hvordan kan man overhovedet overveje at købe et logo til 50kr? Hvad får man får det? En eller anden grafikfil, som viser hvad?

Jeg har (for nylig) fået et nyt logo. Jeg brugte en meget dygtig grafiker (som jeg fandt herinde). Det kostede godt nok mere end 50 kr, men jeg har altså også fået MEGET mere end en grafikfil - jeg har fået en grafisk identitet. Det betyder, at jeg nu har:

Et logo, der fungerer både i store og små størrelser
Sammenhæng mellem annoncer, brevpapir, visitkort, salgsflyers, poser osv
Et helt designkoncept
Noget, der adskiller mig fra de øvrige i branchen

Selvfølgelig har man ikke mange penge til disse ting, som nystartet, men det kan altså hurtigt blive MEGET dyrt at købe billigt. Vælg forkert, at start forfra i løbet af kort tid. Det er SÅ vigtigt, at man positionerer sig rigtigt i markedet, og det kræver, at grafikeren bruger tid på at sætte sig ind i markedet, din virksomheds kerneværdier, budskab osv.

Jeg ville ALDRIG købe noget så vigtigt som en grafisk identitet, som udarbejdes efter en kort mailkorrespondance - det svarer til at købe et rødt jakkesæt - du ved INTET om materialevalg, kvalitet, størrelse osv.

Så fast pris på et logo: Det er altså langt ude! Selvfølgelig skal man tænke på omkostningerne, men tingenene skal også være i orden, og det må man betale for!

MVH

KIrsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 22:52

Kirsten E:

Et logo er altså meget andet end grafik og øvelse i vektorprogrammer, Photoshop osv. Et logo er IKKE bare en grafikfil, det er virksomhedens grafiske identitet.

Hvordan kan man overhovedet overveje at købe et logo til 50kr? Hvad får man får det? En eller anden grafikfil, som viser hvad?

Jeg har (for nylig) fået et nyt logo. Jeg brugte en meget dygtig grafiker (som jeg fandt herinde). Det kostede godt nok mere end 50 kr, men jeg har altså også fået MEGET mere end en grafikfil - jeg har fået en grafisk identitet. Det betyder, at jeg nu har:

Et logo, der fungerer både i store og små størrelser
Sammenhæng mellem annoncer, brevpapir, visitkort, salgsflyers, poser osv
Et helt designkoncept
Noget, der adskiller mig fra de øvrige i branchen

Selvfølgelig har man ikke mange penge til disse ting, som nystartet, men det kan altså hurtigt blive MEGET dyrt at købe billigt. Vælg forkert, at start forfra i løbet af kort tid. Det er SÅ vigtigt, at man positionerer sig rigtigt i markedet, og det kræver, at grafikeren bruger tid på at sætte sig ind i markedet, din virksomheds kerneværdier, budskab osv.

Jeg ville ALDRIG købe noget så vigtigt som en grafisk identitet, som udarbejdes efter en kort mailkorrespondance - det svarer til at købe et rødt jakkesæt - du ved INTET om materialevalg, kvalitet, størrelse osv.

Så fast pris på et logo: Det er altså langt ude! Selvfølgelig skal man tænke på omkostningerne, men tingenene skal også være i orden, og det må man betale for!

MVH

KIrsten

Hej Kirsten

Det kommer nu helt an på hvad det skal bruges til. Jeg kunne sagtens finde på at købe et billigt logo af Ina (når hun er blevet lidt dygtigere Smile ), da jeg bare skal bruge et logo som pynt på en hjemmeside med links til mobiltelefoner. Når kunden køber en mobil med abonnement, så har han/hun alligevel glemt både mit logo og hjemmeside navn når abonnementet udløber 6 måneder senere.

Jeg skal altså ikke bruge logoet til hverken brevpapir eller genkendelseseffekt etc., men kun som en pynteting øverst i venstre hjørne på en af mine hjemmesider.

