Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mac eller PC???

Side 3 ud af 6 (59 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper S:

Jeg har selv været på Windows-vognen siden version 3.11, men skiftede endegyldigt til Mac, da jeg i foråret 2008 købte en brugt Macbook. Skiftet har jeg ikke fortrudt ét eneste sekund.

Det spiller dog også lidt ind, at Vista efter min mening er så himmelråbende elendigt, at det halve kunne være nok. Og hvis skal ud og investere i en ny PC, er det vel næsten en skam at bruge et halvgammelt styresystem. Nå, det var et sidespring.

Slutteligt vil jeg give dig alle mine anbefalinger mod at købe en Pro i stedet for en Air. Jeg kan sagtens følge dig i, at det er rarest ikke at have et alt for stort monstrum, når der skal rejses rundt en del, men så køb 13"-udgaven og glæd dig over, at du kan ikke skal bekymre dig over, om den kan klare mosten.

Dbh
Kasper 

Tak for info Kasper! Det lyder til at jeg nok seriøst skal tage at overveje en Pro i stedet for min lille drøm om en Air Stick out tongue

Ja Vista er så fantastisk elendigt at jeg hverken vil eje eller ha en Vista-maskine igen - never! Kan godt være at Windows 7 er bedre, hvilket jo dårligt kan undgåes, men vi ved det jo ikke 100% før det er gennemtestet rigtigt. Nej, jeg tror at tiden er moden til at prøve en Mac Big Smile

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 00:48

Jeg forstår ikke folks store avasioner imod Vista? Netværksdelen synes jeg ikke er optimalt programmeret, men ellers synes jeg da styresystemet kører fine and dandy! Hvad er problemet ? Smile

Mht. køb af Mac... Tja, folk er vist generelt rigtig glade for dem. Personligt synes jeg simpelthen de er for dyre i forhold til hvad jeg får for pengene. Og så bliver jeg også irriteret over den ringekompabilitet.  Ipod'en, derimod, er en genial Smile

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 01:20

Der var en ligende tråd i foråret
http://www.amino.dk/forums/t/65613.aspx

Ellers er jeg lige nød til at nævne... Mac er belvet til en PC ;-)

I gamle dage bruget de Ibm's power pc cpu i mac..
prøv lige at kikke på hardwaren det er jo helt den samme i dag,
med untagelse af en sikkerghedschip på bundkortet som fungerer
som en hardware dongel til mac os ;-)

der kan købes en dongel eller den kan emuleres med software,
så man kan instalerer Appel's styresystem på en pc, hvilket
Appel er ret sure over

den store forskel ligger i styresystemet :-)

Fun http://www.apple.com/getamac/ads/

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra Odense
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 180
Fra  Noergaard Andersen Skrevet kl. 02:22

Hej Jørgen

Nu kan jeg se der er en masse der allerede har skrevet, men jeg giver da lige min forklaring også alligevel.

Da jeg tilbage i 2004 startede som selvstændig, startede jeg på PC og brugte det faktisk helt frem til 2006, hvor jeg så fik min første Mac. I 2007 fik jeg arbejde hos et firma der udelukkende brugte PC og arbejdede der i et halvt år hvorefter jeg skiftede til et andet firma der udelukkende brugte Mac. Begge firmaer der laver grafisk design og hjemmesider. I slutningen af 2008 gik jeg igen selvstændig og brugte i første omgang PC. Lidt inde i 2009 skiftede jeg så tilbage til Mac som jeg så har brugt lige siden.

Ud fra min erfaring er det Mac der hele vejen igennem har fungeret bedst. Både i store virksomheder, små bureauer, som enkelperson og på farten (Macbook) såvel som på kontoret (MacPro eller iMac) - Mac er den ubestridte konge til mediearbejde og grafisk arbejde, men eftersom jeg er selvstændig bruger jeg også meget Officepakken, mail-tjek og anden administration og jeg kan ikke komme på noget sted, hvor Mac'en ikke er bedre.

