Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mac eller PC???

Side 5 ud af 6 (59 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 175
Fra  visual-id Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må da være vandt til det der... genindstaler pjat meget hva..Big Smile  og BSoD.

Der skal lige tages i betragtning at ikke alle er smarte nok til at tage en backup af deres dokumenter.. og det er surt at stå i den situation når det gælder.

undertegnede med... ( har lige tabt en 1 TB HD på gulvet isdste måned ) :-)

APPLE produkter er jo generelt mere sikker ( unix)  og som "test-bruger" siden 1990 må jeg sige at maskinerne alle har kørt smukt på trods af den agressive brug jeg har udsat dem alle for. - også tab fra en cykel i høj fart.. og den lever endnu med de få ridser og buler  der opstod - men aldrig en virus - men ofte problemer med de nye GOLD masters: også SNOW LEOPARD har haft sine problemer da den ankom  - men de blev fikset.

Men ellers er en PC da skam lige så god hvis bare man holder sig væk fra nettet samt lader være med and smide diverse Cder og og mini usb drev ind i maskinen.. hahaha..  400.000 viruser m.v kan da vel ikke tage fejl?

Beklageligvis løb APPLE ind i en performance mur og måtte skifte til INTEL og det har jo sin charme ikke sandt?..

rigtige mænd laver aldrig back-up.. de græder bare meget

visual-id.dk / Branding / Design / AD'er / Markedsføring / Produktudvikling / Produktion inden for Sko, Lædervarer og Tekstilvarer / Tlf: +45-5334 7904

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 13:19

det er et spørgsmål om smag og behag samt behov! nogle håndterer opgaver hvor macén slet ikke kan bruges eks support til windows computere!

jeg er helt sikker på at du kan finde en Ibm til 20000kr som er ligeså stabil og vigtigere mere holdbar end en mac. en mac er død efter 2-3år enten fysisk eller pga den hastige udvikling, hvorfor det ikke undre mig at der er flere der ikke forholder sig mere kritisk til sagen, særligt når de kun har haft deres mac i et eller to år.

værdi tabet er også voldsomt højt! 

det som jeg elsker ved mac er at jeg ikke kan ødelægge den, da den simpelthen er alt for bruger venlig hehe

jeg elsker arbejdsflowet som man kan have på den, det er simpelthen til at savle over! og så syntes jeg det er lækkert at den brae kan det hele og gerne på den halve tid, men jeg kører også på den nyeste pro til over 20000,-kr og mon ikke jeg kunne have fået det samme til lidt mindre andet sted- dog med undtagelse af brugervenligheden?

vil også sige at brugervenligheden kan være hæmmende for vis der sker noget, så er det et helvede at skulle lave den selv :(

Jeg skiftede til mac for 2 år siden og jeg syntes den rocks men det falder lidt til jorden nåran skal betale :-)

Så længe det fungerer som det gør nu så skifter jeg ikke tilbage. min anbefaling - go mac!

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  visual-id Skrevet kl. 14:33

Hej Jimmy - ked af at høre at du er blevet 20% mindre effektiv - hos mig er det da den anden vej :-) hvorfor?

1. Jeg har faktisk lært at skrive blindskrift - ja en dag kunne jeg pludselig - og det må skyldes det meget ergonomiske tastatur.. ( ved ikke en dyt om ergonomi - men tastaturet ligger godt i hånden) Yes - det hele startede da jeg begyndte at bruge genvejene Big Smile på min macbook

2. genvejene er da meget nemmere på en mac end på PC -  efter min mening. og jeg har da været PC bruger i mange år.

MAC er ikke gearet udelukket til brug af musen - jeg kan stort set bevæge mig rundt åbne og lukke alle programmer og dokumenter blot via - pil og tastatur genveje samt com+tab tasten samt com+mellemrum til at åbne programmer med.

Derudover kan du selv bestemme hvilke genveje du vil have.

3. screenshots tager 3 taster : command+shift+3  eller 4 alt efter om det er fullscreen eller ej. udkriftholder 4.. ja.. men det ændrer du bare på

prøv disse kommandoer her: http://www.youtube.com/watch?v=tFlhn4v6TlQ

eller dansk her: http://krabat.menneske.dk/tastaturgenvejeOS.X.4.x.htm

4. der er intet med at SNOW LEOPARD bliver dobbelt så varm eller andet af den slags - jeg har den installeret og det er en GOLDMASTER  build 10A432  -  og der har været småfejl med andre små apps +  Adobe CS4 pakken - men opgraderinger har fikset dette. P.t er jeg nu på 10.6.1 og den virker fint.

