Hej Jørgen
Nu kan jeg se der er en masse der allerede har skrevet, men jeg giver da lige min forklaring også alligevel.
Da jeg tilbage i 2004 startede som selvstændig, startede jeg på PC og brugte det faktisk helt frem til 2006, hvor jeg så fik min første Mac. I 2007 fik jeg arbejde hos et firma der udelukkende brugte PC og arbejdede der i et halvt år hvorefter jeg skiftede til et andet firma der udelukkende brugte Mac. Begge firmaer der laver grafisk design og hjemmesider. I slutningen af 2008 gik jeg igen selvstændig og brugte i første omgang PC. Lidt inde i 2009 skiftede jeg så tilbage til Mac som jeg så har brugt lige siden.
Ud fra min erfaring er det Mac der hele vejen igennem har fungeret bedst. Både i store virksomheder, små bureauer, som enkelperson og på farten (Macbook) såvel som på kontoret (MacPro eller iMac) - Mac er den ubestridte konge til mediearbejde og grafisk arbejde, men eftersom jeg er selvstændig bruger jeg også meget Officepakken, mail-tjek og anden administration og jeg kan ikke komme på noget sted, hvor Mac'en ikke er bedre.
Man skal lige bruge en uges tid på at vænne sig til styresystemet, men man finder hurtigt ud af at alting er langt mere logisk end på PC - Jeg kan forestille mig at det ville være MEGET sværre for en der aldrig har brugt PC at gå fra Mac til PC. Mac er simpelthen bare både nemmest, hurtigst, mest stabilt og pålideligt og flottest. - Iøvrigt har de også en længere levetid.
Alene den måde man arbejder mellem programmerne og rundt i styresystemet på, gør fornøjelsen i at arbejde LANGT, LANGT større. Jeg kan varmt anbefale Mac og hvis du overvejer at købe ny telefon også, kan jeg anbefale at købe en iPhone hvis du ikke allerede har det. Jeg har selv en Macbook Pro og en iPhone 3GS og de to spiller sammen som en smuk symfoni :)
Så mit råd er helt klart også at skifte til Mac - Det tror jeg på er fremtiden.
Hvis du har nogle spørgsmål til Mac, siger du bare til ;)