Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mac eller PC???

Side 4 ud af 6 (59 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter sigende skulle en mac også være meget mere hårdfør overfor virus (årsagen til, at min sidste pc'er døede en grusom død :-), og i mit tilfælde var det dét, der gjorde det endelige udfald.

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 13:24

Once you go Mac, you never go back! :-)

Fra Århus
Tilmeldt 13. Jul 07
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 13:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jørgen,

Jeg skiftede fra PC til Mac for seks måneder siden, og har ikke fortrudt det et eneste sekundt. Man skal lige venne sig lidt til at Mac'en fungerer lidt anderledes, men altid er bare lettere på en Mac, specielt når de selv står for både hardware og software. Alle deres produkter fungerer godt sammen, jeg har både en iPhone, AirportExpress og Timecapsule, som alle fungerer upåklageligt. Jeg kan styre mig anlæg i stuen trådløst via iTunes med AirportExpress, TimeCapsule tager automatisk trådløst backup af min Mac, så jeg altid er sikret, og min iPhone og Mac er synkroniseret trådløst konstant. 

Mac fungerer bare!

Mvh, Kenneth Dambo

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 13:49

Efter sigende skulle en mac også være meget mere hårdfør overfor virus (årsagen til, at min sidste pc'er døede en grusom død :-), og i mit tilfælde var det dét, der gjorde det endelige udfald.

Mac er nu heller ikke fejlfri

En alvorlig fejl har vist sig i Apples nyeste operativsystem, Snow Leopard,
der kan slette alle brugerens data uden mulighed for at gendanne dem.
kilde http://macnation.newz.dk/fejl-i-snow-leopard-sletter-alle-brugerdata#new

Apple har fejlet med Snow Leopard-sikkerhed
har historisk set altid slået på sikkerheden i sine operativsystemer og udstiller gentagende gange Microsofts produkter til spot og skam i sine reklamer.I et interview med en af de mere kendte OS X sikkerhedseksperter, Charlie Miller, er billedet dog et noget andet.
kilde http://macnation.newz.dk/apple-har-fejlet-med-snow-leopard-sikkerhed#new

kunne sagtens finde mere..

en pc dør ikke af virus, det er bare at geninstalerer softwaren og den køre som ny igen ;-) 

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 13:57

Al den snak om at Mac er virusfri handler jo i bund og grund om markedsandele. Da Macs styresystem stadig kun er installeret på en forholdsvis lille procentdel af alle verdens computere, ja så siger det sig selv, at de dygtigere hackere ikke gider bruge så meget tid på at udvikle vira til disse. For nyligt kunne man eks læse om hvordan man kunne hacke en Iphone blot ved at sende en sms til den....

Jeg er spændt på at se, hvordan Apple forsat takler sikkerheden i deres styresystem, hvis de forsætter med at vinde markedsandele fra MS. 

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 15:00

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 08:57

Steffen Nørgaard Andersen:

Alene den måde man arbejder mellem programmerne og rundt i styresystemet på, gør fornøjelsen i at arbejde LANGT, LANGT større. Jeg kan varmt anbefale Mac og hvis du overvejer at købe ny telefon også, kan jeg anbefale at købe en iPhone hvis du ikke allerede har det. Jeg har selv en Macbook Pro og en iPhone 3GS og de to spiller sammen som en smuk symfoni :)

Så mit råd er helt klart også at skifte til Mac - Det tror jeg på er fremtiden.

Hvis du har nogle spørgsmål til Mac, siger du bare til ;)

Hej Steffen
Jeg har, ligesom dig, haft Iphone 3G og har nu en 3GS og det er faktisk derfor, at jeg nu har åbnet øjnene for Mac-verdenen. Jeg synes at Iphone, uden sammenligning, er den suverænt bedste telefon der nogensinde er lavet. Før jeg fik Iphone havde jeg intet kendskab eller interesse for Mac-verdenen, men må indrømme at den nu har ændret mit syn herpå. Hvis det at konvertere til Mac, giver mig lige så stor glæde med min PC, som jeg har med min tlf. så er der ikke noget at overveje, så jeg har nu besluttet at købe en Mac. Min oprindelige tanke var at starte med en Mac Book Air, da jeg snart skal ud på en længere rejse og dertil tiltaler størrelsen på Air mig en del, men kan høre på folk, at jeg i stedet bør overveje at købe en Pro, så det er jeg lige nu ved at prøve at overbevise mig selv om :o)

Dbh
Jørgen

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:29

Hej Jørgen

Tillykke med dit valg. Jeg er aldrig konverteret - har altid haft apple siden de første kom på markedet. Så jeg har fulgt tråden her med interesse og undladt at kommentere, da du jo kun ville høre fra de som har skiftet fra pc til mac - hvilket er fornuftigt da det jo er den situation du står i.