5. Data tab - var så vidt jeg kan huske - hvis man brugte timemachine  skulle man blot genstarte maskinen så virker det igen

6. problem med gæstekonti der forsvinder: fix: lav backup af gæste konti eller slå den fra inden du opdaterer til SNOW.

citat: "Fewer than 100 posts on several current discussion threads on the issue--but it's certainly topical".

altså under 100 mennesker har rapporteret et problem  ( der er sikkert flere) - men problmer der kan fixes

se nogle fix her: http://reviews.cnet.com/8301-13727_7-10356505-263.html?tag=mncol;txt

7. Derudover er en CLEAN INSTALL at foretrække frem for at opdatere.. Så når man idag køber en ny maskine følger der jo SNOW med - så ingen problem der.. men ellers husk plot at resette SMC og  PRAM  efter installeringen fra en upgrade samt køre bruger "tilladelser" i DISK værktøjer

Brugervenlighed har altid været APPLE's moto, og standard og de har igen og igen rejst baren endnu højere når det gjalt dette,  jeg er ikke en dicideret fan-boy men har blot arbejdet med PC og MAC i mange år og kender derfor til hvordan man arbejder med maskinerne effektivt - hvilket er meget vigtigt i mit fag. og tid er jo penge ikke sandt ? :-)

visual-id.dk / Branding / Design / AD'er / Markedsføring / Produktudvikling / Produktion inden for Sko, Lædervarer og Tekstilvarer / Tlf: +45-5334 7904

Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  visual-id Skrevet kl. 14:42

"som er ligeså stabil og vigtigere mere holdbar end en mac. en mac er død efter 2-3år enten fysisk eller pga den hastige udvikling,"

Hm.. du skifter vel ikke en Farrari ud når der kommer en ny folkevogn vel....

jeg har haft min ene Mac book G4 siden 2001 - og den virker da stadig fint - ok. den kører ikke de nyeste spil - men det er jo ligemeget da den er en arbejdsmaskine - den er nu givet videre til min Søn som bruger den til online + små spil - og så bruges den til mail og breve.

Mere skal denne maskine ikke - og så har den ingen problemer ellers.

Hvad mener du egentlig?: "vil også sige at brugervenligheden kan være hæmmende for vis der sker noget, så er det et helvede at skulle lave den selv :("

Alle maskiner har værditab.. PC mere end mac. efter et par år kan man stadig sælge sin Mac til en høj pris - hvilket er fint. men i takt med flere køber MAc falder dette jo.

livstilsprodukter - hvilket jeg vælger at kalde MAC's skifter man ikke ud efter 2 år med mindre man har tekniske krav udefra at man skal - f.eks hvis man er udvikler eller laver grafisk krævende arbejde.

så.. jo GO Mac

Fra Odense
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 180
Fra  Noergaard Andersen Skrevet kl. 16:24

Jørgen Linnet:

Steffen Nørgaard Andersen:

Alene den måde man arbejder mellem programmerne og rundt i styresystemet på, gør fornøjelsen i at arbejde LANGT, LANGT større. Jeg kan varmt anbefale Mac og hvis du overvejer at købe ny telefon også, kan jeg anbefale at købe en iPhone hvis du ikke allerede har det. Jeg har selv en Macbook Pro og en iPhone 3GS og de to spiller sammen som en smuk symfoni :)

Så mit råd er helt klart også at skifte til Mac - Det tror jeg på er fremtiden.

