Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Open Source webshop?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 44
Fra  Digitalist ApS Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude

Skal snart igen med et lille webshop projekt. Det drejer sig i alt enkelthed om en restaurant som gerne vil have online bestilling.

Siden skal også kunne indeholde generelle cms funktioner såsom nyheder, info sider, nyhedsbrev osv.

Hvad vil I anbefale?

Jeg har selv tænkt på enten Joomla med Virtuemart eller Wordpress med WP eCommerce. Jeg har dog ikke prøvet at arbejde med WP eCommerce før? Er der andre der har gode/dårlige erfaringer eller helt andre alternativer?

På forhånd tak

Allround webninja hos digitalist.dk og WPBuddy.dk

Fra Århus
Tilmeldt 13. Jul 07
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 14:00

Som webdesigner vil jeg naturligvis anbefale at få det programmeret i hånden, da jeg personligt synes Open Source systemerne er alt for store til de beskedne sites de ofte bliver brugt til. Søgemaskineoptimeringen er generelt dårlig i OS CMS, og ofte skal man indstallere en lang rækkemoduler for at opnå en fornuftig placering på Google.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 14:07

Installer Joomla og disse tre extensions:

• Virtuemart  (gratis)
  • sh404SEF (koster 35$)
  • Acajoom nyhedsbrev (gratis)

Så har du lynhurtigt en billig webshop. Installer evt. selv Joomla ved at bruge min joomla startguide - her har jeg lavet danske videotutorials, der guider dig igennem den mest basale opsætning. 

Herefter kan du evt. få en, der ved lidt mere om Joomla til at sætte Virtuemart op for dig, og få det til at spille. En opsætning af en simpel webshop vil jeg skyde på ville tage en 4-5 timer fra en, der ved hvad han laver. Efter 5 timer skal du dog naturligvis ikke forvente, at du får et supersprødt design osv. Men det grundlæggende burde sagtens kunne klares på 4-5 timer. Så kan du jo evt. købe et professionelt template til 50$ bagefter og smide det ind.

Hvis du har tiden, så kan du jo ligeså godt lave det grundlæggende selv og så få professionel hjælp til at komme i mål.

Kenneth Dambo:

Som webdesigner vil jeg naturligvis anbefale at få det programmeret i hånden, da jeg personligt synes Open Source systemerne er alt for store til de beskedne sites de ofte bliver brugt til. Søgemaskineoptimeringen er generelt dårlig i OS CMS, og ofte skal man indstallere en lang rækkemoduler for at opnå en fornuftig placering på Google.

Der er jeg så slet slet ikke enig....... Har du nogensinde prøvet at bruge en OS webshop? Og hvorfor forslår du ham at få kodet det i hånden, når han nu selv nævner, at det blot er et lille projekt han skal have gang i? 

For mig at se drypper din kommentar af uvidenhed og jeg kan slet ikke se hvor du vil hen med det.

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 44
Fra  Digitalist ApS Skrevet kl. 14:09

Hej Kenneth,

Tak for dit input.

Jeg er dog ikke helt enig med dig.

Jeg mener man får nogle gode gennemprøvede systemer, selvom de godt kan være lidt for store til simple opgaver. Mht. til Google osv, så er Wordpress da efter min mening i toppen hvad angår SEO muligheder?!

Allround webninja hos digitalist.dk og WPBuddy.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:11

Jeg vil anbefale dig at få det lavet i Umbraco (det kører dog på en Windows server).

Fordelen er at alt det cms funktion er allerede klar i det (lige bortset fra nyhedsbrev som du bør købe hos 3. part).

En online bestilling kan nemt laves så den også virker i Umbraco.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 14:11

Enig omkring Virtuemart, selvom installationen ihverfald for mig var drøn irriterende men når det først er oppe, så har den en masse funktioner og det er 100% gratis.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Jul 07
Skrevet kl. 14:12

At kode et simpelt site i hånden er lang mere overskueligt end at tæmme et stort CMS system, og som jeg nævner i indlægget, så er de slet ikke søgemaskineoptimeret. Du vil ofte opleve duplicate content probelmer, dårlig webarkitektur, forkert brug af overskrift-tags, meta-tags, og en hel masse skodkode.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Jul 07
Skrevet kl. 14:14

Wordpress er et af de bedre optimerede Open Source løsninger, men for at rydde bod på duplicate content problemerne skal man stadig indstallere adskillige moduler.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 14:17

Kenneth Dambo:

At kode et simpelt site i hånden er lang mere overskueligt end at tæmme et stort CMS system, og som jeg nævner i indlægget, så er de slet ikke søgemaskineoptimeret. Du vil ofte opleve duplicate content probelmer, dårlig webarkitektur, forkert brug af overskrift-tags, meta-tags, og en hel masse skodkode.

Så du vil lige hurtigt kode en webshop, et CMS og et nyhedsbrevssystem? Hvad tager du for det? 500kr?

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 14:22

Kenneth - jeg synes også du skal tage udgangspunkt i hvor spørgeren er - det er ret åbentlyst han ikke lige har kompetencerne til at smide noget kode sammen selv - så havde han gjort det. 

Det er derfor ikke relevant for ham at starte sit eget it projekt, der konstant vil kræve opmærksomhed i form af rettelser, udvidelser og generel vedligeholdelse

Godt for den programmør / konsulent der skal hyres til det - knap så godt for spørgeren. 

-Karsten

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)