Man skal lige bruge en uges tid på at vænne sig til styresystemet, men man finder hurtigt ud af at alting er langt mere logisk end på PC - Jeg kan forestille mig at det ville være MEGET sværre for en der aldrig har brugt PC at gå fra Mac til PC. Mac er simpelthen bare både nemmest, hurtigst, mest stabilt og pålideligt og flottest. - Iøvrigt har de også en længere levetid.

Alene den måde man arbejder mellem programmerne og rundt i styresystemet på, gør fornøjelsen i at arbejde LANGT, LANGT større. Jeg kan varmt anbefale Mac og hvis du overvejer at købe ny telefon også, kan jeg anbefale at købe en iPhone hvis du ikke allerede har det. Jeg har selv en Macbook Pro og en iPhone 3GS og de to spiller sammen som en smuk symfoni :)

Så mit råd er helt klart også at skifte til Mac - Det tror jeg på er fremtiden.

Hvis du har nogle spørgsmål til Mac, siger du bare til ;)

Steffen Nørgaard Andersen
Art director og grafisk designer - www.inze.it

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 09:35

Jørgen Linnet:

Det kan måske lyde banalt med 700 gram mere eller mindre, betyder faktisk en del, når man skal rejse meget rundt og har en lille pige på 1 år med, så det ene med det andet Big Smile Når det så er sagt, så vil jeg følge rådet om at låne en stol i Fona e.lign. så jeg kan sidde og lege lidt med begge 2. Måske jeg så bliver overbevist Wink

Dbh
Jørgen

Leg med den, alt hvad du lyster i Fona, men gør dig selv en tjeneste og køb den et andet sted. 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:41

Lone S. Hansen:

Leg med den, alt hvad du lyster i Fona, men gør dig selv en tjeneste og køb den et andet sted. 

Jeg var lidt i tvivl om det var et får eller Fona du har mellem hænderne i din signatur!Big Smile

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 09:59

Lone S. Hansen:

Det gør jeg helt sikkert også Lone. Kunne aldrig drømme om at købe den i Fona. Jeg har heldigvis en god forbindelse til en meeeeget mere seriøs og pålidelig Apple-forhandler Wink

Dbh
Jørgen

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 10:52

Steffen Nørgaard Andersen:
(....)en der aldrig har brugt PC at gå fra Mac til PC. Mac er simpelthen bare både nemmest, hurtigst, mest stabilt og pålideligt og flottest. - Iøvrigt har de også en længere levetid.

Kunne godt tænke mig at se nogle kilder, der bekræfter disse udsagn. For det er da noget af en udmelding.

Fra Odense
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 180
Fra  Noergaard Andersen Skrevet kl. 11:03

Det er jo en udmelding ud fra mine egne erfaringer i forskellige situationer. Jeg siger ikke at verden er skruet sammen lige præcis sådan, jeg prøver bare at dokumentere MIN opfattelse af hvordan det hænger sammen. Det var sådan jeg forstod indlægget til at starte med.

Steffen Nørgaard Andersen
Art director og grafisk designer - www.inze.it

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 13:14

Hej Jørgen,

Jeg har også altid haft pc'er, men for et halvt årstid siden gik min sidste pc'er endeligt ned, og på mange opfordringer skiftede jeg endelig til mac. Jeg var også lidt spændt på, hvor anderledes det ville være, da mine evner på en computer ikke er synderligt imponerende udover helt almindeligt brug. Men jeg har noget nær ingen problemer haft. Jeg fik et lynkursus af min bror i, hvordan en pc'er adskiller sig fra en mac, og jeg tror jeg har haft 1-2 spørgsmål til ham siden den dag. Lad dig ikke skræmme af "det nye" her. Det er skønt at sidde med en mac. God fornøjelse! :-)

Hilsen

Thomas Thomsen   www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Side 3 ud af 6 (59 indlæg)