Hvis du har nogle spørgsmål til Mac, siger du bare til ;)

Hej Steffen
Jeg har, ligesom dig, haft Iphone 3G og har nu en 3GS og det er faktisk derfor, at jeg nu har åbnet øjnene for Mac-verdenen. Jeg synes at Iphone, uden sammenligning, er den suverænt bedste telefon der nogensinde er lavet. Før jeg fik Iphone havde jeg intet kendskab eller interesse for Mac-verdenen, men må indrømme at den nu har ændret mit syn herpå. Hvis det at konvertere til Mac, giver mig lige så stor glæde med min PC, som jeg har med min tlf. så er der ikke noget at overveje, så jeg har nu besluttet at købe en Mac. Min oprindelige tanke var at starte med en Mac Book Air, da jeg snart skal ud på en længere rejse og dertil tiltaler størrelsen på Air mig en del, men kan høre på folk, at jeg i stedet bør overveje at købe en Pro, så det er jeg lige nu ved at prøve at overbevise mig selv om :o)

Dbh
Jørgen

Hej igen

Det havde jeg i hvert fald :) - Så jeg kan stadig kun varmt anbefale dig Mac :)

Som du også har fået at vide af andre her på Amino, vil jeg heller ikke anbefale dig en Macbook Air - Den er lille, tynd og blærret, men en god computer er det desværre ikke. :/ - Der er de gået lidt for meget på kompromis med designet synes jeg.

Med en iPhone 3Gs og en Macbook Pro, er man i min termologi klædt RIGTIG godt på :)

Mvh
Steffen

Steffen Nørgaard Andersen
Art director og grafisk designer - www.inze.it

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 16:58

Claudio - produktudvikler:

"som er ligeså stabil og vigtigere mere holdbar end en mac. en mac er død efter 2-3år enten fysisk eller pga den hastige udvikling,"

Hm.. du skifter vel ikke en Farrari ud når der kommer en ny folkevogn vel.... du forstod vist ikke min point, jeg mener at ferrarien er uddateret efter få år pga. slid og pga. udviklingen. men ja du kan da sagtens køre i en gammel ferrari, men det betyder ikke at den kan følge med! både hvad angår software og hardware! men du har da ret i hvis man er tilfreds og ikke har behov for andet end en G4, så er det nok okay. men dit eksempel mener jeg ikke er sigende for de almene mac brugere! plus mac verden er bygget op til at man skal fornye for at følge med :) -kom måske som et chok for dig hehe  

jeg har haft min ene Mac book G4 siden 2001 - og den virker da stadig fint - ok. den kører ikke de nyeste spil - men det er jo ligemeget da den er en arbejdsmaskine - den er nu givet videre til min Søn som bruger den til online + små spil - og så bruges den til mail og breve. det er jo fantastisk!

Mere skal denne maskine ikke - og så har den ingen problemer ellers. jeg tog vist udgangspunkt i at man bør købe efter behov og vis ma kun skal bruge til spil og lign. så er mac næsten spild af penge!

Hvad mener du egentlig?: "vil også sige at brugervenligheden kan være hæmmende for vis der sker noget, så er det et helvede at skulle lave den selv :(" min billedfremviser holdt pludselig op med at virke det vil sige programet tændte men viste ikke billeder!! jeg ringede til mac og brugte mange mange timer på at rette op, men intet virkede, jeg var nød til at oprette en ny bruger og flytte mine ting fra biblioteket undtagen det vedr. billedfremviser og så slette den gamle bruger. det var godt nok et helvede for så lidt hehe så det jeg mener er at jeg ikke normalt har behov for at rode i alt muligt som jeg ikke har forstand på for så at ødelægge et eller andet ligesom når jeg installerede ting på min gamle windows baserede pc -det skete sku en del fejl i ny og næ men det var til at have med at gøre-

Alle maskiner har værditab.. PC mere end mac. efter et par år kan man stadig sælge sin Mac til en høj pris - hvilket er fint. men i takt med flere køber MAc falder dette jo. forrige år købte jeg en pro til 18000kr den var 8000 kr værd året efter. og dette mest fordi der hele tiden kommer nyt og fordi mac verden bare skal være ny -den gamle er aldrig helt god nok hehe- men hey hvis man kan se sig tilfreds med en G4 idag så er det nok ikke et problem.

livstilsprodukter - hvilket jeg vælger at kalde MAC's skifter man ikke ud efter 2 år med mindre man har tekniske krav udefra at man skal - f.eks hvis man er udvikler eller laver grafisk krævende arbejde. som nævnt så udvikler verden omkring mac sig og mac selv! så hvis du for et år siden købte en mac med dvi så har du måske brug for en med hdmi til næste år med mindre du er tilfreds med en flskehals som omformer :) det kommer jo hele tiden an på behov. så for at mac skal kategoriseres som et livsstilprodukt så skal det i min verden være op to date

så.. jo GO Mac kunne ikke være mere enig hvis der er behov for det :)