Men nu du har bestemt dig, vil jeg da lige sige, at du helt sikkert bliver lige så høj af mac'en som af telefonen. Det er en ultrafed oplevelse blot at se designet - der er ikke en overflødig knap eller blinkende dioder - og ikke et klistermærke.... startknappen er totalt integreret så du næsten ikke kan se den - det er bare SÅ lækkert. Og efter blondinebemærkningerne, så er den selvfølgelig også super at arbejde på. Stabil, hurtig og skærmen er knivskarp.

Jeg har lige fået den nye iphone for nogle uger siden - alt for sent - for den er jo lige så lækker Smile

Nå, men held og lykke med købet - og lad os da lige få en tilbagemelding om hvad du synes Wink

I øvrigt må man da sige at det er imponerende at apple har indtaget 10% af markedet - i forhold til at det er et luksusprodukt og du ikke finder dem på tilbud rundt omkring. Det synes jeg faktisk er ret godt klaret.

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 10:07

Helle - houseofkids.dk:

Hej Jørgen

Jeg har lige fået den nye iphone for nogle uger siden - alt for sent - for den er jo lige så lækker Smile

Nå, men held og lykke med købet - og lad os da lige få en tilbagemelding om hvad du synes Wink

I øvrigt må man da sige at det er imponerende at apple har indtaget 10% af markedet - i forhold til at det er et luksusprodukt og du ikke finder dem på tilbud rundt omkring. Det synes jeg faktisk er ret godt klaret.

Hej Helle
Ja Apple kan noget med design og branding, som ikke ret mange mestrer på samme niveau. Alene den "hype" de kan skabe omkring lancering af Iphonen er jo helt vildt. Man kan ikke lade være med at tænke, at al den hemmelighedskræmmeri omkring lanceringsdato osv er et helt bevidst træk fra Apple, alene for at fastholde folks interesse for produktet og ligeledes det med at der pr tradition, altid kun er ganske få eksemplarer tilgængelig i hver forretning, når den så endelig ankommer, er jo også noget der gør at folk nok skal holde sig til, når den så endelig frigives. Og det er jo netop sådanne ting der kan få folk til at slå lejr udenfor butikkerne for at få deres kære Iphone og igen skaber dette jo gratis reklame, fordi man så skaber en nyhed der har mediernes interesse. Det er muligt at Apple vælger at lancere deres produkter før at de har produceret nok til at kunne mætte markedet, men mon ikke at det er en bevidst strategi - netop for at skabe ekstra "hype" omkring produktet ala "æv bæv, jeg har noget du ikke har" og "se mig, jeg er trendsætter, for jeg var en af de første der fik en Iphone" Big Smile

Jeg skal nok melde tilbage med mine erfaringer med min Mac - når jeg får den købt i næste uge. Skal altså bare lige have mig selv overbevist om, om min første Mac skal være en Air eller en Pro Stick out tongue 

Dbh
Jørgen

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:28

Vær forresten opmærksom på at man kan få (i hvert fald pro'en) både med sort blank kant og mat alukant. Den blanke giver noget genskin - og det undgår du med den matte udgave.

Ja, det er smart at skabe en hype omkring et produkt. Vi har oplevet det omkring Hummel da de lancerede børnetøjskollektionen. De har helt sikkert også en strategi i forhold til hvordan og hvornår de leverer hvilke varer ud. I hver sending er der nogle ting som er musthaves. Det gør at folk køber nærmest hver gang, fordi der er noget de ikke kan undvære. Pludselig er skabet fyldt op med Hummel. Det er genialt tænkt af dem og helt sikker planlagt ned i detaljen. De får rigtig meget opmærksomhed fordi der hele tiden kommer nyt vi kan reklamere op. Mange leverer en hel kollektion på een gang - og det var så den opmærksomhed de fik.

Side 4 ud af 6 (59 indlæg)