Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lad os lave en iværksætterbank.

Side 4 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3020
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Bennie Larsen:

Martin E. Jensen - InvestorKapital.dk:

Hej Bennie,

Det er netop det, som www.InvestorKapital.dk gør. Der er en række andre investorfirmaer som gør netop det samme. Så din idé er allerede effektueret.  

Hej Martin.

Det er nu ikke helt det samme. I forbereder iværksætteren til at mødes med en investor, som i har skaffet, og håber der opstår enighed imellem dem.

Det jeg ville frem til, var en mere direkte vej, uden disse mellemled.

Der skal stadig laves de samme overvejelser som i laver, men beslutningsfasen udføres direkte i "banken", hvis daglige ledelse iøvrigt kunne bestå af fremtrædende iværksættere.

Bennie

InvestorKapital.dk har da også selv kapital som anvendes til "direkte" investering.

Som jeg læser det, så ønsker du kun direkte kontakt til personer, som har pengene til at løfte iværksætterens idé. I virkeligheden, så er det ikke en god idé - hverken for investor eller iværksætter.

De fleste investorer ønsker at have en screeningsproces, da det måske kun er 1-5% af alle henvendelser, som rent faktisk er interessante. Investoren spilder enormt meget af sin tid på at læse alle de uinteressante henvendelser igennem. Noget meget karakteristisk for en investor, er hans dovenskab. Han (eller hun) ønsker kun at høre om det interessante.

Iværksætteren har sjældent indsigt i, hvordan en idé skal præsenteres for en investor, og mange iværksættere vil med deres første henvendelser kunne skræmme investoren væk. Hvis der er en mellemstation, så har iværksætteren mulighed for at få hjælp til at få lavet en god forretningsplan, budget og præsentation, inden idéen præsenteres for investor.

Så en "bank", hvor investorerne selv går rundt er ikke noget du nogensinde vil få til at fungere.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15007
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:02

Bennie Larsen:

Jeg tror du har mistet forbindelsen. Prøv at holde en god weekend og slap lidt af.

Det lyder nærmest som om, du går til angreb på mig, fordi jeg har tilladt mig et "lille sidespring".

Det var ment som oplæg til en idé - jeg har ikke allerede lejet lokaler, eller ansat folk til dette her - tro mig. Og jeg har da heller ikke bedt om tilmelding til banken - så helt rolig, du er ikke "joinet" til en sådan bank

Bennie

Jeg takker for de pæne ord, og stopper med at være konstruktiv... Og hva er det for noget fis at fyre at at jeg er gået til angreb på dig? Jeg har opsat nogle problemstillinger som du ik engang gider forholde dig til!!!

Men held og lykke med dine oplæg, hvor konstruktiv kritik ik er velkommen... Bevars...

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15007
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:15

Bennie Larsen:

Jeg er bestemt ikke enig med dig i, at en iværksætter vil skifte bank, såsnart det går ham godt. Tværtimod, er det min opfattelse, at iværksættere er meget mere loyale, end en "almindeling bankkunde" ville være.

Den almindelige kunde ved jo, at banken tjener penge på ham - og læser hver dag, hvordan banker prøver at undslå sig for skyld (senest Jyske Bank) - og lige netop derfor, er loyaliteten ikke særlig stor.

En iværksætter derimod - vil jeg tro - ville anse det, at hjælpe andre igang, som han/hus selv er blevet hjulpet igang, for en "dydsgerning".

Sorry at jeg lige ødelægger din Fredag igen, men du har altså en forkert opfattelse af en bank, som er udbredt blandt danskere.

Man må never ever aldrig nogensinde får "følelser" for sin bank. Dvs tror man er gode venner eller andet i den stil. En bank er en selvstædig virksomhed, og de er nødtil at holde afstand til deres kunder, for at kunne være bare lidt objektiv.

Derfor skal der være en normal distance og uafhængighed mellem dem. Og det lyder til at det er denne du mener burde fjernes, fordi de hjælper en iværksætter. Husk nu på de hjælper dig ik for din skyld, men ene og alene fordi de ser mulighederne i at tjene penge på dig.

Og ovenstående misforstår mange, hvorfor de pludselig under denne finanskrise anser deres banker og banksælgere for uærlige og urimlige. For de var jo så flinke og rare og næsten bedsteste bedste venner med kunden...

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Side 4 ud af 4 (33 indlæg)