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  visual-id Skrevet kl. 12:20

hej Omar

MAc er mere i foranding end nogen sinde og det er DEM der syntes at de skal justere deres produkter med de nyeste stik, LED, blanke skærme, unibody, m.v.. for at være den ledende inovatør på markedet - og joh hvis du har lyst til at hoppe på den og være med der.. så kan man det.. eller lade være. Men der er ingen forskell på computer-verdenen som er teknik drevet og den af HIFI produkter.. det er altid det nye der driver markedet i en bestemt retning

du kan snildt nøjes med at købe en maskine og først skifte den ud om 5 år - men lad være med at gå i MAC butikker eller læse om dem online.. for så.... Wink

"Du forstod vist ikke min point" Joh den fangede jeg da vist fint, men en Farrari er og bliver en Farrari - og den virker som den skal og det er derfor Køberne af "Farrari" bliver ved deres - når de først har købt en - og præcis sådan ER MAC brugere.. en lille nørdet fanskare som nu er blevet større. og det kan jeg jo tale med om da jeg startede med min første MAC i 1990 og har hulper 1000 vis af folk med deres maskiner siden.

"ikke normalt har behov for at rode i alt muligt som jeg ikke har forstandpå"  : Uha - så skal du måske slet ikke have en computer - da det er nemmere at løse dine problemer på en MAC end på en PC - og det siger jeg som tidligere IT-administrator samt Backbone Suporter hos et et par forskellige firmaer :-)

"brugervenligheden kan være hæmmende for vis der sker noget, så er det et helvede at skulle lave den selv": du ringer bare næste gang - det er typisk en fejl 40* når noget ikke virker. og ellers kan jeg anbefale at du bruger din Terminal til at udstede kommandoer istedet haha.. prøv med at slå op på: sudo command mac.

At du havde et problem på din maskine kan skylder rigtigt mange ting - men det kan løses - og samme problem på din PC? - sværere at løse.

jeg anbefaler at du slår det engelske sprogede system til. så kan du faktiske Google dit problem og måske finde en løsning

Man skal da ikke være mindre "ekspert" på en MAC end en PC generelt.. bare andre problemer - som dog oftest er til at løse - og så bliver der opdateret på fejl hurtigere.

*http://da.wikipedia.org/wiki/Fejl_40

"kun skal bruge til spil og lign. så er mac næsten spild af penge!"  en MAC er da ikke spild af penge slet ikke når den har et: GeForce 9400M graphics processor eller ATI Radeon HD 4670, TI Radeon HD 4850 -  indbygget med optil 4 processore.

se her: 

spil til MAC:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Macintosh_games

og blandt dem kan nævnes:

Left 4 Dead - steam, Harry Potter. Halo, DOOM3, COD4 - modern warfare, LEGO spilene, Battlefield 1942 / 2042, Bioshock, Close Combat, SIMS 3, Age of Empires 3, Spore, SimCity 4, Need for speed Carbon, GTA, FIFA , Warcraft 3

Knights of the old rebublic og andre Star Wars titler, C&C - generals + zero hour, Age of Empire, Prince of persia, Shaun white skateboarding. Moto GP, Guitar Hero 3, Counter Strike - Cider port, Quake 4, Half Life 1+2, Need for speed

jeg tror at spil delen er dækket fint her.. og så er der jo også muligheden for at køre STEAM eller CIDER port.

Men når det kommer til spil så er det jo primært dit valg af grafik kort der tæller - så hvis man ikke har et godt grafikkort i sin maskine så kan man heller ikke spille de gode spil - og som i alle andre maskiner - så må man vælge efter behov.

"men hey hvis man kan se sig tilfreds med en G4 idag så er det nok ikke et problem."  jeg har skam mere end 1 G4 bærbar, der er også G4 power mac og en Macbookpro, så nej er aldrig tilfreds - men skifter ikke maskine ud pga. ændring af stik type eller skærm  DVI = macs eget stik og det ændrede de til standarden HDMI før alle andre.

