Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mac eller PC???

Side 2 ud af 6 (59 indlæg)
Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har så til gengæld indtil dato ikke oplevet at skulle genstarte min Mac på grund af underlig adfærd eller lignende.. Tongue Tied

Der kan vel desværre også være fejl på en Mac-maskine, ligesom på en Windows-maskine.. Jeg har til gengæld aldrig prøvet Linux, så kan ikke udtale mig om stabiliteten i for hold til et Linux-system.

Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 20:04
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

tror måske det har været fordi jeg har presset maskinen for hårdt opdagede pludseligt at jeg kun have 50 mb ram tilbage :) Men tror ikke det betyder noget på en mac

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 20:53

Mange tak for jeres svar! Fedt at høre andres erfaringer hermed. Jeg kender kun virkelig inkarnerede Mac-freaks, som aldrig har haft andet, så dem gider jeg ikke at spørge, for der kender jeg svaret. Mac kontra PC er jo for nogle, ligesom at diskutere fodboldhold eller religion osv Smile

Jeg tror at jeg er overbevist om at prøve at købe en Mac Book air Big Smile

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 21:05

Jørgen Linnet:

Det siges at den ikke er saa god. Bliver meget varm da den ikke kan komme af med varmen saa godt.

Kob istedet for en macbook pro 13,3 ville jeg andbefalde. Og det er herligt at have en mac foran sig. Det spiller bare.

Tilmeldt 2. Jul 08
Skrevet kl. 21:09

Henrik P.:
Det som har været det sværeste for mig var at skulle vænne mig til at have mange vinduer åbne på én gang, og oveni hinanden - hvor jeg typisk foretrak at kunne holde mig et overblik i menu linien.

Hej Henrik

Maaske misforstaar jeg dig men Bruger du ikke Spaces? Det er super fedt at have de forskellige programmer delt op i Spaces. Saa er der orden i det og det er til at holde sstyr paa. Og tillykke med vidunderet Big Smile

mvh anders

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 21:11

Anders Sorensen:

Hej Henrik

Maaske misforstaar jeg dig men Bruger du ikke Spaces? Det er super fedt at have de forskellige programmer delt op i Spaces. Saa er der orden i det og det er til at holde sstyr paa. Og tillykke med vidunderet Big Smile

mvh anders

Hehe, jeg prøver! - nogen gange forvirrer det mig mere end det gavner, men er sikker på at når jeg får det brugt i et godt workflow, er det genialt!

Mvh Henrik

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 21:19

Anders Sorensen:

Jørgen Linnet:

Det siges at den ikke er saa god. Bliver meget varm da den ikke kan komme af med varmen saa godt.

Kob istedet for en macbook pro 13,3 ville jeg andbefalde. Og det er herligt at have en mac foran sig. Det spiller bare.

Hej Anders
Hvis ikke det var fordi at jeg skulle ud at rejse i flere måneder, så var det nok også En Mac Book Pro jeg ville vælge, men det tiltaler mig meget at Air´en ikke fylder mere end den gør. Jeg synes at den er totalt cool, så jeg er godt klar over at hvis jeg skulle lytte til min fornuft, så blev det en Pro, men men men Big Smile

Tilmeldt 2. Jul 08
Skrevet kl. 21:26

Hej

Lyder da herligt at skulle ud og rejse men i laengden hvormeget forskel er det egentlig at skulle gaa rundt med en MBP 2,4 cm tyk og 2 kg tung eller let og MBA 1,94 cm tynd og 1,36 kg.

Hvis du skal ud og rejse har MBP jo ogsaa cd drev til DVDerne Wink  Jo Jo airen er fin,tynd og let meeeenn du tag lige ned i butikken og se paa dem igen Wink

Mvh anders

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Oct 05
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 21:39

Jeg har selv været på Windows-vognen siden version 3.11, men skiftede endegyldigt til Mac, da jeg i foråret 2008 købte en brugt Macbook. Skiftet har jeg ikke fortrudt ét eneste sekund.

Det spiller dog også lidt ind, at Vista efter min mening er så himmelråbende elendigt, at det halve kunne være nok. Og hvis skal ud og investere i en ny PC, er det vel næsten en skam at bruge et halvgammelt styresystem. Nå, det var et sidespring.

For snart tre måneder siden fik jeg skiftet min gamle Macbook ud med en ny Macbook Pro 13". Jeg var meget glad for den gamle, men den nye er unægteligt længder bedre på mange fronter.

Først og fremmest er der en del opdateringer i styresystemet (Leopard - og ja, jeg kunne selvfølgelig bare have installeret Leopard på den gamle), men det er ikke det hele. Designet er i den grad også længder bedre - og her tænker jeg IKKE (kun) på det  'kosmetiske'. Når man lige har vænnet sig til touchpadden - hvilket måske tager en uges tid - er dens utallige funktioner GULD værd.

Derudover indgyder designet på den nye Macbook Pro også kvalitet i en grad jeg ikke har set på en bærbar computer før - hverken PC eller Mac. Jeg har et sted op mod 100 rejsedage gennem mit arbejde, så den skal kunne tåle lidt 'knubs' med al den transport, men det har jeg ikke længere de mindste betænkeligheder ved.

Og så er batteritiden også tilpas lang (min egen erfaring siger omkring otte timer med 'kontorarbejde'), omend jeg har ingen anelse om, hvor lang tid det er sammenlignet med et normalt PC-batteri nu til dags.

Slutteligt vil jeg give dig alle mine anbefalinger mod at købe en Pro i stedet for en Air. Jeg kan sagtens følge dig i, at det er rarest ikke at have et alt for stort monstrum, når der skal rejses rundt en del, men så køb 13"-udgaven og glæd dig over, at du kan ikke skal bekymre dig over, om den kan klare mosten.

Dbh
Kasper 

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 21:47

Anders Sorensen:

Hej

Lyder da herligt at skulle ud og rejse men i laengden hvormeget forskel er det egentlig at skulle gaa rundt med en MBP 2,4 cm tyk og 2 kg tung eller let og MBA 1,94 cm tynd og 1,36 kg.

Hvis du skal ud og rejse har MBP jo ogsaa cd drev til DVDerne Wink  Jo Jo airen er fin,tynd og let meeeenn du tag lige ned i butikken og se paa dem igen Wink

Mvh anders

Det kan måske lyde banalt med 700 gram mere eller mindre, betyder faktisk en del, når man skal rejse meget rundt og har en lille pige på 1 år med, så det ene med det andet Big Smile Når det så er sagt, så vil jeg følge rådet om at låne en stol i Fona e.lign. så jeg kan sidde og lege lidt med begge 2. Måske jeg så bliver overbevist Wink

Dbh
Jørgen

Side 2 ud af 6 (59 indlæg)