Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mac eller PC???

Side 6 ud af 6 (59 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Claudio - produktudvikler:

Den nye iMac er lidt kræs. og jeg overvejer at suplere med en sådan også. så kan jeg da smide min 37" Philips ud ad vinduet.. hehehe.. skærm opløsningen er 2560 x 1440* og det er jo ikke så ringe vel. 

*kun den ene model til ca. 11.800,-

Ja afhængig af konfiguration og model. Ja den er super fed! Troede egentlig også at man kunne få den i Hvid, men det ser umiddelbart kun ud til at den fåes i alu, så det må man jo leve med, ha ha!!

Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 175
Fra  visual-id Skrevet kl. 15:11

du kan jo også købe en MACmini, et keyboard og en hvid Samsung fladskærm med minimum 1900 x opløsning.. hehehe

den løsning bruger jeg .... ( bare med en sort phillips istedet) men har haft en hvid samsung dog med lavere opløsning.. desværre..

men Phillipsen klarer fint at blive brugt som monitor til små arbejde.. :)

visual-id.dk / Branding / Design / AD'er / Markedsføring / Produktudvikling / Produktion inden for Sko, Lædervarer og Tekstilvarer / Tlf: +45-5334 7904

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 15:27

Claudio - produktudvikler:

du kan jo også købe en MACmini, et keyboard og en hvid Samsung fladskærm med minimum 1900 x opløsning.. hehehe

den løsning bruger jeg .... ( bare med en sort phillips istedet) men har haft en hvid samsung dog med lavere opløsning.. desværre..

men Phillipsen klarer fint at blive brugt som monitor til små arbejde.. :)

Ja, jeg har også selv en 32" Samsung skærm som monitor til min PC derhjemme, men designmæssigt synes jeg nu at en Imac er noget helt særligt, som vil pynte på de flestes skrivebord Big Smile

Bare ærgerligt at den kun fåes op til 27" Tongue Tied

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 22:23

Nå, nu har jeg efterhånden haft Mac i nogle måneder og jeg lovede vist at vende tilbage med en melding omkring mine oplevelser med at konvertere fra PC til Mac Smile

Jeg har endnu ikke fået armene ned. Jeg må indrømme at jeg er helt solgt til denne Mac-verden, så der er både købt Mac Book Air, 27" Imac, Time Capsule, Apple TV, Mobile Me osv, (udover min Iphone, som jeg nu har haft i flere år).
Ja, det tager lige et par uger. før man er helt dus med en Mac, når man kommer fra PC-verdenen, men så begynder man efterhånden også at holde mere og mere af det hele. Det er lidt ligesom at blive budt velkommen i en helt ny godt sammentømret familie, hvor alle kender hinanden og hvor alle ved hvad hinanden tænker og mener, fordi de netop er denne sammentømrede familie. Gav det mening? Tongue Tied 

Jeg har indtil nu forsøgt at klare mig med Iwork og altså uden MS Office, men må indrømme, at det begynder at irritere mig med de forskellige fil-formater, så nu er der bestilt en MS-Office.
Af gammel vane, troede jeg faktisk at jeg kom til at savne MS Outlook, men det gør jeg på ingen måde. Jeg klarer mig fint med Mac´s standard mail-program. Det fungerer helt fint til mit brug og så har jeg alle mine mail-konti samlet ét og samme sted - både privat-, firma-, gmail- og hotmail-konti. 

I det hele tager er jeg bare vild med den integration Mac skaber mellem alle programmerne, det lækre design, tastaturet, ja kort sagt det hele. I love it!!!
Så overvejer du, ligesom jeg gjorde, at skifte helt eller delvist til Mac, så kan jeg kun sige: Just do it! Wink

Dbh Jørgen

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 22:34

Jørgen Linnet:

Nå, nu har jeg efterhånden haft Mac i nogle måneder og jeg lovede vist at vende tilbage med en melding omkring mine oplevelser med at konvertere fra PC til Mac Smile

Jeg har endnu ikke fået armene ned. Jeg må indrømme at jeg er helt solgt til denne Mac-verden, så der er både købt Mac Book Air, 27" Imac, Time Capsule, Apple TV, Mobile Me osv, (udover min Iphone, som jeg nu har haft i flere år).
Ja, det tager lige et par uger. før man er helt dus med en Mac, når man kommer fra PC-verdenen, men så begynder man efterhånden også at holde mere og mere af det hele. Det er lidt ligesom at blive budt velkommen i en helt ny godt sammentømret familie, hvor alle kender hinanden og hvor alle ved hvad hinanden tænker og mener, fordi de netop er denne sammentømrede familie. Gav det mening? Tongue Tied 