//Nicolaj

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 23:03

Nicolaj:
Det kommer nu helt an på hvad det skal bruges til. Jeg kunne sagtens finde på at købe et billigt logo af Ina (når hun er blevet lidt dygtigere Smile ), da jeg bare skal bruge et logo som pynt på en hjemmeside med links til mobiltelefoner. Når kunden køber en mobil med abonnement, så har han/hun alligevel glemt både mit logo og hjemmeside navn når abonnementet udløber 6 måneder senere.

Jeg vil nu give Kirsten ret i at et logo er mere end et billede der er til pynt. Et logo er med til at brande din virksomhed, en genkendelsesfaktor, som ikke er værd at glemme. Det er en hjemmesides ansigt/identitet.

Til Ina: Hvis jeg var dig, ville jeg helt klart også anskaffe mig et ordenlig billederedigeringsprogram, så du virkelig kan udfolde dig max. Så ville jeg også begynde at kigge nærmere på sider som http://www.addesignlink.com/ mf. som omhandler moderne design. Prøv så at læg mærke til hvordan folk laver deres logoer (og webdesign), og prøv at "kopir" noget af det, (selvfølgelig ikke til kommercielt brug, men til øvelse) og lær af det. Prøv efterhånden at bruge nogle af de træk du har lært til at lave dit eget. Det ville jeg sige var starten til at blive en god designer.

Håber at du kan bruge det til noget :-)

Mvh.

Nikolaj

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 23:06

Nicolaj:

Jeg skal altså ikke bruge logoet til hverken brevpapir eller genkendelseseffekt etc., men kun som en pynteting øverst i venstre hjørne på en af mine hjemmesider.

Samme her. Der findes masser at bruge logoer til f.eks i software - hvor der ikke nødvendigvis skal laves en identitetsskabende linie. Det kunne også være ikoner (her skal der selvfølgelig være en hvis linie i deres design inden for programmets rammer)  - pointen er at der er masser af andre anvendelsesmuligheder for smågrafik.

mvh

Jan

Fra N/A
Tilmeldt 28. Sep 08
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 00:38

Nicolaj:

Hej Kirsten

//Nicolaj

Hvad hvis det nu betyder du 6 måneder efter, får besøg af samme kunde der igen vil købe sig en ny mobil og abb? :)

Fra Dianalund
Tilmeldt 8. May 09
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 00:39

Hej Ina

Prov denne her, den er sjov at lege med

Og den kan lave fine logoer :-)  Findes i free trial version.

http://www.aaa-logo.com/

Mvh Christian

Online FashionStore - www.iwoman.dk  - Modetøj til hverdag og fest!

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:05

Mickel P:

Nicolaj:

Hej Kirsten

//Nicolaj

Hvad hvis det nu betyder du 6 måneder efter, får besøg af samme kunde der igen vil købe sig en ny mobil og abb? :)

Så er det ihvertfald ikke på grund af logoet, men snarere en super god Adwords annonce Wink

Jeg er helt på linje med at i nogle sammenhænge skal man bare ofre de penge det koster for et logo der skaber en identitet, men i mit tilfælde ville jeg ikke sælge flere mobiltelefoner via et logo til 5-10.000 kr.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Barcelona
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 17:28
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Jeg arbejder for en virksomhed, der tilbyder logoer helt ned til 1000 kr. Hvis du skulle være interesseret i at få et tilbud klik på følgende webadresse for at læse mere:

www.webdesignbcn.com

Mvh.
Kasper Christiansen

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 17:54

Kasper1234567:

Jeg arbejder for en virksomhed, der tilbyder logoer helt ned til 1000 kr. Hvis du skulle være interesseret i at få et tilbud klik på følgende webadresse for at læse mere:

www.webdesignbcn.com

Mvh.
Kasper Christiansen

Synes det er dårlig stil at bruge Inas tråd til at forsøge at sælge dit eget konkurrence produkt. Du kunne i stedet have hjulpet hende og derefter lavet en sammenkobling med dine egne produkter. Meget dårlig smag

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)