Jeg ved ikke om han har kautioneret for lånet, det vil undre mig hvis en virksomheds direktør gør det, medmindre han samtidig er ejer af virksomheden. Og lige netop den sag tror jeg vi skal lade ligge til de verserende retsager er afgjort mellem kurator og revisionsfirmaerne. |
Uden at vide det, så tror jeg måske ikke helt det er sådan trådstarter har tænkt sig.
Men sådan som jeg ser / og tænker det, drejer det sig vel om at tænke og være kreativ - både for iværksætteren men også for banken.
Trådstarter er i et indlæg inde på, at der kunne være tale om ingen eller en minimal løn i en periode. At banken nærmere blev set som en "investor", hvor de måske som en del af afdragne/sikkerheden fik en procentvis del af omsætningen.
Eller hvad med at banken "fik/købte" ydelser af det pågældende firma. Hvis det var en vinduespudser, var aftalen at han skulle pudse alle bankens vinduer, var det en blomsterhandler, skulle han stå for alle blomsterne i banken osv. - Og inden I nu farer i blækhuset for at fortælle mig at det er helt hen i vejret og kan ikke lade sig gøre og sikkert også ulovligt - så er det mere ment som en provokation til det kreative hjørne af hjernen - findes der ikke alternativer til at banken har et minimum af sikkerhed?
Jeg ved det ikke - men det er da en overvejelse værd
Birger