Jeg har indtil nu forsøgt at klare mig med Iwork og altså uden MS Office, men må indrømme, at det begynder at irritere mig med de forskellige fil-formater, så nu er der bestilt en MS-Office.
Af gammel vane, troede jeg faktisk at jeg kom til at savne MS Outlook, men det gør jeg på ingen måde. Jeg klarer mig fint med Mac´s standard mail-program. Det fungerer helt fint til mit brug og så har jeg alle mine mail-konti samlet ét og samme sted - både privat-, firma-, gmail- og hotmail-konti. 

I det hele tager er jeg bare vild med den integration Mac skaber mellem alle programmerne, det lækre design, tastaturet, ja kort sagt det hele. I love it!!!
Så overvejer du, ligesom jeg gjorde, at skifte helt eller delvist til Mac, så kan jeg kun sige: Just do it! Wink

Dbh Jørgen

Du har sku da nok flottet dig hvaa Wink jeg maa ogsaa sige at jeg er meget glad for min MBP. Vil gerne have en 27" imac men det maa vente.

Jeg bruger selv gratis Open office til mac, ingen grund til at gaa ud og bruge penge paa mc office.

anders

Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 22:46

Gider ikke læse alle indlæg, sorry..

Jeg vil bare sige at jeg bruger Mac fordi min computer er at arbejdsredskab der skal lette min hverdag og gøre mig mere effektiv, ikke det modsatte.Skype-Wink

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 23:47

Robert Rungholm:

Gider ikke læse alle indlæg, sorry..

Jeg vil bare sige at jeg bruger Mac fordi min computer er at arbejdsredskab der skal lette min hverdag og gøre mig mere effektiv, ikke det modsatte.Skype-Wink

Ja du har helt ret Robert, men når man kun kender PC-verdenen, så kender man slet ikke til den tilfredsstillelse man får ved at arbejde i hele Mac-verdenen. Det er denne verden der nu også har åbnet sig for mig Big Smile

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 00:33

http://macnation.newz.dk/os-x-er-fyldt-med-sikkerhedsfejl#new

19. mar. 2010 13:31I næste uge starter sikkerhedskonferencen CanSecWest i Vancouver, Canada, hvor eksperter blandt andet vil snakke om sikkerhed i operativsystemer.

En af disse eksperter, Charlie Willer, der er kendt fra Pwn2Own-konkurrencen, der afvikles i forbindelse med konferencen, fra tidligere år, oplyser til hjemmesiden heise Security, at han vil afsløre 20 fejl i Apples OS X operativsystem.

Mange peger på Windows som værende et OS med mange sikkerhedsfejl, men ifølge Miller står det lige så slemt til med OS X, der er blot mindre fokus på det. Årsagen er, som det ofte bliver påpeget, at det er pga. den lille markedsandel OS X har, set i forhold til f.eks. Windows.

Miller sammenligner OS X med et hus på landet uden en lås på døren, hvor Windows er huset med gitter for vinduerne i den dårlige del af byen.

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:16

Hej Jørgen

Jeg har selv været i tvivl - der er jo dyre og et nyt system skal læres inden man syntes det er det hele værd, men hold nu op det er det hele værd. Skiftede for 8 mdr. siden og alt køre perfekt.

Købte en MacBook Pro, mit næste projekt er en iMac 27", som skal bruges ifm. mit arbjede.

Jeg købte lidt programmer til, iWorks, som også kan læse Office dokumenter til en vis grad. Derfor købte jeg officepakken også, for at være sikker. Jeg er vild med iWork - de er langt længere i mange ting.

Skift og bliv glad hver gang du går til computeren.Big Smile

Fruen sidder stadig på en Windows baseret PC - og jeg skal stadig knokle for at holde den i gang hele tiden, dog er den blevet mere stabil siden jeg installerede windows 7, men den når ikke Snow Leopard til sokkeholderne.

Brug www.macnation.dk og Mediamac.dk til at holde dig orienteret om opdateringerne og evt. hvornår du skal slå til ifm. nye maskiner.

Overskriften er klar ... SKIFT

Jozima

Side 6 ud af 6 (59 indlæg)