"for at mac skal kategoriseres som et livsstilprodukt så skal det i min verden være op to date": så B&O er ikke et livstilsprodukt?.. tror du har din egen difinitaion af hvad et livsstilsprodukt er.. som eksempel så halter B&O  typisk meget bagud når det gælder ny tek. selv med deres nyeste maskine til ca. 43.000 ( minus det løse) - og der kan du nu få en Samsung med bedre og nyere features* til den halve pris.. så jeg foretrækker samsung som "livsstilsprodukt"

*manglende feaures: kun 2 HDMI stik?, medie streaming, film via USB 2.0, internet TV, content library, se film og billeder eller høre musik der er lagret på din computer når som helst trådløst, se film og billeder fra mobiltelefoner, som understøtter DLNA. - og så er B&O's slim TV 6,4 CM tyk.. kontra dito LED fra Samsung som kun er 2,57 CM.. så nej tak til B&O uanset hvor pænt deres produkt skulle se ud.. og iøvrigt er Samsungs TV bare bedre og flottere.

og om 2 måneder kommer de helt nye skærme... så er Samsung så et livstils produkt?

Livstilsprodukter handler primært om signal værdi - og det har MAC maskiner - og de er skam uptodate - måske lidt for UP to Date -  ja nu har de skiftet stik igen. (Mini DisplayPort.) men det betyder understøttelse af 30" externe skærme med opløsning op til: 2560x1600, og med adaptor - kan du nu bruge VGA, DVI, HDMI  - men så starter problemerne først - den evige plug-unplug kamp.. gid alle bare kunne blive enige om en standard ... hahaha.. 

se her: http://en.wikipedia.org/wiki/Mini_DisplayPort

med Venlig Hilsen

Claudio

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 12:37

hehe ja jeg blev vel sat på plads i nogle af punkterne meeeen, men men mange af tingen var nu også besvaret ude af sammenhæng, men det er jo misforståelser så ikke noget ondt der!

jeg syntes i bund og grund at mac er godt og jeg har og er tilfreds med det -ligesom mange andre- og når det er sagt så syntes jeg at du skal købe en mac hvis du har behov for det, du vil som ny mac bruger næsten helt sikkert føle dig ligesom mig når du skal løse et problem og ikke som claudio -da han er bekendt med begge sider i dybden- hvorfor jeg stresser at det måske er spild af penge at købe en air hvis du bare skal på nettet. du ville få meget glæde ud af en anden pc og de 10000kr i lommen haha

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 13:01

omar:

jeg syntes i bund og grund at mac er godt og jeg har og er tilfreds med det -ligesom mange andre- og når det er sagt så syntes jeg at du skal købe en mac hvis du har behov for det, du vil som ny mac bruger næsten helt sikkert føle dig ligesom mig når du skal løse et problem og ikke som claudio -da han er bekendt med begge sider i dybden- hvorfor jeg stresser at det måske er spild af penge at købe en air hvis du bare skal på nettet. du ville få meget glæde ud af en anden pc og de 10000kr i lommen haha

Nu skal jeg ikke bare bruge den til at gå på nettet med, for ja, så er det jo nærmest ligegyldigt hvilken "PC" man køber. Jeg skal som sagt inden længe ud på en længere rejse, som jeg bl.a. skal bruge til at få udviklet nogle af de idéer jeg har liggende, så udover den lidt mere almindelige brug, så skal den også bruges til opgaver af mere proffesionel art, men lad nu det ligge. Herhjemme arbejder jeg meget sjældent på en bærbar, så når jeg kommer hjem bliver der købt en 27" Imac, hvis jeg fortsat er begejstret for Mac-verdenen, hvilket jeg har en stærk formodning om at jeg er Smile

Jeg har fået en masse gode og alisidige svar og har nu besluttet at jeg køber en ny Mac imorgen, så mange tak for jeres deltagelse! Wink

Dbh
Jørgen

Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  visual-id Skrevet kl. 14:43

Den nye iMac er lidt kræs. og jeg overvejer at suplere med en sådan også. så kan jeg da smide min 37" Philips ud ad vinduet.. hehehe.. skærm opløsningen er 2560 x 1440* og det er jo ikke så ringe vel. 

*kun den ene model til ca. 11.800,-

Side 5 ud af 6 (59 indlæg)